Cyklovýlety kolem Liberce

25.08.2014 22:38

Vzal jsem si v pátek dovolenou, čímž jsem unikl cvičení požárního poplachu. Ráno připravoval věci a včetně kola nakládal do auta. To mi trvalo nějak dlouho. Doby, kdy jsem na 14denní dovolenou zabalil během půl hodiny, nasedl na kolo a odjel, jsou už asi pryč. V 9 hodin jsem konečně vyrazil. Vzal jsem to vedle Liberce přes Kryštofovo údolí, kde je z bývalé rozvodny elektriky malý orloj. Stihl jsem akorát těsně začátek a tak bylo možné pozorovat apoštoly a další pohyblivé figurky, jak v 11 hodin makají. Mají to tam pěkné.

Do půl hodiny jsem dojel do Vestce, zaparkoval, přivítal se a po vybalení jel na svůj okruh. Koneckonců, Věrka ještě šůrovala a tak jsem nechtěl rušit.

Naplánoval jsem kolem Veseckého rybníka na rozhlednu Císařský kámen po turistické. Posledních 300m fakt vyjet nešlo, ono v zásadě skoro se ani nedalo vytlačit kolo. Rohledna je pěkná, šutr s cedulkou tam také je a tak byl jeden z cílů dosažen. V blízké vsi Milíře byl konečně stánek s občerstvením. Dále jsem pokračoval ke Kamennému stolu a na Javorník k Obřímu sudu. Tam bylo druhé pivo a polévka. Rohlednu Rašovku jsem pouze fotil a jel dál kolem Šámalky na Ještěd. Vlastně ještě na Pláních bylo další pivo. Z Ještědu jsem chtěl jet po modré, nebo červené. Červená bylo pro pěší - prudká a kamenitá, modrá se ztrácela v křoví. Takže jsem po chvíli hledání (obě jsou hůř k nalezení a popojížděl jsem tam kolem) jel kus po asfaltu a teprve po kilometru se napojil na modrou a sjel k lanovce. Tam jsem dal další žejdlík a v poklidu dojel k Věrce.

Po mytí a občerstvení (mexický guláš) se začali trousit ostatní "účastníci zájezdu". Večer jsme strávili v družné debatě. Hráli jsme Macháčka, ale byl problém, vzpomenout si na pravidla. Kolem druhé jsme si šli dřímnout.

Ráno v sobotu bylo hodně pozvolné a tak jsme se začali chystat skoro v 9 h. Nastalo zkoušení, jak dostat 9 lidí s kolama do 3 aut. Nakonec po několika změnách dopadlo vše dobře. Potíž byla s mým velkým bikem, ale vešel se na zadní nosič u auta na tažné kouli. Vyrazili jsme 40km k hoře Smrk, kde jsou trasy singltreku. Z auta jsme se vysoukali kolem 11h, zaplatili 50Kč a vyfasovali pěkné mapky. Možná byly trochu zbytečné, všude na křížení byly obdobné cedule. Protože trasy jsou jednosměrné a jednoznačné, nejde vlastně zabloudit. Akorát jsme potkali nějakou připitomělou ženskou se sportovním kočárkem, která šla v protisměru po jedné trase. Tvářila se docela zarputile. Zrovna jsme stáli a čekali na ostatní, jinak bychom měli co dělat vyhnout se a pak bych na ni křičel neslušné výrazy. Nechápu co tam ta slepice dělala? Na polozávodní jednoúčelové trati?  Trasy byly opravdu pěkné a dalo se jezdit docela svižně, pokud se člověk moc nebál - ostatně ti pomalejší docela disciplinovaně uhýbali. Hospoda Hubertka byla zcela beznadějně trvale s frontou na 20 minut - to jsme vzdali. Jsou to hajzlíci, že nepřidají obsluhu, ale zase ty lidi tam jsou tak jako tak furt a kšeft mají jistý i tak. Jen by měli podstatně vyšší obrat. Dojeli jsme tedy po pauze na lepení duše k Libverdě k Obřímu sudu a tam si dali konečně to pivko. Zase bylo docela chladno a museli jsme být ve větrovkách. Dojeli jsme do výchozího bodu, dali poslední pivo a po naložení jeli dom - resp. k Věrce.

Večer se grilovali, popíjelo a družně debatovalo.  Před půlnocí se zbytek odolných jedinců odebral na kutě, zatímco my slabší se  trousili trochu dřív.

Ráno bylo zataženo, po nočním dešti trochu vlhko a nebylo jisté počasí. Nicméně jsme stejně vyrazili do Bedřichova a odtamtud na Jizerskou 50 - tedy jen na kousek. Ve vodní nádrži Bedřichov, byla tak "teplá" voda, že to dva nevydrželi a i bez sázky šli plavat. Ale neměli ručníky. Nakonec jsme jim půjčili hadr z kola - od šmíru byly zcela nepatrně. Po dřevěné lávce jsme pokračovali kolem vody a pak už vyrazili na vlastní trasu Jizerské padesátky. Zastavili jsme na jedno pivo a pozorovali, jak se na nás hrne černý mrak. Nakonec jsme mu neujeli. Po prohlídce rašeliniště nás dohnal, trochu začalo pršet a pak šly kroupy. Vyčkali jsme pod stromem několik minut a pokračovali dál. Už jsme se ani nestavovali v Knajpě. Dojeli jsme k autům, horko těžko naložili kola jali se kličkovat do Liberce. Po malé objížďce jsme dobře dojeli a po chvíli se vrhli na králíka a plátky vepřového s rýží.

K večeru následoval odjezd domů, zpestřený objížďkou - hasiči nikoho neouštěli. Byli tam krátce přede mnou, teprve rozmisťovali kuželky. Kolem 19h jsem byl v klidu doma a šel se podívat, co udělala ta dvě pometla za  čurbes - mám dvouměsíční koťata asi týden a řáděj. Celkem to šlo. Další den jsem je už vypustil na zahradu a obě byla v pohodě i po delší době. Takové potřebuji. Pak jsem je bral domů.

Novinky

Moravský sklípek a něco na kole kolem dokola

05.10.2015 21:57
No prostě jsme jeli na Moravu do sklípku na víno. Začalo to tím, že naše Dáša asi dostala chuť, řekla pár lidem, ti to taky řekli několika známým, kamarádům a vyvstal z toho mírně organizovaný zájezd busem s cyklovlekem pro 39 lidí. Jeli skoro všichni přihlášení, jen dvě rodiny nějak nestíhaly...

Dovolená

02.09.2015 20:01
Prvního září jsem se vrátil z cyklovýletu v Gruzii. Jezdlili jsme převážně ve Svanetii. Krom 3 dnů bylo počasí pěkné, ale zrovna ty propršené dny jsme byli v horách a tak nebyly ty správné rozhledy. Příroda krásná, lidé dobří, jídlo chutné. Popisek a fotky na obvyklém místě v odkazu dovolené.

Vánoce pod stanem

30.12.2014 20:19
Ne nebojte se, nezbláznil jsem se! Byl jsem na tradiční vánoční rodinné sešlosti. Ale protože o dovolené mi byla na horách v Kyrgyzstánu poněkud zima při -6°C, koupil jsem nový spacák a potřeboval jsem ho vyzkoušet před tím, než někam vyrazím. Přijel jsem k neteři a jejímu muži 23.12. odpoledne,...

Zase jezdím na kole

30.12.2014 19:15
Konečně jsem se dočkal a téměř po dvou měsících mám v kupě horáka. Přesně po 2 měsících 28.12. jsem v neděli vyrazil do Kostelce na pivo. Bylo hezky, trochu foukal studený vítr, na teploměru -8°C, žádné bahýnko jako obvykle a žízeň veliká. Celé svátky jsem se jen válel a cpal se a přibral asi kilo....

Probroušený ráfek

21.12.2014 10:34
Zase jsem probrousil ráfek při brždění. Prostě - pokud člověk jezdí celoročně i v blátě, gumové špalíky ve spolupráci s bordelem na silnici fungují jako šmirglpapír a tak hliníkové ráfky hoblují a hoblují až se stěna zeslabí natolik, že praskne. Pak kolo začne šmajdat a člověk je rád, že dojede. V...

Předvánoční čas

08.12.2014 00:39
Tak jsem stále bez horáku. Stále nemám patku na přehazovačku - údajně poslali z USA jinou a tak servisman přeobjednával novou (2 ks, do rezervy). Alespoň makám na zahrádce, vypígloval jsem ji co to šlo, pohrabal listí, ještě minulý týden posekal trávu, vyčistil okapy, poklidil větve.Také ještě...

Skoro závěr cyklosezóny

28.10.2014 18:09
Na státní svátek, Den vzniku státu, jsem naplánoval delší výlet. Počasí slibovali meteorologové krásné a tak nic nebránilo vyrazit po vlastech Českých. V pondělí večer, po návratu z cyklovyjížďky do minipivovaru v Kounicích, jsem odbahnil stroj, promazal a promyslel trasu. Ráno jsem vyrazil...

Zase na zemi

03.09.2014 21:46
Tak jsem si říkal, že mně už dlouho nesrazilo auto... Tedy tentokrát ne, že by mně přímo srazilo, ale otevřel řidič dveře a už jsem se válel. Ne, že by se mi to stalo poprvé, ale tentokráte to bylo poněkud tvrdší. Po škrtnutí o kraj dveří, což byl mžik, jsem byl náhle na asfaltu a po překulení se...

Cyklovýlety kolem Liberce

25.08.2014 22:38
Byl jsem pozván spolu s dalšími přáteli do Liberce na projížďku Singltreku pod Smrkem. Akci organizovala dobrá duše Věruška, která nás ubytovala, sytila a částečně i napájela. Vzal jsem si v pátek dovolenou, čímž jsem unikl cvičení požárního poplachu. Ráno připravoval věci a včetně kola nakládal do...

Kyrgyzstán

15.08.2014 20:16
V pondělí jsem přiletěl z dovolené v Kyrgyzstánu. Je to jiný svět. Byli jsme na kolech a pěšky v horách na začátku Ťan Šanu, týden mimo civilizaci a zbytek trochu v civilizaci. Nadmořská výška v pohodě, od 2000 do skoro 4000 m. Akorát, že tam nahoře je docela zima i teď v létě. Krásná příroda,...