Závod Úvaly - Český Šternberk - Úvaly

23.09.2012 08:42

Pohár Posázaví

22.9.2012

 

Závod se mi vůbec nechtělo jet.

Předpověď počasí neslibovala žádné pěkné podmínky a také se naplňovala. Probudil jsem se do deštivého rána a po snídani volal Jindrovi Hroudovi, jak to vypadá, že se na to vybodnu. Deště si užiju dosytosti cestou do práce a nemusím blbnout ještě v sobotu. Mezitím dopršelo a Jindřich mě ujišťoval, že podle radaru už pršet  nebude, jen že pojedeme v mokru, což by mi vadit nemělo, když mám ty blatníky (ty zklamaly – o tom dále). Nakonec mne umluvil, že tam přijede spousta lidí, které chci pozdravit a tak jsem po deváté šel naložit kolo do auta a po zjištění teploty okolo 10°C si šel obléknout něco teplejšího, než jen kraťasy a dres. Jel jsem v dlouhých čapákách (cyklokalhoty s vložkou), termo triku s dlouhým rukávem a bundou. Nakonec jsem vzal krátké rukavice. Před Úvalama opravují most – to jsem zjistil až u zákazu vjezdu a tak jsem musel objíždět a šturmovat, abych závod stihl.

Deset minut před desátou jsem zaparkoval, vytáhl kolo, dooblékl se, přihlásil, zaplatil startovné, rychle se napil a jel za skupinou „B“ na start. Ten byl kilometr za obcí, protože se jelo za plného provozu a z města to moc nešlo.

Vyrazili jsme (ne moc slavnostně – normálně obyčejně, po předstartovní fotce) v 10:15. Docela se začalo tempo rozjíždět, na což mnozí trochu brblali, že to mohli jet v „A“. Za druhou obcí jsme profrčeli blátem, jak tam jezeďáci naváželi z polí něco zeleného a jako obvykle jim odpadávalo bahno ještě kilometr po asfaltu. Také podle toho někteří vypadali – bláto měli až na přilbě – stačilo jet kus za někým, kdo to rozstřikoval. V podstatě v balíku jsme jeli až před Ondřejov, kde se to začalo na kopci trhat. Nepočítám některé odpadlíky, třeba pořadatele závodu, který se ztratil hned v prvních 2 km po startu. Ve sjezdu do Chocerad mi na kostkách praskl horní úchyt toho dříve zmiňovaného blatníku a tak jsem jel pomaleji. Nakonec jsem s tím vyjel až na kopec před dálnicí, kde jsem zastavil a odborně to izolepou opravil. Bohužel mi odjel Dan Selix, kterého jsem dojel a dojeli mě Jana a Strejda, kteří kupodivu jeli do kopce pomaleji než já. Ale s tím blatníkem jsem se neodvážil z kopce, to bych si taky mohl parádně rozbít hubu. Ty dva jsem zase dojel a předjel ještě před Šternberkem a Dana dojel nakonec za městem. Jenže to už mi za nohy lehounce tahala křeč a tak jsem musel trochu zvolnit a dát si ampuli magnésia. S Danem jsem pak stíhal dalšího a v Ratajích na kostkách ho dostihli. Trochu mi poodjeli ale pak jsme víceméně spolu jeli přes Sázavu a Stříbrnou Skalici v rozumném tempu. Tam ovšem lehce začalo poprchávat, takže jsme ještě prochladli. Před Jevanama jsme dojeli Pavla Šporka a Aleše Hroudu. Aleš nám na hrázi zamával a jel rovnou domů do Struhařova, Pavel nestíhal a ještě s jedním, který jel zkrácenou trasu zvolnil. Mě zase chytla křeč (v teple se mi to nestává) a tak jsem musel zvolnit taky a nechat si Dana ujet. Tak jsem dal druhou ampuli a jen lehce vyšlapával. Teprve na Vyžlovce mne předjížděli 3 „Áčkaři“ a to tam ještě málem zabočili doprava na Kostelec. Předloni nás předjížděli už před Jevanama a to jich jelo v balíku asi 10. Skoro mě ale dojeli další dva „z B skupiny“, ale protože nohy už mi jely, v kopcích jsem si držel svoje tempo, které bylo vyšší, než jejich. Přeci jen to denní dojíždění do práce je znát na vytrvalosti. Cíl byl tentokráte před malou vesničkou a do kopečka na posledních 500 metrech a tak to bylo trochu zajímavější, než když se končilo na klesání před Úvalama.

Na těch 100 km (1500 m převýšení, průměr 26,7 km/h, max tep 170/min) jsem měl čas 3:45 a tak jsem se zlepšil o 15 minut proti ročníku 2010, kdy jsem závod jel poprvé. Vloni jsem nejel, byl jsem na dovolené. Ani jsem nebyl nějak vyšťavený. Spotřeboval jsem 2 tuby pomalé výživy, dva rychlé gely a dvě ampule křečáku.

Dokonce se udělalo v cíli i sluníčko, ale na větru nám propoceným byla pěkná zima. Někteří to nevydrželi a odjeli před vyhlášením výsledků. Vedoucí, ten který odpadl hned v úvodu, dojel odhadem s časem 4:30 a tak jsme se tam nechali pěkně vyfoukat.

Výsledky se vyhlašovaly bez stupňů vítězů, ty byly jen virtuální.

Hned po tom jsme se rozjeli. Dojel jsem k autu, naložil a jel se najíst do Hradešína, kde dle informace byly vepřové hody. Cestou jsem se ještě stavil u kolegy, pokecal, dal kafe, vzal si pár drobností, koupil v cukrárně nějaké dortíky a před 18h dojel domů.

Příště bych měl trochu předem něco natrénovat v kopcích, abych si mohl zase zlepšit čas. Ale nevím, nevím, jestli se mi to povede a obzvlášť o další čtvrthodinu – v to vůbec nedoufám. Na nejrychlejšího s časem 2:40 jsme neměl ani v době největší kondice před 15 lety.

Novinky

okolí Berounky

25.10.2021 21:52
Na prodloužený víkend (o 1 den) jsem naplánoval návštěvu přátel. Tedy oni to vlastně naplánovali pro kamarády. Akorát, že já jezdím na kole trochu jinak a v dané oblasti se už motám asi tři roky, takže jsem naplánoval sice podobné, ale přeci jen poněkud jiné objevné trasy. Pátek Plzeň, podívat se...

Bořetice

21.10.2021 04:11
Cyklistika na Moravě aneb okolí vinných sklepů přes pivovary Sousedi naplánovali akci ve sklípku v Bořeticích. Ale jen na dva a půl dne. To mi přišlo nesmyslně málo, vzhledem k dálce, úsilí s přípravou a lokací. Takže jsem si vzal 2 dny dovolené (stejně jsem letos skoro nic nevybral a vedoucí mi...

od Děčína 4 dny na kole

08.10.2021 01:38
Děčín 4 dny 25. až 28.10. 2021 Zjistil jsem, že je v úterý 28.10. svátek a v pondělí nařízená dovolená. To bylo třeba využít a nesmrdět doma. Přišel nápad na cykloputování od Děčína. Po chvilkách jsem plánovat trasy, ale šlo mi to jak psovi pastva. Původně byl plán v pátek z práce, ale nakonec...

cyklo od Třeboně

05.09.2021 11:28
Dvoudenní cykloputování   Už jsem měl po týdnu absťák bez kola. Dokončoval jsem špalety nových dveří, maňhal koťata a poflakoval se. Odpoledne začal plánovat trasu, pak mi volal kamarád, že přijel na kole s partou a jsou u stánku na pivku. Večer jsem ještě hledal druhé triko z .... a...

Bosna a Hercegovina

31.08.2021 13:37
Bosna a Hercegovina srpen 2021 Tak konečně po dvou letech došlo na dovolenou. Furt to nevycházelo, záloha se válela u cestovky. Altaj zrušili kvůli vízům, když se čeští politici hádali kvůli Vrběticům, Pamír zase kvůli Talibanu, Kypr covidová situace (v mezičase jsem chtěl na výstavu stanů, to...

Nejvýchodnější bod ČR

21.09.2020 00:36
Cykloputování na východ (republiky) Na polovinu září jsem jen lehce přemýšlel, kam na kole. Do toho se mi ozval kamarád Frank, že by někam vyrazil se mnou a poznal můj způsob cestování – karimatka a spacák pod širákem. Je teď na Moravě, tak jsem si uvědomil, že už jsem navštívil 3 krajní body...

Wieliczka

31.08.2020 05:09
Cyklo putování ze Slovenska přes Polsko. Konečně dovolená na kole. I když trochu jinak. Po dlouhé době byl vhodný čas na pár km v sedle. Původně objednaný zájezd do Rumunska byl stornován, ačkoliv tam koronáč prý neřádil. V plánu bylo opět po roce navštívit tetičku v Martině, prohlédnout solný důl...

k Bechyni

09.08.2020 21:10
Domluvil jsem se s kolegou, že vezmu silniční kolo a zajedu se podívat k němu na chatičku. Původně jsem si naivně myslel, že to dám na otočku za den. Já bláhový. Sice už jsem asi před měsícem dal 200km, ale ty kopečky na jih v kombinaci s vedrem mne dostaly. Také to chtělo vyjet dle plánu v půl...

Liberecko

04.08.2020 00:12
Přátelé se domluvili a sezvali na cykloakci. Mělo ty být na víkend, přespání ve Vesci u Liberce u kamarádky. Jak se ale klubalo počasí, nevydržel jsem to až do pátku a s vedoucím dohodl dovolenou. Protože ale kolega už měl, druhý by tam zůstal sám. No aspoň se naučí samostatnosti. No pak jsem tedy...

Prodloužený víkend u Úštěku

20.07.2020 18:44
Kamarádi mne přizvali na společnou akci na kolech v okolí Úštěka. Zázemí ve velkém domě, pokoje po 4 postelích, spacáky na postel, roubená seknice, kamenné klenuté stropy. Chtěl jsem na celý týden, ale v práci mi to zhatili, musel jsem ve středu na školení elektro a teprv večer jel. Většina dojela...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>