Cyklovýlety kolem Liberce

25.08.2014 22:38

Byl jsem pozván spolu s dalšími přáteli do Liberce na projížďku Singltreku pod Smrkem. Akci organizovala dobrá duše Věruška, která nás ubytovala, sytila a částečně i napájela.

Vzal jsem si v pátek dovolenou, čímž jsem unikl cvičení požárního poplachu. Ráno připravoval věci a včetně kola nakládal do auta. To mi trvalo nějak dlouho. Doby, kdy jsem na 14denní dovolenou zabalil během půl hodiny, nasedl na kolo a odjel, jsou už asi pryč. V 9 hodin jsem konečně vyrazil. Vzal jsem to vedle Liberce přes Kryštofovo údolí, kde je z bývalé rozvodny elektriky malý orloj. Stihl jsem akorát těsně začátek a tak bylo možné pozorovat apoštoly a další pohyblivé figurky, jak v 11 hodin makají. Mají to tam pěkné.

Do půl hodiny jsem dojel do Vestce, zaparkoval, přivítal se a po vybalení jel na svůj okruh. Koneckonců, Věrka ještě šůrovala a tak jsem nechtěl rušit.

Naplánoval jsem kolem Veseckého rybníka na rozhlednu Císařský kámen po turistické. Posledních 300m fakt vyjet nešlo, ono v zásadě skoro se ani nedalo vytlačit kolo. Rohledna je pěkná, šutr s cedulkou tam také je a tak byl jeden z cílů dosažen. V blízké vsi Milíře byl konečně stánek s občerstvením. Dále jsem pokračoval ke Kamennému stolu a na Javorník k Obřímu sudu. Tam bylo druhé pivo a polévka. Rohlednu Rašovku jsem pouze fotil a jel dál kolem Šámalky na Ještěd. Vlastně ještě na Pláních bylo další pivo. Z Ještědu jsem chtěl jet po modré, nebo červené. Červená bylo pro pěší - prudká a kamenitá, modrá se ztrácela v křoví. Takže jsem po chvíli hledání (obě jsou hůř k nalezení a popojížděl jsem tam kolem) jel kus po asfaltu a teprve po kilometru se napojil na modrou a sjel k lanovce. Tam jsem dal další žejdlík a v poklidu dojel k Věrce.

Po mytí a občerstvení (mexický guláš) se začali trousit ostatní "účastníci zájezdu". Večer jsme strávili v družné debatě. Hráli jsme Macháčka, ale byl problém, vzpomenout si na pravidla. Kolem druhé jsme si šli dřímnout.

Ráno v sobotu bylo hodně pozvolné a tak jsme se začali chystat skoro v 9 h. Nastalo zkoušení, jak dostat 9 lidí s kolama do 3 aut. Nakonec po několika změnách dopadlo vše dobře. Potíž byla s mým velkým bikem, ale vešel se na zadní nosič u auta na tažné kouli. Vyrazili jsme 40km k hoře Smrk, kde jsou trasy singltreku. Z auta jsme se vysoukali kolem 11h, zaplatili 50Kč a vyfasovali pěkné mapky. Možná byly trochu zbytečné, všude na křížení byly obdobné cedule. Protože trasy jsou jednosměrné a jednoznačné, nejde vlastně zabloudit. Akorát jsme potkali nějakou připitomělou ženskou se sportovním kočárkem, která šla v protisměru po jedné trase. Tvářila se docela zarputile. Zrovna jsme stáli a čekali na ostatní, jinak bychom měli co dělat vyhnout se a pak bych na ni křičel neslušné výrazy. Nechápu co tam ta slepice dělala? Na polozávodní jednoúčelové trati?  Trasy byly opravdu pěkné a dalo se jezdit docela svižně, pokud se člověk moc nebál - ostatně ti pomalejší docela disciplinovaně uhýbali. Hospoda Hubertka byla zcela beznadějně trvale s frontou na 20 minut - to jsme vzdali. Jsou to hajzlíci, že nepřidají obsluhu, ale zase ty lidi tam jsou tak jako tak furt a kšeft mají jistý i tak. Jen by měli podstatně vyšší obrat. Dojeli jsme tedy po pauze na lepení duše k Libverdě k Obřímu sudu a tam si dali konečně to pivko. Zase bylo docela chladno a museli jsme být ve větrovkách. Dojeli jsme do výchozího bodu, dali poslední pivo a po naložení jeli dom - resp. k Věrce.

Večer se grilovali, popíjelo a družně debatovalo.  Před půlnocí se zbytek odolných jedinců odebral na kutě, zatímco my slabší se  trousili trochu dřív.

Ráno bylo zataženo, po nočním dešti trochu vlhko a nebylo jisté počasí. Nicméně jsme stejně vyrazili do Bedřichova a odtamtud na Jizerskou 50 - tedy jen na kousek. Ve vodní nádrži Bedřichov, byla tak "teplá" voda, že to dva nevydrželi a i bez sázky šli plavat. Ale neměli ručníky. Nakonec jsme jim půjčili hadr z kola - od šmíru byly zcela nepatrně. Po dřevěné lávce jsme pokračovali kolem vody a pak už vyrazili na vlastní trasu Jizerské padesátky. Zastavili jsme na jedno pivo a pozorovali, jak se na nás hrne černý mrak. Nakonec jsme mu neujeli. Po prohlídce rašeliniště nás dohnal, trochu začalo pršet a pak šly kroupy. Vyčkali jsme pod stromem několik minut a pokračovali dál. Už jsme se ani nestavovali v Knajpě. Dojeli jsme k autům, horko těžko naložili kola jali se kličkovat do Liberce. Po malé objížďce jsme dobře dojeli a po chvíli se vrhli na králíka a plátky vepřového s rýží.

K večeru následoval odjezd domů, zpestřený objížďkou - hasiči nikoho neouštěli. Byli tam krátce přede mnou, teprve rozmisťovali kuželky. Kolem 19h jsem byl v klidu doma a šel se podívat, co udělala ta dvě pometla za  čurbes - mám dvouměsíční koťata asi týden a řáděj. Celkem to šlo. Další den jsem je už vypustil na zahradu a obě byla v pohodě i po delší době. Takové potřebuji. Pak jsem je bral domů.

Novinky

Velká Fatra

05.10.2018 18:10
Poprvé v životě jsem se vydal na vícedenní přechod pešky do hor. Respektive mne přesvědčila Simona, takto sousedka. Sice jsem měl ještě nabídku na cyklovýlet, ale to jezdím furt. Původní plán byl lůžkovým vlakem, ale nakonec jsme se dohodli na autě, je to jednodušší a vlastně i levnější. V Jihlavě...

Sušice - Kvilda

04.10.2018 23:29
Po 14-ti dnech jsem opět na biku. S bývalým kolegou jsme domluvili výlet pod Sušici. Kamarád zamluvil chatičku v kempu Anín (600,- celá pro 4 osoby). Nakonec prý majitel povlékne postele ve 3 chatkách, abychom si mohli zaparkovat stroje k posteli. Prý za 150,- na osobu. Je konec sezóny, navíc už...

Rokycansko na kole

13.09.2018 19:45
Už mne to zas popadlo a zachtělo se mi opřít se do pedálů. Protože na sobotu byla naplánovaná akce za Zbirohem, směr byl jasný. Na mapě byly nalezeny minipivovary, naplánována trasa, den před odvezeny základní tábornické propriety do práce (karimatka a spacák) - abych se s tím ráno netahal na...

Lipno - kolem na kole

22.08.2018 18:09
Po nedávném dvoudenním výletu jsem chtěl využít asi poslední opravdu teplé počasí, a tak jel na jih republiky – úplný jih… Ráno vstávání jak do práce, koupit lístek (pro jistotu přes internet, za 250,-), popadnout bágl a v půl sedmé vyrazit na vlak. V 9h jsem už byl v Budějkách. Prohlédl...

Tábor - Humpolec

11.08.2018 07:27
Začátkem srpna bylo konečně dost teplo, aby se dalo jezdit v kraťasech, tílku a sandálech. Tak jsem si v týdnu naplánoval cestu na jih (republiky), k Jindřichovu Hradci. V pátek ještě domalovat obývák, pak skočit ke stánku a už to nějak začalo vše drhnout. Nedokončil jsem trasy, večer pak usnul,...

Přes Benátky a Mělník do Sázavy

29.07.2018 09:26
Jo jo, ač je to skoro k nevíře, obce uvedené v nadpisu lze objet na kole za odpoledne (s trochou zadýchání se do kopečků). Udělalo se tak příjemně na cyklovyjíždku, kolem 30°C, v lese tak akorát a navíc bylo třeba otestovat novou pneumatiku a nové brzdové destičky. Naplánoval jsem to s ohledem...

Kounické pivo

22.07.2018 23:46
V sobotu byl hic a navíc jsem měl na návštěvě dlouholetého kamaráda s manželkou, s nimiž jsem od pátku pokecal, vypili 5litrový soudek Krakonoše a ogrilovali kus krůty. Takže takový relax. No trochu jsem stěrkoval kolem oken finálkou. V neděli dopo foukalo a bylo tak jako nepřívětivě, tak jsem tu...

Vlakem tam, na kole zpět

18.07.2018 17:14
V sobotu jsem pracoval, a tak v neděli přišel čas na cyklistiku. Protože jsem dlouho neviděl kolegu z práce (celý jeden den :-) ) a dlouho nebyl v pivovaru, vstal jsem docela brzy, asi tak v půl sedmé, dal rybízový koláč a meltu a vyrazil na vlak do Mnichovic. Pět minut před odjezdem se paní...

Český ráj

11.07.2018 01:36
  Na prodloužený víkend bylo třeba něco cyklistického naplánovat. Volba padla na Prachovské skály a několik pivovarů kolem. Ve čtvrtek ráno jsem dojel autem do kempu v Sobotce. Recepční mi řekla, že když najdu volné místo, tak ať si postavím stan. Pochopitelně na svátky za hezkého počasí byl...

Ukrajina na kole červen 2018

28.06.2018 19:00
Zkraje roku jsem přemýšlel kam na kole. Volba padla na Ukrajinu, dokud je relativní klid jak válečný, tak turistický. Platba šla poněkud později, takže žádná sleva first minute. Jen věrnostní, přeci jen s nimi jezdím už dlouho.  Sice jsem se těšil, ale mezitím měnil doma okna, postupně dvě a...