Staré kolo opraveno a v provozu
Koncem ledna jsem dostal ze sevisu opravené kolo - respektive rám.
Po 8 letech a 135 tisících km byl otřískaný a spodní spojovací trubka v zadní vidlici měla prorezlou díru, do které šlo strčit malíček. Po zprovoznění horáka, jsem ihned starý stroj odstrojil a odvezl do servisu Štěrba, odkud rám pochází. Vezl jsem to připoutané gumicukem na batůžku na zádech, celkem bez problému.
Začátkem roku jsem si rám odvezl domů. Dali novou trubičku, nový lak a trochu vystříkali vnitřek protikorozním přípravkem - zřejmě olejem. Postupně jsem osadil součástky, dal nové šrouby a na celkové seřízení a kontrolu odvezl do říčanského servisu ORG. Sice jsem musel stejně ještě následovně rozebrat a důkladně vyčistit a promazat hlavové složení, ale to byla spíše moje chyba před montáží. Přeci jen jsem použil skoro všechny staré součástky a ne vše bylo v dobrém stavu.
V lednu jsem tedy opět nasedl a musím říct, že to je velký rozdíl po třech měsících na horáku. Jednak je to celkově menší (horské je 29" a je delší i větší), jednak je podstatně užší na řidítkách a to nemluvím o dvojnásobně užších pneumatikách s větším tlakem 6 atm proti 2,5 atm.
No, po několika dnech jsem si zvykl a do práce nadále jezdím na starém. Předpokládám, že by mohl ještě asi 5 let vydržet.
Na horáku ale každou sobotu jezdím s přáteli po okolí, hlavně objevovat hospůdky a místní pivovary, kde se vaří místní mok.