Liberecký víkend

26.01.2020 19:41

Předem chci poděkovat Věře, tímto naší hostitelce, za to, že mne ukecala, abych jel, přestože se mi nechtělo.

Dohodli jsme s Maruškou odvoz, ještě pobrala Dášu a Petra, jedny běžky a stavili se pro mne, přihodili jsme bika a frčeli večer do Liberce. Tedy měl bych správně psát Vesce. Pak jsme holky ještě trochu ukecali, že máme žížu na pivo a tak nám bylo milostivě dovoleno pořídit si petky u Hrocha, kde je otevřeno pouze v pátek. Světlé žádný zázrak, polotmavé lepší. Než ty 4 litrovky načepoval, dali jsme malé od cesty. Bo ochutnávat je třeba. Kolem 20 hod jsme už byli v útulku, jedli, pili, hodovali, dobrou vůli spolu měli. Nebo jak se to psalo v tom románu. Kočky byly poněkud frustrované a tak byly zavřeny v pokoji. Bohužel nejsou dostatečně socializované. No a protože bylo desáté výročí setkání skupiny na běžkách, byly zakrojeny dva výborné dorta - ovocný s čerstvýma jahodama (Maruška byla u měsíčků) a čoko. Obojí velice dobré. No a tak ta naše dieta byla opět posunuta na neurčito.

Ráno se tedy nikomu nechtělo ven, pofukovalo, -5°C a mlha. Prostě hnus. Běžkaři vyrazili vzhůru, bohužel jsem zapoměl kam, každopádně na sníh a stopy narazili a svezli se. Já vyjel kolem Rašovky (rozhledna v mlze zase tak zajímavá není) po hřebenovce na Pláně, Na Černém kopci mne trochu překvapili lidi na divnejch prkýnkách, které tam vyplivovala lanovka a jezdili po cestě proti mně. Přitom tam jasně byla žlutá cedulka cyklostezky. No nic, na Ješted jsem dojel a kochal se panoramaty, zalit slunečními paprsky s modrou oblohou všade kolem dokola. V dálce Krkonoše, na západ pod námi skoro kulatá duha, jinak všude silná iverze, která jak duchna přikrývala vše dole. Jak jsem tak čekal na pěšší kamarádky, dala se do mně zima a mrcha se nepustila až do pivovaru Kousek piva u nádraží. Další cesta byla po pěkném asfaltu podle Lužické Nisy a zahřátí přišlo až ve stoupání k druhému pivovaru Studánka v Krásné studánce.To se vjede na zahradu, zahne se kolem garáže a vstoupí k přílepku u domu, kde se čepuje. Jenže u kamen bylo teplo, v pivu nějaké uspávadlo, či co a já málem odpadl. Do toho se začalo šeřit a tak bylo třeba zvednout kotvy a frčet dál. Takticky jsem vynechal dva další pivovary a po takové hlavnější silnici dojel do pivovaru Konrád, dal jedno rychlé a s rozsvícenou lampou se vrátil 3,5km k ostatním.
48km a zhruba 1000m výškových

Dopíjeli jsme zbytky piva, načínali nové, většina tedy měla víno. Pak se stavil na pokec ještě Dušam, vyprávěl veselé historky, zase odjel a my to nějak doklepali k půlnoci, V pátek to tedy bylo delší, ale už to asi nevydržíme tolik.

V neděli bylo stále hnusně, přesto se jelo opět trochu sportovat. Já sjel do Vratislavic, prohlédl si rodný dům a muzeum Ferdinanda Porsche. Vstup za pade, několik vitrýn s předměty, na skle značky, které se načetly do vyfasovaného tabletu a tam byl popis. V druhé místnosti závodní auto hybrid 919, které vyhrálo 2016 Le Mans. On tedy FP začínal skoro jako elektrikář. Na prohlídku jsem byl sám, jo a slečna na hlídání. Dál jsem to vzal na Prosečský hřeben k rozhledně (byla v mlze, tak prdlačku), krpál jsem šel potupně pěšky, sem slabej, nahoře byli dva bajkeři, musím uznat že ve sjezdu byli lepší, alespoň co jsem viděl, než zmizli. Pak lesem dolů a konečně se domotal do pivovaru Volt. Vynikající pivo, několik malých druhů jsem ochutnal. Fakt hodně mi chutnalo, pokecal s obsluhou a s sebou vzal litrovou lahev. No a to už bylo půl druhé a bylo třeba pohnout. Deset minut jsem dorazil.
22km, 550m výškových

Dal gulášek (zbytek s sebu, asi jsem vypadal nejhladovější) a po naložení jsme po 15h vyrazili k domovům. Marušce začala nějak zlobit spojka, já ještě dle navigace navedl mimo dálnici (navigace ale tvrdila, že to je nejrychlejší). No a klasické dojezdové akce následovaly neprodleně - vyházet prádlo, poklidit vybavení, zpracovat fotky a napsat cestopis.

Fotky na Rajče zde:  renda1969str.rajce.idnes.cz/Liberecky_vikend/

Novinky

Velká Fatra

05.10.2018 18:10
Poprvé v životě jsem se vydal na vícedenní přechod pešky do hor. Respektive mne přesvědčila Simona, takto sousedka. Sice jsem měl ještě nabídku na cyklovýlet, ale to jezdím furt. Původní plán byl lůžkovým vlakem, ale nakonec jsme se dohodli na autě, je to jednodušší a vlastně i levnější. V Jihlavě...

Sušice - Kvilda

04.10.2018 23:29
Po 14-ti dnech jsem opět na biku. S bývalým kolegou jsme domluvili výlet pod Sušici. Kamarád zamluvil chatičku v kempu Anín (600,- celá pro 4 osoby). Nakonec prý majitel povlékne postele ve 3 chatkách, abychom si mohli zaparkovat stroje k posteli. Prý za 150,- na osobu. Je konec sezóny, navíc už...

Rokycansko na kole

13.09.2018 19:45
Už mne to zas popadlo a zachtělo se mi opřít se do pedálů. Protože na sobotu byla naplánovaná akce za Zbirohem, směr byl jasný. Na mapě byly nalezeny minipivovary, naplánována trasa, den před odvezeny základní tábornické propriety do práce (karimatka a spacák) - abych se s tím ráno netahal na...

Lipno - kolem na kole

22.08.2018 18:09
Po nedávném dvoudenním výletu jsem chtěl využít asi poslední opravdu teplé počasí, a tak jel na jih republiky – úplný jih… Ráno vstávání jak do práce, koupit lístek (pro jistotu přes internet, za 250,-), popadnout bágl a v půl sedmé vyrazit na vlak. V 9h jsem už byl v Budějkách. Prohlédl...

Tábor - Humpolec

11.08.2018 07:27
Začátkem srpna bylo konečně dost teplo, aby se dalo jezdit v kraťasech, tílku a sandálech. Tak jsem si v týdnu naplánoval cestu na jih (republiky), k Jindřichovu Hradci. V pátek ještě domalovat obývák, pak skočit ke stánku a už to nějak začalo vše drhnout. Nedokončil jsem trasy, večer pak usnul,...

Přes Benátky a Mělník do Sázavy

29.07.2018 09:26
Jo jo, ač je to skoro k nevíře, obce uvedené v nadpisu lze objet na kole za odpoledne (s trochou zadýchání se do kopečků). Udělalo se tak příjemně na cyklovyjíždku, kolem 30°C, v lese tak akorát a navíc bylo třeba otestovat novou pneumatiku a nové brzdové destičky. Naplánoval jsem to s ohledem...

Kounické pivo

22.07.2018 23:46
V sobotu byl hic a navíc jsem měl na návštěvě dlouholetého kamaráda s manželkou, s nimiž jsem od pátku pokecal, vypili 5litrový soudek Krakonoše a ogrilovali kus krůty. Takže takový relax. No trochu jsem stěrkoval kolem oken finálkou. V neděli dopo foukalo a bylo tak jako nepřívětivě, tak jsem tu...

Vlakem tam, na kole zpět

18.07.2018 17:14
V sobotu jsem pracoval, a tak v neděli přišel čas na cyklistiku. Protože jsem dlouho neviděl kolegu z práce (celý jeden den :-) ) a dlouho nebyl v pivovaru, vstal jsem docela brzy, asi tak v půl sedmé, dal rybízový koláč a meltu a vyrazil na vlak do Mnichovic. Pět minut před odjezdem se paní...

Český ráj

11.07.2018 01:36
  Na prodloužený víkend bylo třeba něco cyklistického naplánovat. Volba padla na Prachovské skály a několik pivovarů kolem. Ve čtvrtek ráno jsem dojel autem do kempu v Sobotce. Recepční mi řekla, že když najdu volné místo, tak ať si postavím stan. Pochopitelně na svátky za hezkého počasí byl...

Ukrajina na kole červen 2018

28.06.2018 19:00
Zkraje roku jsem přemýšlel kam na kole. Volba padla na Ukrajinu, dokud je relativní klid jak válečný, tak turistický. Platba šla poněkud později, takže žádná sleva first minute. Jen věrnostní, přeci jen s nimi jezdím už dlouho.  Sice jsem se těšil, ale mezitím měnil doma okna, postupně dvě a...