Tábor - Humpolec

11.08.2018 07:27

Začátkem srpna bylo konečně dost teplo, aby se dalo jezdit v kraťasech, tílku a sandálech. Tak jsem si v týdnu naplánoval cestu na jih (republiky), k Jindřichovu Hradci. V pátek ještě domalovat obývák, pak skočit ke stánku a už to nějak začalo vše drhnout.
Nedokončil jsem trasy, večer pak usnul, ráno před pátou vstával, narychlo to dokončoval, cpal do navigace, chystal batůžek a najednou si uvědomil, že plánovaný odjezd nestihnu. Trochu jsem zvolnil hektické tempo a jel o 2 hod déle na další vlak ve třičtvrtě na deset. Holt bude dojezd v poledne, to se dá eště zkousnout. Zásadní problém nastal v pokladně, kde ani na čtvrtý pokus nedokázala donutit počítač, aby mi dal jízdenku. A protože v rychlíku byla povinná rezervace na kola, vzdal jsem to. Zvlášť když mezitím přijížděl osobák. Holt jsem se otočil a jel zas 5km dom. A to byl celý výlet.
Doma jsem byl nabuzený a vrhnul se na dokončení obyváku. Vygruntoval, osadil elektriku, popovezl akumulačky (a zapojil), nastěhoval nábytek a trochu poklidil. Parapet přilepil pouze jeden, neboť jsem sklerotik a nezkontroloval množství silikonu.
V neděli dvakrát pršelo, takže další poklízení domu a stodoly. Večer volejbal, pivko a vymýšlení dalších výletů.
Protože jsem v práci ohlásil dva dny volna, přeci jen v po ráno vyrazil. Zase jsem ráno doplánoval cestu, pro jistotu koupil lístek přes internet, osmahnul topinku a na Mnichovické nádraží dorazil 3 minuty před odjezdem v 7:41. Prostě už jsem takový. V Benešově byl přestup 4 minuty – taky docela fofr. Do Tábora to bylo načas, průvodčí byla příjemná, ve městě jsem omrkl starou vodárnu a na náměstí chtěl pivo Obora, ale měli rozbité chlazení. Bernard to napravil. Další problém byl v tom, že připravené bidony v chladničce  zůstaly doma. To by bylo, abych něco nezapomněl. V Bille dvě 3/4 litrové petky a zelený čaj. A dobře že v batůžku byl isostar.
Během prvních 3km mi ovšem jedna vypadla, aniž bych si toho všiml. Když se daří tak se daří!
Cesta drobet únavná, krajina málo rozmanitá.
V Pacově v pizzerce měli kupodivu pivo na výběr. Většinou mají Stellu, tady plzeň, Regent a tuším Kamenice n. Lipou. Dal jsem dvě malé a jel na Želiv do klášterního pivovaru. Mají tam fakt dobrá piva.
Cestou byl na poli buldozer: Sdělano v CCCP, kolega osvětlil, že to je kopie Caterpillar. Škoda že není funkční. Ani ty mlýny nemakali.
Do Humpolce jsem dorazil kolem 18h, což bylo pozdě. Na věž i do Hliníkárny, z filmu Marečku, podejte mi pero. Hliník se odstěhoval do Humpolce, tady udělali z toho docela dost recesi. Budu muset ještě jednou přijet. Pivovar není nikterak honosný, viděl jsem jak tam ještěrkou fofrem skládali kamion. Naproti v pizzerii večeře a kupodivu pivo Bernard…
Potkal jsem tam cyklistu, ptal jsem se jak vaří, nevěděl, že prý měl jen pivo. Dal jsem tedy pizzu, slušnej průměr, pak přišel ten pán a pokecali jsme. Jaký ti div, je z Říčan a zná Struhařov. Jezdi tam s paní, velmi příjemná, taky přišla. No prostě svět je malej.
Při třetím pivku se smrklo, zaplatil jsem, zapnul blikačky a jel do vyhlédnutého lesíka bivakovat. Ještě potmě hledal lesní jezírko, ale asi už nebylo.
Ráno se mi za tmy nic nechtělo, a tak jsem ještě dřímnul a vstával až po sedmé. Aspoň se udělalo teplo. Po cestě jsem chtěl omrknou Poleský mlýn, ale cesta vedla skrz dvůr, takže neprůjezdná. Bohužel po mně vystartovali psi a největší ze tří mne trochu kousl do lýtka. Pak je holčička zavolala. To je tak, když mají otevřená vrata. Navíc jsem se popálil od kopřiv a k tomu mne dala pigáro vosa.
Před švihovskou přehradou je info centrum vodní dům, interaktivní prohlídky a technické atrakce pro děti. Zkusím někdy zajit, až bude víc casu.
Ve Zruči na zámku knedlíčková polévka a pivko klášter – toho dne snídaně v 11h.
V infocentru jsem zakoupil lupen vlez na vyhlídkovou věž, uvnitř byly docela zajímavé infopanely, rozhled na stromy slabší. No a zanedlouho už zahrádka pivovaru Kácov a dvě malé hořké dobroty. Do Českého Šternberka to bylo kousek, vyfotil jsem si hrad z boku a testnul jsem hranice svých možností, vyjet po modré TC, což se mi kupodivu podařilo, ovšem s vypětím všech sil. Pak byl zase etra prudký sešup k potoku, téměř vyschlému a vytlačení na druhou stranu. Mohl jsem to vzít přes Poříčko, no příště. Sjezd do Sázavy, kolem hřbitova lesem Na Marjánku, jedno pivko a chatovou osadou na Ondřejov a domů kolem Pecného – vrchol jsem tentokrát vynechal, už tak stačilo.

Ještě několik dní mne pak bolela noha od kousnutí, jinak pohoda. A to jsme ve čtvrtek dělali se sousedy romantickou plavbu na rybníku večer při svíčkách.

Foto na rajčeti zde: renda1969str.rajce.idnes.cz/Z_Tabora_pres_Humpolec/

Trasa Tábor - Humpolec: connect.garmin.com/modern/activity/2913736708

z Humpolce : connect.garmin.com/modern/activity/2913736916

Novinky

Sekačka - doplněno

16.10.2010 09:05
Letos jsem si po dlouhém naléhání kolegů a kamarádů koupil sekačku. Člověk se ale nezavděčí. Hned mi ji zkritizovali. Že nemá boční výhoz - ani chybí, ale Béda Trávníček ji neměl v nabídce. Na vysokou trávu by to bylo bezva, ale prostě nebyla. Že za ty prachy bych měl traktůrek - jo měl, skoro (21...

Závod s koňmi

12.10.2010 21:04
Včera jsem jel jako obvykle z práce. Za Dubčí mne dojel cyklista, s kterým se občas vídám při jízdě. V družném hovoru, střídajícím se s funěním do kopce jsme jeli podle ladem nechaného pole, kde se čas od času prohánějí jezdci na koních. Zrovna se tam ladně vezly dvě dívky. Po chvíli koníci přešli...

Sumec

10.10.2010 20:05
Popis k fotce sumce ve fotogalerii. Předně musím napsat, že jsem ho neulovil ve svém rybníčku, ale koupil v Praze, kousek za Palmovkou. V tu dobu jsem ještě opravoval rybníček (popis bude v novinkách) a protože jsem měl chuť na neco lepšího, navštívil jsem prodejnu. Ten kousek mi padl do oka (při...

Strom na plotě

09.10.2010 14:21
Tak to vypadá, jako 7 ran egyptských. Já z té smůly letos prostě nevyjdu. Ráno jsem šel pro rohlíky a koukám - někdo nařízl břízu a ta mi spadla na plot a rozbila ho. Volal jsem paní starostce, ale ta to nebrala. Bohužel jsem musel odjet v 8:30 a když jsem se po poledni vrátil, kmen byl pryč,...

Přívod vodovodu

06.10.2010 20:23
Popis k fotce s vrtákem. Obec dlouho bojovala o dotace na kanalizaci a k tomu navíc i vodovod. Ten se měl realizovat za součinosti několika obcí okolo, aby se to vyplatilo. Nakonec se povedlo jako první získat dotaci na vodovod. Protože jsme měli zálohové platby na realizaci přpojek vody i...

Cyklozávod

02.10.2010 19:51
Tak jsem se  po velkém zdráhání zúčastnil závodu "Pohár Posázaví". Odmítal jsem takovéto akce proto, že nejsem závodní typ a jezdím si svým tempem. Sice stále, sice hodně, ale pomalu. Nakonec jsem to tedy pojal jako projížďku, trochu vyšším tempem, ale rozhodně ne závodním. Původně jsme měli...

Auto

30.09.2010 17:00
Tak už mi konečně dali ze servisu auto. Po krádeži jsem byl nucen sundat 2 kola, aby mi s tím neujeli. Neměl jsem totiž druhý klíč. Je to taková blbá móda, když se koupí auto na inzerát, dostanu jen 1 klíč. A protože je drahý (s čipem), tak se mi nechtělo dodělávat druhý. Tak jsem volal do servisů,...

Rybičky

26.09.2010 22:04
Dnes se mi krásně doplnil rybník, až začal přetékat přes prkénka. Jak u stavidla tak i u přepadu. Tam jsem musel dát malé prkénko, na volno, protože mi utíkaly malé rybičky. Zřejmě budu muset doplnit ještě mřížku na stavidlo. Sice je ryb dost, ale proč plýtvat. Potom jsem trochu krmil a dokonce...

Deštivý víkend

26.09.2010 12:23
Je to taková schválnost od počasí, že když je nějaké volno, tak je hnusně. V úterý je svátek, spousta lidí si vzala na pondělí dovolenou a od soboty večer prší. Řečeno s klasikem: "Chčije a chčije a chčije". V sobotu jsem natrhal švestky - sklidil jsem všechny - na zahradě měl pouze jeden strom...

Pracovní sobota

18.09.2010 21:24
Dnes jsem jako obvykle trochu pracoval na zahrádce. Tráva roste jako vzteklá, tak jsem nastartoval sekačku a trochu sekal.Po dovolené jsem zjistil, že tráva je poněkud přerostlá a mokrá a tak se to sekalo velice blbě. Nastavil jsem větší výšku a tak jsem to teď dosekával. Šlo to pěkně a...