Monte Zoncolan

02.09.2019 19:56

Hotel už byl vlastně skoro obsazený, ale jedna měla pracovní vytížení, a tak se místo uvolnilo. Poslal jsem jí zálohu 1500,- a vyčkával. Několik dní před akcí mi volal kamarád, se kterým jsem byl ve Vietnamu, kam že jedu a že by taky rád. Mezitím se dohodli další dva, že si vezmou dvoulůžák a tak se na 4lůžáku uvolnilo místo. Franta přijel pozdě večer ke mně, zaparkoval a šel spát do obytňáku. Prý je zvyklý ve voze. Bohužel jsme chvíli kecali, já ještě dokončoval přípravy a najednou bylo půl jedné. V práci jsem měl nadělané 4 hod, mohl jsem tedy vzít kramle v deset a ve třičtvrtě na dvanáct být doma. Nastrkali jsme zbylé věci do aut, vzali z lednice jídlo a pití a v jednu vyrazili. Dle plánu na Dolní Dvořiště.

Co čert nechtěl, po mnoha hláškách mi kleklo turbo. Definitivně. Po 60km. To fakt potěší. No tak jsem to teda zkusil i přes varování dojet. Při zmáčknutí plynu to hulilo jak tovární komín. Moc to nejelo. Byl jsem ospalý, drobet bloudil ve městech. Prostě ideální začátek dovolené. Na hranicích jsem zapíchl pistoli do auta a natočil 69 litrů. Do nádrže se vejde 73. Taky dobrý. Zakoupil 10ti denní Rakouskou dálniční známku za 9,2€ a pozvolna vyrazil. Drobet mne překvapilo, že jsem ještě platil 12€ za kus dálnice a tunel. Si holt odpustím nějaké jídlo. Večer se to hodilo. O tom však až dál.

Auto fakt moc nejelo, ale bylo dost pomalých úseků na 100km/h, tak aspoň nebyl problém. Před taliánskejma hranicemi mne odlapili poliši, jen kontrola dokladů. Evidentně se zaměřují na našince. Moc jsme si nepokecali. Na rozloučenou že prý langsam, jako kdybych mohl rychle. Přes hranice bylo sedlo po šílených krucánkách. Málem jsem vykroutil volant. Pak mi Fanda volal, že už je v cílovém městě. Jen jsme byli domluvení, že dáme večeři jinde, ale to prý nenašel. Jo, každá navigace je jiná. Vzhledem k pokročilé hodině, jsme zavrhli večeři. A tím pádem byl ten dálniční poplatek umořený neexistující večeří. On byl kilometr od hotelu ve městě, ale v obytném autě. Já na konec o 3km dál na ploše, kde bylo naskládané dřevo a tam jsem si ustlal vedle auta. Až po tom, co jsem začal psát deníček. K tomu nějaké uspávací prostředky. Tedy 2 Plzně a trochu whisky. K večeři nakonec sójový suk. Konečně dieta. No a samo, že po půlnoci začlo drobet pršet, a tak jsem se nasoukal do auta. Před tím pochopitelně demontáž biku, přeskládání bagáže a malý úklid. Miluju noční bojovky! Nakonec moc nepršelo, ale jistota je jistota.

Ráno jsem dal auto k hotelu, sešel se s Fandou a vyrazili na okruh. Na rozjezd jsem naplánoval 60km a 2200m. Trasu jsem našel na italském bike fóru. Ale opačně. Nejprve po asfaltu přes kopec 6km, sjet to samé, pak kus lesíkem, pak kus po hlavní a zbytek hodně do kopce po štěrkové cestě. Do dvou třetin jsem jel, zbylých 2,5km pěšky. Kopec jako blbec. Cestou pršelo až na rifugio (horskou restauraci). Tam konečně pod střechu, pivo, polévku, grappu. Sjezd byl kus po štěrku, pak beton, asfalt. Zbytek po hlavní. Večer přijeli ostatní, sedli, jedli, pili hodovali.

Ráno chtěli všichni na ikonický Zoncolan. Jezdí se tam Giro. Od Ovara bylo stoupání čím dál tím větší, místama 19%. Nahoře fotka, pivko, sjezd do Sutrio, pizza a zase přejezd přes kopec zase 13km.

Další den monte Crostis. To bylo trochu lepší na sklon i stoupání. Nahoře tedy trochu štěrku, ale jen asi 1,5km. Dva jeli na silničních kolech, jeden samo píchnul. Sjezd byl krásný. V mezičase pivko, a dojezd do hotelu. Dali jsme večeři, ale předražená bída. Malé porce, salát se platil zvlášť a kdo si přidal, musel doplatit.

V úterý chtěli do Relax centra, ale nějak se ne zcela domluvili. Většina dala nějakou kratší trasu. Já naopak horší. Trasa stoupala na 15%, pak 19%, to ještě trochu jelo, když se to vyhouplo přes 21% už jsem nadával, ale pětadvacet jsem už nedal. Posledních 600m jsem tlačil. Být čerstvější, dal bych to. Ale ne po tom stoupání. Sjezd byl prudký, po hrubém štěrku, což bych jet nechtěl. Ale naproti jel cyklista. No nezáviděl jsem mu. Pak bylo ještě jedno stoupání a sjezd k přehradě. Koupačka v tyrkysové vodě byla bezva. Ale stejně jsem vše propotil v dalším přejezdu kopce zpět. Večeři jsem nedal, prý mají všichni pauzu po 15hod až do večera. V supermarketu měli sýry a klobásy, to stačilo.

Ve středu jsme dali ten okruh z prvního dne, pochopitelně opačně, abych nejel to samé. Ještě s malou odbočkou k jezeru, ale to nešlo, jen asi do půlky. Pak byly kameny, leda tak hodit kolo na rameno a nést to. Aspoň jsem to zkusil. Do rifugia Marineli jsem stejně dojel včas, ostatní tlačili. Polévka a pivko – klasika. Sjezd byl po hrubokamenité cestě, někomu se to i líbilo. Protáhl jsem je pak trochu mimo hlavní silnici a opět jsme nastoupali do Ravasclota. Opět zasloužené pivko a sjezd k hotelu. Někteří šli na pizzu, my někteří ne, bo jsme dojídali zbytky a nebyl hlad. Pokecali jsme u skleničky a šli na kutě.

Čtvrtek byl odjezdový den, ale ne pro všechny. Někteří měli další program v Itálii do konce týdne, několik si dalo ještě ferratu, já ještě kolo. Trasa byla kratší, ale výživná. Stoupání po silnici vpoho, předpokládaný sjezd po lesní cestě se nekonal. Zvrhlo se to v prudkou cestičku s bídou pro pěší. Několikrát bylo třeba složitě přenášet přes velké padlé stromy. Nakonec jsem se docajdal k normální cestě, vyjel do městečka a pak kopec na horu k rifugiu. Tam polentu a nějaké klobásky. Pivo měli slovinské. Pak byl poněkud nechutný sjezd, chvílemi přes 20%. Člověk visí na brzdě jak magor. Ještě vykoupat v řece, dojít k obchodu, jen abych zjistil, že mají odpolední siestu a odjet zhruba v půl druhé.

Vyjel jsem zase ty děsně serpentiny a pak udělal zásadní chybu, neposlechl navigaci Waze a jel po dálnici na Salzburg. Sice jsem sjel před stojící kolonou, ale jen proto, abych si postál ve vedlejší v místních vesničkách. To se protáhlo skoro na hodinu, ale vlastně jsme jeli – asi 150m. Kolona se následně rozjela a až domů to šlo. Zaparkoval jsem půl hodiny před půlnocí, dal na chuť kolečko klobásy, jedno pivo na spaní a šel si lehnout. A stejně se vzbudil kolem šesté.

Trasa byla něco přes 610km (a zpět).

Ubytování v hotelu – čtyřlůžkový za 125€ za osobu se snídaní (nic moc), příjezd sobota odpoledne, odjezd čtvrtek dopoledne.

Najeto 312km, nastoupáno asi 14 000m – navigace tvrdí víc, Garmin Base camp míň a Strava jestě míň.

Fotky na Rajče zde: renda1969str.rajce.idnes.cz/Zoncolan_a_okoli

Trasy na Garmin, např zde: connect.garmin.com/modern/activity/4004713790

Nebo Strava zde: www.strava.com/activities/2664016798

Novinky

Košice - Košice Vol.2.

24.09.2019 19:25
Košice 2   Po dvou měsících čekání na vhodný termín a počasí se obojí konečně povedlo. Chtěl jsem dokončit cestu přes troje Košice, kterou mi pokazila závada volnoběžky. Dojel jsem do Tábora vlakem. Pochopitelně jako vždy, u mne, klídek, klídek. Vstal jsem jako do práce 4:40, koupil přes web...

Monte Zoncolan

02.09.2019 19:56
Skupinka známých z Říčan naplánovala cyklovýlet do Itálie. Jezdím tam vlastně skoro každoročně, a tak jsem si to nechtěl nechat ujít. Tentokrát kopec Zoncolan, známý z Gira. Vtip byl v tom, že já to neznal. Hotel už byl vlastně skoro obsazený, ale jedna měla pracovní vytížení, a tak...

Klínovec na kole

01.09.2019 23:43
Klínovec 31.8. – 1.9. 2019   Neprozřetelně (pro mne) jsme se domluvili na cestě do hor. Protože už se nejezdí Mísečky, jako náhradní trasa padla volba na Klínovec. Bohužel pro mne to vyšlo po poněkud náročné akci v Itálii, kde jsem za šest dní nalítal přes 300km s převýšením více jak...

z Košic do Košic

13.07.2019 15:52
6 dní na kole z Košic, stále proti větru, 750km, 7500m výškových, kvůli technické závadě jsem to musel v Plané ukončit. Dojedu to tedy někdy o víkendu. Fotky a povídání zde: https://www.bike-forum.cz/foto/detail/55635-z-kosic-do-kosic

Z Košic do Košic Vol.1

11.07.2019 04:25
zápisky formou deníčku, večer u piva Po objednání nového kola, jsem si naplánoval měsíc testování do práce a pak nějakou delší cestu. Měsíc uplynul jako voda, garančka proběhla dle očekávání, a tak bylo vhodné vyrazit. Původně jsem plánoval Itálii na MTB, ale splet si datum. Takže...

Vietnam na kole 2019

04.05.2019 20:09
  Vybrat destinací na další dovolenou byl boj. Nejprve jsem chtěl do Arménie, pak mi psal známý, jestli bych nejel do Vietnamu, protože cestovka, co s ní normálně jezdím, to letos nedělá. Ale přišlo mi to málo zajímavé, tak pomohl strejda Google a našel c.k. Rajbas. Recenze byly dobré,...

Lyžování v Livignu

18.12.2018 20:51
Prožil jsem krásné 4 dny na prosluněných svazích v Itálii. S c.k. Víkend a s výborným průvodcem Milošem Chromkem, který vše dobře organizoval a ještě nám večer zpříjemňoval s kytarou, harmonikou a písničkama! V úterý ráno odjezd z Butovic, večer příjezd, večeře a následující středa až do soboty...

Kroměříž cyklo a letmo

11.11.2018 18:28
Koncem října jsem zjistil, že platnost volnočasových poukázek je do konce roku, a tak bylo třeba jednat. Na internetu jsem prozkoumal nabídky a vybral let vírníkem. Možnost byla buď za Plzní, nebo u Přerova. Vybral jsem druhou – chtěl jsem po dlouhé době vidět známé u Brna. Auto pochopitelně...

Česká Kanada - Landštejn

17.10.2018 20:04
Je třeba využít krásné počasí babího léta a tak jsem vyrazil do jižních Čech. Plánoval jsem, plánoval, až jsem se málem ztratil v mapě. V práci ohlásil dovču, radši do úterý. (až středy, co kdyby…), odvezl padaná jablka, abych taky trochu něco dělal a nachystal kolo. V pátek ráno koupil lupen na...

Zbořený Kostelec

07.10.2018 09:38
Sobotnímu krásnému počasí nešlo odolat a tak po prohlídce mapy padla volba na víceméně pohodový 50km okruh. Nejprve jsem uvažoval o cestě do Benešova, ale kamarád jel na Blaník, což už se nedalo rozumně stihnout, bo večer byla grilovačka u sousedů. Vyrazil jsem až v půl dvanácté, meitím se...