Prodloužený víkend u Úštěku

20.07.2020 18:44

Kamarádi mne přizvali na společnou akci na kolech v okolí Úštěka.

Zázemí ve velkém domě, pokoje po 4 postelích, spacáky na postel, roubená seknice, kamenné klenuté stropy.
Chtěl jsem na celý týden, ale v práci mi to zhatili, musel jsem ve středu na školení elektro a teprv večer jel. Většina dojela postupně, někteří druhý den, další v sobotu ráno - scházeli jsme se jak švábi na pivo.
Ráno byl odjezd na Holany, kde čekal známý, který byl výborný průvodce, znal to tam moc dobře a uměl o tom hezky mluvit. Vyjeli jsme si na vyhlídku (krpál) nad Hradčany, podívali se na letiště, dnes již jen pro ULL, armáda je pryč a prý to bylo jako záložní pro raketoplán Buran, prodlužovala se kvůli tomu dráha.

Pátek byl naplánován hůř. Jelo se do Ráje, ale dotyčný to měl na papírové mapě. Sice jsem posílal email, aby mi dal předem trasy, ale nic. Tak jsem to v noci s ním ťukal do navigace do dvou do rána. Ráno byla trasa po turistické a po kilometru blátem do prudkého kopce, se kola netočila, obalená 5cm bahna. Nahoře 10minut dloubání klackama. Vyjíždělo se ještě trochu pozdě a výsledek byl, že zpět se muselo kvůli času po silnici. Mně to moc nevadí, jsem starý silničář, ale lidi brblali. I já bych raději lesem. Ještě jsme se stavili na exkurzi v roubence, kterou tam mají kamarádi a dávají ji do pucu.

Sobota byla hnedle do kopce na rozjezd, pak jsme se rozdělili, na línější po silnici a cvoky po lese. V Žandově neměli funkční hospodu a tak podle vody přes kopec do Benešova nad Ploučnicí na oběd. Já dal pivkou a jel do města přepadnout tetičku, u které jsem byl před skoro 3 lety. Pokecali jsme, vrátil se ke skupině do hospody, stihl ještě jedno pivko a jeli opět kopec. Pak na Bukovou horu k vysílači. Lemrouši - Skupina historického šermu, na křižovatce zbaběle uhnula do Verněřic na pivo a jen 4 jsme jeli nahoru. Ten čtvrtý ovšem neobjel vysílač a tak mu zůstala utajená krásná vyhlídka na Děčín a okolí.

Večer byl ve vedlejším statku mini hudební festival, zhruba pro 80-100 lidí, vstup volný. Chvíli jsem tam byl, bluegras se mi líbil, skupina ovšem nezpívala dobře a tak jsem si šel číst, do půlnoci, kdy se ostatní vrátili a povídali, že ostatní zpívali lépe. Bylo to slyšet, ale už se mi nechtělo.

V neděli se balilo, uklízelo a odjíždělo. Pánové autem do pivovaru na oběd. Několik na kole do okolí. Hostitelka, respektive její sestra s mužem a my dva, jeli podobně jako ve čtvrtek, ale po turistické. Bohužel Tomáš spadl na louce, klepl se palice a měl lehký otřes mozku i přes přilbu. Nakonec tedy kus pěšky do obce, popíjet vodu a pomalu zpět. My dva jeli dál, prohlédli si krásné skalky s vyhlídkou Smrtka s tesanými schody, pak vodopádek a objížděli bouřku na Vlhošti.  Nakonec po blátivce dolů. Zacákaní až na xichtě jsme dorazili zkrácenou trasu, odbahnili kola, sebe, poklidili a po srdečném rozloučení odjeli.

Chtělo by to na 14 dní a projet širší okolí, je tam krásně.

Fotky na Rajče zde: renda1969str.rajce.idnes.cz/Ustek

Novinky

sobotní dvoukilo

28.06.2020 08:11
Tak jsem si chtěl otestovat nohy a hlavu a vydal se tedy ke kamarádovi do Lázní Bělohrad. Plán byl vyrazit kolem sedmé, před polednem u něj, dát pivko, pokecat a jet domů. Sice původně byla myšlenka na přespání, ale to by nebylo ono a meteorologové nevěstili nic pěkného. Ráno melta s mlékem a...

z Ústí do Plzně

17.05.2020 22:01
  Plešivce na západě Čech pátek 8. května 2020 9:36 Minulý prodloužený víkend na začátku měsíce byl kvůli počasí vhodný na práci, ne na cyklistiku. Takže jsem vykopal několik uschlých švestek, ořezal větve, a tak různě pracoval na zahrádce. Ale v hlavě plánoval. Týden byl krátký, práce...

Z jižních Čech na kole, aneb 3x 110km

13.04.2020 09:41
  Další Plešivec   Od předchozího týdne jsem špekuloval, kam vyrazit. Doba je zlá, koronavirová, hospody zavřené, to samé turistické cíle. Tak tedy zase Plešivec. Letos jich mám před sebou ještě dost. V Krkonoších je kousek od Harrachova. Ale předpověď Windy ukazovala protivítr, který by...

4 únorové Plešivce

17.02.2020 20:23
Únorové Plešivce Když není sníh, tak se holt jezdí na kole. A když je, tak taky. Letos skoro není, počasí se tváří jako jaro, tak je třeba se projet. V lednu byl pokořen Plešivec u Klínovce, tak dnes jsem našel v okolí Berouna několik dalších. V sobotu ráno jsem chtěl vyrazit brzy, ale páteční...

Mariánská

02.02.2020 21:29
Na podzim jsme se se sousedy domluvili na každoroční zimní akci na horách. Úpa tentokrát nevyšla, ale podařilo se sjednat ubytování na Mariánské, na chatě Permoník. Nebylo to jednoduché, banda se nějak rozrostla, děti dospěly, přibraly přítele a přítelkyně a najednou nás bylo 37. Krycí jméno...

Liberecký víkend

26.01.2020 19:41
Předem chci poděkovat Věře, tímto naší hostitelce, za to, že mne ukecala, abych jel, přestože se mi nechtělo. Dohodli jsme s Maruškou odvoz, ještě pobrala Dášu a Petra, jedny běžky a stavili se pro mne, přihodili jsme bika a frčeli večer do Liberce. Tedy měl bych správně psát Vesce. Pak jsme holky...

Bílá Hora cyklo

11.11.2019 22:04
Bílá Hora 9.11.2019 Původně jsem chtěl prozkoumat hospodu v Přední Kopanině, kde mají kapesní orloj. Ale dle info, v neděli nepremávajú. A v sobotu pršelo, to zas nejsem takovej masochista, abych jel. Nedělní ráno bylo krásné, slunečné, počasí přímo zvalo na výlet. Před devátou...

Litoměřice cyklo

02.11.2019 11:47
1.11.2019 Minulý týden jsem byl u Aše, tentokrát se počasí postupně zhoršovalo, a tak na víkend bylo zbytečné plánovat. Protože už uplynulo půl roku od cesty po Vietnamu, mohl jsem jít dávat krev. No ale na kole chci stejně jezdit, tak jsem to spojil. Ráno vstávání jak do práce, po páté odjezd do...

Ašsko

31.10.2019 19:38
Cheb 25.10. – 28.10.2019 Plánoval jsem pokořit další krajní bod ČR. Sever a Jih jsem již zdolal, východ je daleko, takže logicky byl na řadě západ. Docela jsem laboroval s termínem počasí. Nakonec i přes předpověď nedělních odpoledních přeháněk padla volba na prodloužený víkend do 28.10. Sice...

Tišnov

20.10.2019 23:11
18.- 20.10. 2019    Výlet na Moravu, nebo spíše cyklovýlet z Moravy začal úplně jinde a jinak. Původně jsem měl být na kolaudaci stavby srubu u Rokycan. Ta se však pro liknavost stavbařů odsunula o měsíc, a tak jsem vyslyšel volání party kamarádů na setkání poblíž Brna. Ve 13h odjezd...