Cyklovýlety kolem Liberce

25.08.2014 22:38

Byl jsem pozván spolu s dalšími přáteli do Liberce na projížďku Singltreku pod Smrkem. Akci organizovala dobrá duše Věruška, která nás ubytovala, sytila a částečně i napájela.

Vzal jsem si v pátek dovolenou, čímž jsem unikl cvičení požárního poplachu. Ráno připravoval věci a včetně kola nakládal do auta. To mi trvalo nějak dlouho. Doby, kdy jsem na 14denní dovolenou zabalil během půl hodiny, nasedl na kolo a odjel, jsou už asi pryč. V 9 hodin jsem konečně vyrazil. Vzal jsem to vedle Liberce přes Kryštofovo údolí, kde je z bývalé rozvodny elektriky malý orloj. Stihl jsem akorát těsně začátek a tak bylo možné pozorovat apoštoly a další pohyblivé figurky, jak v 11 hodin makají. Mají to tam pěkné.

Do půl hodiny jsem dojel do Vestce, zaparkoval, přivítal se a po vybalení jel na svůj okruh. Koneckonců, Věrka ještě šůrovala a tak jsem nechtěl rušit.

Naplánoval jsem kolem Veseckého rybníka na rozhlednu Císařský kámen po turistické. Posledních 300m fakt vyjet nešlo, ono v zásadě skoro se ani nedalo vytlačit kolo. Rohledna je pěkná, šutr s cedulkou tam také je a tak byl jeden z cílů dosažen. V blízké vsi Milíře byl konečně stánek s občerstvením. Dále jsem pokračoval ke Kamennému stolu a na Javorník k Obřímu sudu. Tam bylo druhé pivo a polévka. Rohlednu Rašovku jsem pouze fotil a jel dál kolem Šámalky na Ještěd. Vlastně ještě na Pláních bylo další pivo. Z Ještědu jsem chtěl jet po modré, nebo červené. Červená bylo pro pěší - prudká a kamenitá, modrá se ztrácela v křoví. Takže jsem po chvíli hledání (obě jsou hůř k nalezení a popojížděl jsem tam kolem) jel kus po asfaltu a teprve po kilometru se napojil na modrou a sjel k lanovce. Tam jsem dal další žejdlík a v poklidu dojel k Věrce.

Po mytí a občerstvení (mexický guláš) se začali trousit ostatní "účastníci zájezdu". Večer jsme strávili v družné debatě. Hráli jsme Macháčka, ale byl problém, vzpomenout si na pravidla. Kolem druhé jsme si šli dřímnout.

 

Ráno v sobotu bylo hodně pozvolné a tak jsme se začali chystat skoro v 9 h. Nastalo zkoušení, jak dostat 9 lidí s kolama do 3 aut. Nakonec po několika změnách dopadlo vše dobře. Potíž byla s mým velkým bikem, ale vešel se na zadní nosič u auta na tažné kouli. Vyrazili jsme 40km k hoře Smrk, kde jsou trasy singltreku. Z auta jsme se vysoukali kolem 11h, zaplatili 50Kč a vyfasovali pěkné mapky. Možná byly trochu zbytečné, všude na křížení byly obdobné cedule. Protože trasy jsou jednosměrné a jednoznačné, nejde vlastně zabloudit. Akorát jsme potkali nějakou připitomělou ženskou se sportovním kočárkem, která šla v protisměru po jedné trase. Tvářila se docela zarputile. Zrovna jsme stáli a čekali na ostatní, jinak bychom měli co dělat vyhnout se a pak bych na ni křičel neslušné výrazy. Nechápu co tam ta slepice dělala? Na polozávodní jednoúčelové trati?  Trasy byly opravdu pěkné a dalo se jezdit docela svižně, pokud se člověk moc nebál - ostatně ti pomalejší docela disciplinovaně uhýbali. Hospoda Hubertka byla zcela beznadějně trvale s frontou na 20 minut - to jsme vzdali. Jsou to hajzlíci, že nepřidají obsluhu, ale zase ty lidi tam jsou tak jako tak furt a kšeft mají jistý i tak. Jen by měli podstatně vyšší obrat. Dojeli jsme tedy po pauze na lepení duše k Libverdě k Obřímu sudu a tam si dali konečně to pivko. Zase bylo docela chladno a museli jsme být ve větrovkách. Dojeli jsme do výchozího bodu, dali poslední pivo a po naložení jeli dom - resp. k Věrce.

Večer se grilovali, popíjelo a družně debatovalo.  Před půlnocí se zbytek odolných jedinců odebral na kutě, zatímco my slabší se  trousili trochu dřív.

Ráno bylo zataženo, po nočním dešti trochu vlhko a nebylo jisté počasí. Nicméně jsme stejně vyrazili do Bedřichova a odtamtud na Jizerskou 50 - tedy jen na kousek. Ve vodní nádrži Bedřichov, byla tak "teplá" voda, že to dva nevydrželi a i bez sázky šli plavat. Ale neměli ručníky. Nakonec jsme jim půjčili hadr z kola - od šmíru byly zcela nepatrně. Po dřevěné lávce jsme pokračovali kolem vody a pak už vyrazili na vlastní trasu Jizerské padesátky. Zastavili jsme na jedno pivo a pozorovali, jak se na nás hrne černý mrak. Nakonec jsme mu neujeli. Po prohlídce rašeliniště nás dohnal, trochu začalo pršet a pak šly kroupy. Vyčkali jsme pod stromem několik minut a pokračovali dál. Už jsme se ani nestavovali v Knajpě. Dojeli jsme k autům, horko těžko naložili kola jali se kličkovat do Liberce. Po malé objížďce jsme dobře dojeli a po chvíli se vrhli na králíka a plátky vepřového s rýží.

K večeru následoval odjezd domů, zpestřený objížďkou - hasiči nikoho neouštěli. Byli tam krátce přede mnou, teprve rozmisťovali kuželky. Kolem 19h jsem byl v klidu doma a šel se podívat, co udělala ta dvě pometla za  čurbes - mám dvouměsíční koťata asi týden a řáděj. Celkem to šlo. Další den jsem je už vypustil na zahradu a obě byla v pohodě i po delší době. Takové potřebuji. Pak jsem je bral domů.

 

Novinky

okolí Berounky

25.10.2021 21:52
Na prodloužený víkend (o 1 den) jsem naplánoval návštěvu přátel. Tedy oni to vlastně naplánovali pro kamarády. Akorát, že já jezdím na kole trochu jinak a v dané oblasti se už motám asi tři roky, takže jsem naplánoval sice podobné, ale přeci jen poněkud jiné objevné trasy. Pátek Plzeň, podívat se...

Bořetice

21.10.2021 04:11
Cyklistika na Moravě aneb okolí vinných sklepů přes pivovary Sousedi naplánovali akci ve sklípku v Bořeticích. Ale jen na dva a půl dne. To mi přišlo nesmyslně málo, vzhledem k dálce, úsilí s přípravou a lokací. Takže jsem si vzal 2 dny dovolené (stejně jsem letos skoro nic nevybral a vedoucí mi...

od Děčína 4 dny na kole

08.10.2021 01:38
Děčín 4 dny 25. až 28.10. 2021 Zjistil jsem, že je v úterý 28.10. svátek a v pondělí nařízená dovolená. To bylo třeba využít a nesmrdět doma. Přišel nápad na cykloputování od Děčína. Po chvilkách jsem plánovat trasy, ale šlo mi to jak psovi pastva. Původně byl plán v pátek z práce, ale nakonec...

cyklo od Třeboně

05.09.2021 11:28
Dvoudenní cykloputování   Už jsem měl po týdnu absťák bez kola. Dokončoval jsem špalety nových dveří, maňhal koťata a poflakoval se. Odpoledne začal plánovat trasu, pak mi volal kamarád, že přijel na kole s partou a jsou u stánku na pivku. Večer jsem ještě hledal druhé triko z .... a...

Bosna a Hercegovina

31.08.2021 13:37
Bosna a Hercegovina srpen 2021 Tak konečně po dvou letech došlo na dovolenou. Furt to nevycházelo, záloha se válela u cestovky. Altaj zrušili kvůli vízům, když se čeští politici hádali kvůli Vrběticům, Pamír zase kvůli Talibanu, Kypr covidová situace (v mezičase jsem chtěl na výstavu stanů, to...

Nejvýchodnější bod ČR

21.09.2020 00:36
Cykloputování na východ (republiky) Na polovinu září jsem jen lehce přemýšlel, kam na kole. Do toho se mi ozval kamarád Frank, že by někam vyrazil se mnou a poznal můj způsob cestování – karimatka a spacák pod širákem. Je teď na Moravě, tak jsem si uvědomil, že už jsem navštívil 3 krajní body...

Wieliczka

31.08.2020 05:09
Cyklo putování ze Slovenska přes Polsko. Konečně dovolená na kole. I když trochu jinak. Po dlouhé době byl vhodný čas na pár km v sedle. Původně objednaný zájezd do Rumunska byl stornován, ačkoliv tam koronáč prý neřádil. V plánu bylo opět po roce navštívit tetičku v Martině, prohlédnout solný důl...

k Bechyni

09.08.2020 21:10
Domluvil jsem se s kolegou, že vezmu silniční kolo a zajedu se podívat k němu na chatičku. Původně jsem si naivně myslel, že to dám na otočku za den. Já bláhový. Sice už jsem asi před měsícem dal 200km, ale ty kopečky na jih v kombinaci s vedrem mne dostaly. Také to chtělo vyjet dle plánu v půl...

Liberecko

04.08.2020 00:12
Přátelé se domluvili a sezvali na cykloakci. Mělo ty být na víkend, přespání ve Vesci u Liberce u kamarádky. Jak se ale klubalo počasí, nevydržel jsem to až do pátku a s vedoucím dohodl dovolenou. Protože ale kolega už měl, druhý by tam zůstal sám. No aspoň se naučí samostatnosti. No pak jsem tedy...

Prodloužený víkend u Úštěku

20.07.2020 18:44
Kamarádi mne přizvali na společnou akci na kolech v okolí Úštěka. Zázemí ve velkém domě, pokoje po 4 postelích, spacáky na postel, roubená seknice, kamenné klenuté stropy. Chtěl jsem na celý týden, ale v práci mi to zhatili, musel jsem ve středu na školení elektro a teprv večer jel. Většina dojela...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>