Tour de Mísečky 2011

07.08.2011 16:42

(23.7. – 24.7.)

Tak máme za sebou obnovený 6. ročník akce.

První před 26 lety se vlastně počítá jen jako předběžný.

V rozporu se zažitou tradicí jsme měli slušné počasí. Normálně se jezdilo nahoru v dešti a zpět v protivětru. Tentokrát bylo sice trochu chladno, ale to zase nijak zvlášť nevadí. Na kole se člověk zahřeje, obzvláště, když se nefláká a usilovně dupe do pedálů.

Pomalejší skupina jela v půl osmé ze Struhařova v počtu 9 osob, rychlejších (kupodivu se k nim počítám) bylo 5 a jeli v 8 hodin. K tomu je třeba připočíst technický doprovod v autě a dalších několik cyklistů, kteří měli start ve Staré Pace.

Do Českého Brodu to odsejpalo, hezky jsme se střídali podle výkonnosti a pak jsem se v Poříčanech ohlédl, proč mne nikdo do kopečka nepředjíždí a zjistil, že jsem sám. Protože vítr hučí okolo uší a zřejmě jsem trochu nedoslýchavý, neslyšel jsem volání, abychom zastavili. Chvíli jsem čekal, pak jsem zkoušel volat, ale mobil nikdo nebral. Pomalu jsem se vydal na další cestu – za to jsem ovšem pak dostal vynadáno, protože mohli mít hromadnou nehodu a já jsem ujel. Za chvíli ale jelo doprovodné vozidlo a tak jsem věděl, že to je v pořádku.

Bohužel jsem pak jel až do oběda sám – nasadil jsem slušné tempo a nikdo mne nedojel. V Poděbradech jsem měl průměr 34 km/h a těch 42 km ujel za 1 hodinu a 15 minut. Pak jsem trochu polevil, z doprovodného vozidla doplnil vodu a jel dál. V Jičíněvsi se odbočuje, (kvůli šílené čtyřproudové silnici od Jičína a objíždí se to až k Libicím) tam měla pauzu pomalejší skupina.

Oběd byl tentokrát v Kumburském Újezdu. Sice ceny mírné, ale chuti nevalné. Po hodince jsme se vydali dále, přes Starou Paku, mimo silný provoz. Skupiny se trochu promíchaly, někteří zjistili, že mohou jet rychleji. Za Jilemnicí začalo závěrečné 20 km stoupání. Zprvu mírné z nadmořské výšky 420 m.n.m. a pod Mísečkami hodně prudké do 960 m.n.m. Kdo měl sílu – a to byli asi všichni - dojel si ještě poslední 4 km do 1390 m.n.m. Naštěstí už byla otevřená rekonstruovaná Vrbatova bouda a tak jsme si mohli vlít do prochladlých, unavených těl, horký čaj a další životabudiče. V 16 h zavírali, tak jsme sjeli zpět k Mísečkám a lesem dojeli k penzionu U kotle, kde jsme měli zajištěný nocleh s jídlem.

Pár lidí jelo zpět do Míseček a potom autem domů.

K večeři bylo buď kuře na kari s rýží, nebo knedlo-vepřo-zelo.

Po večeři jsme se (ne všichni) šli projít k vodopádům. Bylo řečeno že za 20 minut tam po cestě jsme. Po půl hodině jsme na vlastní oči uviděli potůček s peřejkou… Hezky jsme se aspoň prošli.

Druhá večeře byla okolo 22h a bylo podáváno pečené koleno a tatarák. Dlužno dodat, že pár lidí mělo ráno trochu průjem. Pak se ještě podávaly palačinky – kdo měl zájem a moc se před tím nenacpal.

Ráno byly tradiční švédské stoly a čerstvé „obzvláště vypečené“ bagety. S trochou zmatků jsem dorovnali finance (nocleh + večeře + snídaně – 670,- Kč a útrata za pivo, grog a další občerstvení) a pozvolna vyrazili na sjezd do Jilemnice. Tam jsme se trochu svlékli. Na tom sjezdu je docela zima a na teploměru bylo asi 12°C. Sice se obloha kabonila, ale věřili jsme, že pršet nebude. Předpověď se podstatě vyplnila, cestou spadlo před Poděbradami několik kapek. Nasadili jsme docela vysoké tempo, které se ještě zvyšovalo vždy, když jsme někoho předjížděli. Za Libicemi jsme dojeli dva rychlejší z první skupiny a domluvili se na společné jízdě. Je to lepší na střídání.

V Poděbradech jsme si dali oblíbené cyklojídlo – palačinku s ovocem, šlehačkou a zmrzlinou. K tomu jsem měl oblíbený iontový nápoj - pivo. Ostatní měli porůznu čaj, limču, colu.

Po občerstvení jsme, opět slušným tempem, vyrazili na závěrečný úsek.  Za Českým Brodem v kopcích už jeden cyklista moc nemohl – nebyl trénovaný a tak jsme zpomalili. Já se ještě stavil u kolegy pro maličkost (ostatní na mne počkali) a volnějším tempem dokončili trasu ve Struhařově. Bylo to 136 km za 4,5 hodiny s průměrem 30,5 km/h. Nahoru jsem to bohužel nedoměřil, protože jsem si omylem u hospody vynuloval tachometr.

Nejstaršímu účastníku bylo 67 let a krásně to ujel, byť měl před pár lety vážný úraz (na kole – jak jinak). Další účastník jel necelou trasu – asi před měsícem nebo dvěma si zlomil nějaká žebra a nejelo se mu nejlíp. Byl docela hrdina vůbec jet. Mě nahoře chytly křeče – velký výkon v chladu – a pak už nepomohly ani ampulky s magnésiem. Příště to chce lépe se obléknout.

Jo, a víc trénovat!

(V galerii jsou 3 fotky - potok, na vrcholu,společné focení u penzionu).

Novinky

Moravský sklípek a něco na kole kolem dokola

05.10.2015 21:57
No prostě jsme jeli na Moravu do sklípku na víno. Začalo to tím, že naše Dáša asi dostala chuť, řekla pár lidem, ti to taky řekli několika známým, kamarádům a vyvstal z toho mírně organizovaný zájezd busem s cyklovlekem pro 39 lidí. Jeli skoro všichni přihlášení, jen dvě rodiny nějak nestíhaly...

Dovolená

02.09.2015 20:01
Prvního září jsem se vrátil z cyklovýletu v Gruzii. Jezdlili jsme převážně ve Svanetii. Krom 3 dnů bylo počasí pěkné, ale zrovna ty propršené dny jsme byli v horách a tak nebyly ty správné rozhledy. Příroda krásná, lidé dobří, jídlo chutné. Popisek a fotky na obvyklém místě v odkazu dovolené.

Vánoce pod stanem

30.12.2014 20:19
Ne nebojte se, nezbláznil jsem se! Byl jsem na tradiční vánoční rodinné sešlosti. Ale protože o dovolené mi byla na horách v Kyrgyzstánu poněkud zima při -6°C, koupil jsem nový spacák a potřeboval jsem ho vyzkoušet před tím, než někam vyrazím. Přijel jsem k neteři a jejímu muži 23.12. odpoledne,...

Zase jezdím na kole

30.12.2014 19:15
Konečně jsem se dočkal a téměř po dvou měsících mám v kupě horáka. Přesně po 2 měsících 28.12. jsem v neděli vyrazil do Kostelce na pivo. Bylo hezky, trochu foukal studený vítr, na teploměru -8°C, žádné bahýnko jako obvykle a žízeň veliká. Celé svátky jsem se jen válel a cpal se a přibral asi kilo....

Probroušený ráfek

21.12.2014 10:34
Zase jsem probrousil ráfek při brždění. Prostě - pokud člověk jezdí celoročně i v blátě, gumové špalíky ve spolupráci s bordelem na silnici fungují jako šmirglpapír a tak hliníkové ráfky hoblují a hoblují až se stěna zeslabí natolik, že praskne. Pak kolo začne šmajdat a člověk je rád, že dojede. V...

Předvánoční čas

08.12.2014 00:39
Tak jsem stále bez horáku. Stále nemám patku na přehazovačku - údajně poslali z USA jinou a tak servisman přeobjednával novou (2 ks, do rezervy). Alespoň makám na zahrádce, vypígloval jsem ji co to šlo, pohrabal listí, ještě minulý týden posekal trávu, vyčistil okapy, poklidil větve.Také ještě...

Skoro závěr cyklosezóny

28.10.2014 18:09
Na státní svátek, Den vzniku státu, jsem naplánoval delší výlet. Počasí slibovali meteorologové krásné a tak nic nebránilo vyrazit po vlastech Českých. V pondělí večer, po návratu z cyklovyjížďky do minipivovaru v Kounicích, jsem odbahnil stroj, promazal a promyslel trasu. Ráno jsem vyrazil...

Zase na zemi

03.09.2014 21:46
Tak jsem si říkal, že mně už dlouho nesrazilo auto... Tedy tentokrát ne, že by mně přímo srazilo, ale otevřel řidič dveře a už jsem se válel. Ne, že by se mi to stalo poprvé, ale tentokráte to bylo poněkud tvrdší. Po škrtnutí o kraj dveří, což byl mžik, jsem byl náhle na asfaltu a po překulení se...

Cyklovýlety kolem Liberce

25.08.2014 22:38
Byl jsem pozván spolu s dalšími přáteli do Liberce na projížďku Singltreku pod Smrkem. Akci organizovala dobrá duše Věruška, která nás ubytovala, sytila a částečně i napájela. Vzal jsem si v pátek dovolenou, čímž jsem unikl cvičení požárního poplachu. Ráno připravoval věci a včetně kola nakládal do...

Kyrgyzstán

15.08.2014 20:16
V pondělí jsem přiletěl z dovolené v Kyrgyzstánu. Je to jiný svět. Byli jsme na kolech a pěšky v horách na začátku Ťan Šanu, týden mimo civilizaci a zbytek trochu v civilizaci. Nadmořská výška v pohodě, od 2000 do skoro 4000 m. Akorát, že tam nahoře je docela zima i teď v létě. Krásná příroda,...