Zase na zemi

03.09.2014 21:46

Tak jsem si říkal, že mně už dlouho nesrazilo auto...

Tedy tentokrát ne, že by mně přímo srazilo, ale otevřel řidič dveře a už jsem se válel. Ne, že by se mi to stalo poprvé, ale tentokráte to bylo poněkud tvrdší. Po škrtnutí o kraj dveří, což byl mžik, jsem byl náhle na asfaltu a po překulení se zastavil. Po chvilce jsem si uvědomil, že za mnou je auto a NAŠTĚSTÍ to ubrzdilo půl metru ode mne, takže jsem nebyl ještě navíc přejetý. Trochu jsem se sebral a s hekáním se zvedl. Moc to tedy nešlo, kelky se mi klepaly... Zjistil jsem odřená a naražená kolena, lokty a tak porůznu. Větší problém byl po spatření malíčku pravé ruky - byl zepředu rozseknutý a nehet jen tak visel na krajíčku. Pchopitelně z toho docela tekla krev. Vedle zastavil pán s Tranzitem, promptně vzal balíček 1. pomoci a šel ovazovat. Paní od řidiče, co měl vinu, byla šikovnější a tak mi to omotala a já chtěl odjet na kole do nemocnice. Protože se to stalo na konci Říčan, klidně bych ten kilometr dojel. Pán ale nedal jinak, že kolo naloží do Tranzita a doveze mne. Pravda nebyl jsem ve své kůži a asi to na mne bylo vidět.

Tímto svému neznámému dobrodinci ještě jednou děkuji, i když tohle asi nebude číst.

V nemocnici jsem po chvíli bloudění zaklepal na chirurgii, kde se mne ujala mladá paní doktorka a sestra. Po upřesnění události se na to koukla a rovnou mne poslala na rentgen s podezřením na poškození kosti. To se bohužel potvrdilo - měl jsem rozdrcený konec kosti. Po návratu do ordinace mi řekla, že menší kousek odstraní a zbytek mi snad sroste. Tedy, že bych skákal nadšením, to zase ne. Neskákal jsem vůbec - hezky jsem si lehl na lůžko a připravil se na právo útrpné. Nejprve injekce ze 2 stran - to bylo dost bolestivé. Pak se do toho chtěla pustit, ale musela ještě chvíli posečkat - nějak mi oblbováky zabírají pomalu - mám to vyzkoušené od zubařky. Pak tedy začala minioperace. Odstranila snadno a rychle zbytek nehtu - lůžko sice rozseklé, ale nehet prý bude - časem. Pak vypreparovala malý kus kostičky, větší nějak porovnala a prst zaštupovala.

Při tom jsme žertovali na téma "sportem k trvalé invaliditě". Prý vídá nějakého cvoka denně na kole ve Svojeticích - jo to jsem já. Pak jsme probrali, že to mám skoro jako můj šéf, na nějž si pamatovala (ale ten si to rozřízl o sklo před 3 dny). Nakonec mi předepsala nějaké antibiotika a něco proti bolesti a já šel.

Volal jsem ještě kolegyni, že se nemohu dostavit ve věci úřední na OÚ a vzápětí mi volal kolega z obce, že nemám blbnout a že mne odveze autem - jinak bych jel do lékárny a pak domů na kole - vždyť jsem neumíral. Musím uznat, že odvoz byl dobrý nápad a tímto Pavlovi děkuji.

Doma jsem ještě musel zaskočit ke stánku, odkud volal soused, že má pro mne ty okurky. Když už jsem tam byl, dal jsem jedno točené, protože pak už byly na řadě prášky a na ty se pít prý nemá - ale věřte doktorům... No další už jsem nepil, pro jistotu. V deset jsem dal prášek a pak po 8 hod začal cyklus dalších.

Pochopitelně naražené končetiny se hezky rozležely a večer jsem začal mít problém se schody. Ještě, že jsem volal šéfovi, že budu potřebovat volno. Rovnou se ptal, jestli mně už zasse srazilo auto - no jo, jsem tím už známý.

Tak zase za 2 roky na zemi.

Novinky

okolí Berounky

25.10.2021 21:52
Na prodloužený víkend (o 1 den) jsem naplánoval návštěvu přátel. Tedy oni to vlastně naplánovali pro kamarády. Akorát, že já jezdím na kole trochu jinak a v dané oblasti se už motám asi tři roky, takže jsem naplánoval sice podobné, ale přeci jen poněkud jiné objevné trasy. Pátek Plzeň, podívat se...

Bořetice

21.10.2021 04:11
Cyklistika na Moravě aneb okolí vinných sklepů přes pivovary Sousedi naplánovali akci ve sklípku v Bořeticích. Ale jen na dva a půl dne. To mi přišlo nesmyslně málo, vzhledem k dálce, úsilí s přípravou a lokací. Takže jsem si vzal 2 dny dovolené (stejně jsem letos skoro nic nevybral a vedoucí mi...

od Děčína 4 dny na kole

08.10.2021 01:38
Děčín 4 dny 25. až 28.10. 2021 Zjistil jsem, že je v úterý 28.10. svátek a v pondělí nařízená dovolená. To bylo třeba využít a nesmrdět doma. Přišel nápad na cykloputování od Děčína. Po chvilkách jsem plánovat trasy, ale šlo mi to jak psovi pastva. Původně byl plán v pátek z práce, ale nakonec...

cyklo od Třeboně

05.09.2021 11:28
Dvoudenní cykloputování   Už jsem měl po týdnu absťák bez kola. Dokončoval jsem špalety nových dveří, maňhal koťata a poflakoval se. Odpoledne začal plánovat trasu, pak mi volal kamarád, že přijel na kole s partou a jsou u stánku na pivku. Večer jsem ještě hledal druhé triko z .... a...

Bosna a Hercegovina

31.08.2021 13:37
Bosna a Hercegovina srpen 2021 Tak konečně po dvou letech došlo na dovolenou. Furt to nevycházelo, záloha se válela u cestovky. Altaj zrušili kvůli vízům, když se čeští politici hádali kvůli Vrběticům, Pamír zase kvůli Talibanu, Kypr covidová situace (v mezičase jsem chtěl na výstavu stanů, to...

Nejvýchodnější bod ČR

21.09.2020 00:36
Cykloputování na východ (republiky) Na polovinu září jsem jen lehce přemýšlel, kam na kole. Do toho se mi ozval kamarád Frank, že by někam vyrazil se mnou a poznal můj způsob cestování – karimatka a spacák pod širákem. Je teď na Moravě, tak jsem si uvědomil, že už jsem navštívil 3 krajní body...

Wieliczka

31.08.2020 05:09
Cyklo putování ze Slovenska přes Polsko. Konečně dovolená na kole. I když trochu jinak. Po dlouhé době byl vhodný čas na pár km v sedle. Původně objednaný zájezd do Rumunska byl stornován, ačkoliv tam koronáč prý neřádil. V plánu bylo opět po roce navštívit tetičku v Martině, prohlédnout solný důl...

k Bechyni

09.08.2020 21:10
Domluvil jsem se s kolegou, že vezmu silniční kolo a zajedu se podívat k němu na chatičku. Původně jsem si naivně myslel, že to dám na otočku za den. Já bláhový. Sice už jsem asi před měsícem dal 200km, ale ty kopečky na jih v kombinaci s vedrem mne dostaly. Také to chtělo vyjet dle plánu v půl...

Liberecko

04.08.2020 00:12
Přátelé se domluvili a sezvali na cykloakci. Mělo ty být na víkend, přespání ve Vesci u Liberce u kamarádky. Jak se ale klubalo počasí, nevydržel jsem to až do pátku a s vedoucím dohodl dovolenou. Protože ale kolega už měl, druhý by tam zůstal sám. No aspoň se naučí samostatnosti. No pak jsem tedy...

Prodloužený víkend u Úštěku

20.07.2020 18:44
Kamarádi mne přizvali na společnou akci na kolech v okolí Úštěka. Zázemí ve velkém domě, pokoje po 4 postelích, spacáky na postel, roubená seknice, kamenné klenuté stropy. Chtěl jsem na celý týden, ale v práci mi to zhatili, musel jsem ve středu na školení elektro a teprv večer jel. Většina dojela...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>