Cyklo
Pro začátek nformace o mém vztahu k cyklistice.
Jezdím od malička.
Tříkolku jsem postupně vyměnil za dětské kolo Pionýr, pak s velkou slávou (a s velkými obtížemi při shánění - pomohl bratr - tímto mu dodatečně děkuju) dostal první Favorit. Ten byl postupně v horším a horším stavu (ono to moc nevydrželo - socialistický výrobek) a tak jsem zakoupil na Slovensku (kde jsem byl na vojně další Favorit). Toho mi bohužel ukradli a tak jsem trochu opravil starý a sehnal třetí. Na tom už jsem začal dělat úpravy, aby se lépe jezdilo.
Nakonec jsem začal jezdit hodně a tak bylo potřeba něco pořádného. Volba padla na Štěrbu, bývalého závodníka, který si pořídil cykloprodej a servis. Objednal jsem kolo na zakázku. dle mého náčrtku a po dohodě s technikem. To už vydrželo podstatně déle, ale nakonec, po druhém prasknutí rámu šlo do šrotu. Protože to jinak bylo dobré, nechal jsem si opět vyrobit na zakázku rám s dalšími úpravami.
Mezitím jsem musel jezdit na tom starším Favoritu, který jsem si nechal jako zálohu. Byl to tedy nezvyk.
Zpočátku, tedy po vojně, jsem jezdil okolo 1500 až 2000 km/ročně a pomalu prodlužoval trasy.
Pak jsem začal jezdit na cyklo dovolené a víc a víc jezdit běžně.
Postupně jsem jezdil často do práce a nakonec posledních asi 15 let jezdím do práce denně, celý rok, za každého počasí.
To už ale je trochu jiná kategorie - 15 000 (slovy: patnáct tisíc) km za rok je dost. I když nejedu rychle, jezdím vlastně furt.
Od roku 1991 do 2013 mám 300 000 km.
Bohužel ne bez nehody - na místě je nutno použít množné číslo - tedy nehod.
Šestkrát mně přejelo auto, pětkrát o mně štrejchlo, ale ustál jsem to, no a občas sebou švihnu sám.
Ale jezdím dál, rád a často!