Tábor - Humpolec

11.08.2018 07:27

Začátkem srpna bylo konečně dost teplo, aby se dalo jezdit v kraťasech, tílku a sandálech. Tak jsem si v týdnu naplánoval cestu na jih (republiky), k Jindřichovu Hradci. V pátek ještě domalovat obývák, pak skočit ke stánku a už to nějak začalo vše drhnout.
Nedokončil jsem trasy, večer pak usnul, ráno před pátou vstával, narychlo to dokončoval, cpal do navigace, chystal batůžek a najednou si uvědomil, že plánovaný odjezd nestihnu. Trochu jsem zvolnil hektické tempo a jel o 2 hod déle na další vlak ve třičtvrtě na deset. Holt bude dojezd v poledne, to se dá eště zkousnout. Zásadní problém nastal v pokladně, kde ani na čtvrtý pokus nedokázala donutit počítač, aby mi dal jízdenku. A protože v rychlíku byla povinná rezervace na kola, vzdal jsem to. Zvlášť když mezitím přijížděl osobák. Holt jsem se otočil a jel zas 5km dom. A to byl celý výlet.
Doma jsem byl nabuzený a vrhnul se na dokončení obyváku. Vygruntoval, osadil elektriku, popovezl akumulačky (a zapojil), nastěhoval nábytek a trochu poklidil. Parapet přilepil pouze jeden, neboť jsem sklerotik a nezkontroloval množství silikonu.
V neděli dvakrát pršelo, takže další poklízení domu a stodoly. Večer volejbal, pivko a vymýšlení dalších výletů.
Protože jsem v práci ohlásil dva dny volna, přeci jen v po ráno vyrazil. Zase jsem ráno doplánoval cestu, pro jistotu koupil lístek přes internet, osmahnul topinku a na Mnichovické nádraží dorazil 3 minuty před odjezdem v 7:41. Prostě už jsem takový. V Benešově byl přestup 4 minuty – taky docela fofr. Do Tábora to bylo načas, průvodčí byla příjemná, ve městě jsem omrkl starou vodárnu a na náměstí chtěl pivo Obora, ale měli rozbité chlazení. Bernard to napravil. Další problém byl v tom, že připravené bidony v chladničce  zůstaly doma. To by bylo, abych něco nezapomněl. V Bille dvě 3/4 litrové petky a zelený čaj. A dobře že v batůžku byl isostar.
Během prvních 3km mi ovšem jedna vypadla, aniž bych si toho všiml. Když se daří tak se daří!
Cesta drobet únavná, krajina málo rozmanitá.
V Pacově v pizzerce měli kupodivu pivo na výběr. Většinou mají Stellu, tady plzeň, Regent a tuším Kamenice n. Lipou. Dal jsem dvě malé a jel na Želiv do klášterního pivovaru. Mají tam fakt dobrá piva.
Cestou byl na poli buldozer: Sdělano v CCCP, kolega osvětlil, že to je kopie Caterpillar. Škoda že není funkční. Ani ty mlýny nemakali.
Do Humpolce jsem dorazil kolem 18h, což bylo pozdě. Na věž i do Hliníkárny, z filmu Marečku, podejte mi pero. Hliník se odstěhoval do Humpolce, tady udělali z toho docela dost recesi. Budu muset ještě jednou přijet. Pivovar není nikterak honosný, viděl jsem jak tam ještěrkou fofrem skládali kamion. Naproti v pizzerii večeře a kupodivu pivo Bernard…
Potkal jsem tam cyklistu, ptal jsem se jak vaří, nevěděl, že prý měl jen pivo. Dal jsem tedy pizzu, slušnej průměr, pak přišel ten pán a pokecali jsme. Jaký ti div, je z Říčan a zná Struhařov. Jezdi tam s paní, velmi příjemná, taky přišla. No prostě svět je malej.
Při třetím pivku se smrklo, zaplatil jsem, zapnul blikačky a jel do vyhlédnutého lesíka bivakovat. Ještě potmě hledal lesní jezírko, ale asi už nebylo.
Ráno se mi za tmy nic nechtělo, a tak jsem ještě dřímnul a vstával až po sedmé. Aspoň se udělalo teplo. Po cestě jsem chtěl omrknou Poleský mlýn, ale cesta vedla skrz dvůr, takže neprůjezdná. Bohužel po mně vystartovali psi a největší ze tří mne trochu kousl do lýtka. Pak je holčička zavolala. To je tak, když mají otevřená vrata. Navíc jsem se popálil od kopřiv a k tomu mne dala pigáro vosa.
Před švihovskou přehradou je info centrum vodní dům, interaktivní prohlídky a technické atrakce pro děti. Zkusím někdy zajit, až bude víc casu.
Ve Zruči na zámku knedlíčková polévka a pivko klášter – toho dne snídaně v 11h.
V infocentru jsem zakoupil lupen vlez na vyhlídkovou věž, uvnitř byly docela zajímavé infopanely, rozhled na stromy slabší. No a zanedlouho už zahrádka pivovaru Kácov a dvě malé hořké dobroty. Do Českého Šternberka to bylo kousek, vyfotil jsem si hrad z boku a testnul jsem hranice svých možností, vyjet po modré TC, což se mi kupodivu podařilo, ovšem s vypětím všech sil. Pak byl zase etra prudký sešup k potoku, téměř vyschlému a vytlačení na druhou stranu. Mohl jsem to vzít přes Poříčko, no příště. Sjezd do Sázavy, kolem hřbitova lesem Na Marjánku, jedno pivko a chatovou osadou na Ondřejov a domů kolem Pecného – vrchol jsem tentokrát vynechal, už tak stačilo.

Ještě několik dní mne pak bolela noha od kousnutí, jinak pohoda. A to jsme ve čtvrtek dělali se sousedy romantickou plavbu na rybníku večer při svíčkách.

Foto na rajčeti zde: renda1969str.rajce.idnes.cz/Z_Tabora_pres_Humpolec/

Trasa Tábor - Humpolec: connect.garmin.com/modern/activity/2913736708

z Humpolce : connect.garmin.com/modern/activity/2913736916

Novinky

Závod Úvaly - Český Šternberk - Úvaly

23.09.2012 08:42
Pohár Posázaví 22.9.2012   Závod se mi vůbec nechtělo jet. Předpověď počasí neslibovala žádné pěkné podmínky a také se naplňovala. Probudil jsem se do deštivého rána a po snídani volal Jindrovi Hroudovi, jak to vypadá, že se na to vybodnu. Deště si užiju dosytosti cestou do práce a...

Marmeláda

06.07.2012 08:57
Aneb: Jak jsem vařil uhlí Letos konečně příroda zahrádkářům trochu přála a urodily se  třešně. Bez červů, plísně a v dost velkém množství, takže ani špačci a kosáci to nedokázali zdecimovat. Natrhal jsem několik košíků, každý trval skoro hodinu. Brácha dostal jeden, trochu sousedi a...

Malá cyklovyjížďka

26.05.2012 07:10
Aneb jak jsme skoro jeli s američanem.   V pátek jsem byl domluvený s bráchou, že se zastavím, popřeju mu ke svátku a projedeme se na kole. On si koupil vloni elektrokolo, aby se tolik ve stáří nenamáhal a aby stačil ostatním. Odpoledne jsem přijel z práce, poklábosili jsme spolu a...

Nic nevydrží

16.05.2012 23:38
Mám za sebou krásnou dovolenou v Izraeli, viz odkazy z fotogalerie. Delší dobu jsem se moc nestaral o kolo a tak jsem cvičně vyměnil přehazovačku a přesmykač. Dal jsem také přeplést obě kola po zimě, včetně výměny ložisek. Ale tam jsem narazil - už nemohu moc sehnat náhradní díly - prý to je...

Mrazivá zima

04.02.2012 18:34
Tak už k nám také dorazily sibiřské mrazy. Od pondělka přituhovalo a přituhovalo až do čtvrtka, kdy zřejmě mrazy kulminovaly a dosáhly u nás -19°C. Nebylo to tak strašný, když nešly pod dvacet. Vítr foukal zhruba ve směru jízdy do Prahy, takže ani pocitově to nebylo nijak hrozné. Do práce...

Lyžování

29.12.2011 20:58
Hned v neděli 25.12.2011 po nadělování od Ježíška, dědy Mráze a Santa Klause (pardon Clause - ten druhý nenaděluje...) jsem vyrazil na hory. Domluvil jsem se opět s majitelkou penzionu na Benecku, že má volný jednolůžák až do 29.12. Ráno jsem vyrazil s lyžema, oblečením a pár drobnostma. Nemá...

Zase nehoda

06.11.2011 15:06
Těsně před cestou do Itálie v září mne opět přejelo auto. Jel jsem podél kolony aut v Říčanech a najednou jedno z nich vybočilo a zaparkovalo v odstavném pruhu. Bohužel jsem byl už těsně za autem a nedokázal jsem to dobrzdit. Takže mně řidička přimáčkla pravývi zadními dveřmi na vedle stojící...

Zastupitel

06.11.2011 14:40
Nějak jsem pozapoměl napsat, že jsem 1.6.2011 nahradil odstoupivšího zastupitele našeho obecního úřadu. K funkci jsem přišel jako slepý k houslím. Kamarád mě ukecal na kandidátku a abych byl klidný, že to bude na nevolitelném místě. Vysvětloval jsem mu totiž, že zase nemám tolik času a že nemám...

Balaton

28.08.2011 22:01
Minulý týden jsem se byl projet na kole okolo Balatonu. V sobotu ráno minibusem tam, ve středu v noci příjezd. Celou dobu tam pralo sluníčko, bylo tak asi 36°C, ale všude hospůdky, tak se to dalo přežít. Parta příjemná, pohodová, družná. Na takových zájezdech většinou blbci nejezdí. Všude...

Tour de Mísečky 2011

07.08.2011 16:42
  (23.7. – 24.7.)   Tak máme za sebou obnovený 6. ročník akce. První před 26 lety se vlastně počítá jen jako předběžný.   V rozporu se zažitou tradicí jsme měli slušné počasí. Normálně se jezdilo nahoru v dešti a zpět v protivětru. Tentokrát bylo sice trochu chladno,...