od Děčína 4 dny na kole

08.10.2021 01:38

Děčín

4 dny 25. až 28.10. 2021

Zjistil jsem, že je v úterý 28.10. svátek a v pondělí nařízená dovolená. To bylo třeba využít a nesmrdět doma. Přišel nápad na cykloputování od Děčína. Po chvilkách jsem plánovat trasy, ale šlo mi to jak psovi pastva. Původně byl plán v pátek z práce, ale nakonec kvůli úkolům až v sobotu ráno. Ještě v pátek ke stánku na pivko, trochu dobalit a usnul jsem na gauči. Po probuzení v noci jsem tedy nahrnul data do navigace, dokončil balení a pak zas nemohl usnout. Na půl sedmou byl budík, nakrmil kocoury a v 7h vyrazil na kole na Hlavák. Vlak odjel načas. Chtěl jsem dřívějším, ale byl obsazen, cyklo místa nezbyly. Uvažoval jsem o kávě do kelímku, ale radši se stavím v kavárně po dojezdu. Tak aspoň jednu Plzeň v plechu na hydrataci. Vlak byl plný, i cyklo místa zřejmě zcela obsazené. Postupně lidé vystoupili, tak už nebyla tlačenice. Dost lidí bez náhubků, už to nikoho moc nebaví.

V Děčíně kavárna Hajja, skoro bych řekl že jedna z nejdražších. Ale dobré to bylo. Pak po levém břehu po cyklostezce, která připomínala dálnici. S přehledem vedli elektrikáři, nás bez pohonu byla menšina. Přívoz do Schmilka byl narvaný a když se vyvalila grupa z vlaku až se nevešli. Tedy nás s koly tam byla přehršel. No a 300m za přívozem konečně pivovar. Projasnilo se, přestala být zima, a tak čepované přišlo k duhu. Bad Schandau jsem projel po stezce, venkovní výtah vyfotil jen z dálky a přes most to vzal po druhé straně.  Nechtělo se mi stejnou cestou, takže přes kopec. Byla tam ale poněkud spláchnutá silnice, asi povodní, i když potůček byl jen takový prťavoučký. Na kole to projet šlo. Akorát to furt bylo do kopce, což bylo divné, když je město u řeky. Jo pak to frčelo. Hlavně mít zavřenou chlebárnu, mušek asi miliarda, mohl jsem se za jízdy najíst. Uzoučká cestička ve městě, taková nenápadná zkratka, šla tlačit a zbytek vpoho až k pivovaru.  Tam dva žejdlíky, gulášek a doufal jsem, že nezamčené kolo zůstane na místě. No dal jsem ještě tmavé a kolo tam furt bylo. Z Děčína jsem našel cestu přes Starou Bohyni. Krpál jak sviň. Potom při sjezdu, již za šera kouknul na zbytek skalní kaple pod Mírkovem. Je tam malá ferrata, ještě tam nadšenci lezli i s dětmi. No a dojezd do pivovaru Milénium. Dle obsluhy se bude končit s vařením piva a bude to normální hospoda. Pivo bylo takové obyč. Za tmy dojel 2km na vyhlídku nad Ústím. Tam v altánku přespal.

Ráno se mi nechtělo ze spacáku, byla mlha, od pusy se mi kouřilo. Tak odjezd až kolem desáté. To byla ale trochu časová chyba. Na nádraží kávičku a dortík. Vyfotit most, hrad, přejet přes zdymadlo s elektrárnou a lesem k vodopádu. No byl to jen čůrek. Byl velký kopec po kamenech, to neumím, tak jsem přes kilometr tlačil. Omrknul rozhlednu Radejčín, vyhlídku v Lovosicích u zámečku, pak pivko a polévku a pokračoval. Cvičně vyjel na Hazmburk, v domnění že jsem moc rychlý, pak ještě pivovar v Kostelci nad Ohří a už věděl, že jedu pomalu. To byla ta ranní chyba. I když jsem zrychlil, do Slaného dojel ve čtvrt na osm, skoro potmě. Jak hůř vidím, není to dobré, zvlášť to na kole pouštět rychlejc úvozovými cestami.
Dopadlo to dobře. U synovce bramborák, sprcha a šli jsme na čepované do pivovaru Továrna. Doma ještě jedno, bo nás vyhodili, že zavírají. Slivovici na zdraví a do hajan. On ráno do práce, ale Eva až na noční, tak mne nikdo nevyhodil, jak minule.

Odjezd zase na desátou. Ve Smečně pivo, abych konečně dopsal deník. Omrknul jsem zámek v Lánech, projel se po bývalé koněspřežné dráze a dal pauzu před Křivoklátem. Pěkná hospůdka u kurtů U Kolečka, pokecali jsme s cyklistou, který tam kdysi hrál volejbal, nebo co, dal Bakaláře a smažené jalapenos, plněné sýrem. Dost dobrá kombinace. Akorát jsem zjistil, že ve šrajtofli mám 165 Kč. Stalo to do 150,- takže gut. Ještě se stavil na rozhledně Máminka a pak ve Zdicích, po návštěvě bankomatu na jedno U Zímů. Přespal u neteře.

Ráno vyrazil přes Všenory na Jíloviště. Po modré to minule šlo, teď po zelené jsem občas nosil kolo na rameni, kus tlačil. Potok spláchl úsek a na zbytek jsem neměl sílu. Kolem 20% nedám. Břežanské údolí po zelené TC taky nebyla selanka. Sice je tam značka cyklo, ale sklon naprosto hnusnej. Kousek jsem i tlačil, asi 10m, byl tam hup a nějak mi to nejelo. Ke konci stoupání vyfrkli asi 150m asfaltu, ještě to lepilo. To by snad mělo být zakázané. V Olivově pivovaru pivko a čočku na kari, docela zajímavá kombinace. Pak po polní cestě, půl asfalt půl šotolina, jsem se naháněl s dvěma, pán silničku, mladá paní gravel, mysleli si že mi ujedou. Nešlo jim to. Sice za to vzali, ale ne dost. Někde za Psárami byla ještě jedna stojka, už mne to nějak nebavilo šlapat. Malinko se zatáhlo, ale jak svítilo slunko od rána, docela příjemné. V Popovicích tradičně nefiltr a dojezd přes kopec do naší vísky. No a doma tradičně dojezdové u stánku, Krakonoš už došel, toho má jen na víkendy.

 

So: ráno 31km, odpoledne 72km 1190m

Ne: 88km, 1300m

Po: 74km, 1300m

Út: 77km, 1270m

celkem: 342km

trasy jsou na Garmin a Strava


fotky na Rajče zde: renda1969str.rajce.idnes.cz/Prodlouzeny_vikend_Decin,_Slany

Novinky

okolí Berounky

25.10.2021 21:52
Na prodloužený víkend (o 1 den) jsem naplánoval návštěvu přátel. Tedy oni to vlastně naplánovali pro kamarády. Akorát, že já jezdím na kole trochu jinak a v dané oblasti se už motám asi tři roky, takže jsem naplánoval sice podobné, ale přeci jen poněkud jiné objevné trasy. Pátek Plzeň, podívat se...

Bořetice

21.10.2021 04:11
Cyklistika na Moravě aneb okolí vinných sklepů přes pivovary Sousedi naplánovali akci ve sklípku v Bořeticích. Ale jen na dva a půl dne. To mi přišlo nesmyslně málo, vzhledem k dálce, úsilí s přípravou a lokací. Takže jsem si vzal 2 dny dovolené (stejně jsem letos skoro nic nevybral a vedoucí mi...

od Děčína 4 dny na kole

08.10.2021 01:38
Děčín 4 dny 25. až 28.10. 2021 Zjistil jsem, že je v úterý 28.10. svátek a v pondělí nařízená dovolená. To bylo třeba využít a nesmrdět doma. Přišel nápad na cykloputování od Děčína. Po chvilkách jsem plánovat trasy, ale šlo mi to jak psovi pastva. Původně byl plán v pátek z práce, ale nakonec...

cyklo od Třeboně

05.09.2021 11:28
Dvoudenní cykloputování   Už jsem měl po týdnu absťák bez kola. Dokončoval jsem špalety nových dveří, maňhal koťata a poflakoval se. Odpoledne začal plánovat trasu, pak mi volal kamarád, že přijel na kole s partou a jsou u stánku na pivku. Večer jsem ještě hledal druhé triko z .... a...

Bosna a Hercegovina

31.08.2021 13:37
Bosna a Hercegovina srpen 2021 Tak konečně po dvou letech došlo na dovolenou. Furt to nevycházelo, záloha se válela u cestovky. Altaj zrušili kvůli vízům, když se čeští politici hádali kvůli Vrběticům, Pamír zase kvůli Talibanu, Kypr covidová situace (v mezičase jsem chtěl na výstavu stanů, to...

Nejvýchodnější bod ČR

21.09.2020 00:36
Cykloputování na východ (republiky) Na polovinu září jsem jen lehce přemýšlel, kam na kole. Do toho se mi ozval kamarád Frank, že by někam vyrazil se mnou a poznal můj způsob cestování – karimatka a spacák pod širákem. Je teď na Moravě, tak jsem si uvědomil, že už jsem navštívil 3 krajní body...

Wieliczka

31.08.2020 05:09
Cyklo putování ze Slovenska přes Polsko. Konečně dovolená na kole. I když trochu jinak. Po dlouhé době byl vhodný čas na pár km v sedle. Původně objednaný zájezd do Rumunska byl stornován, ačkoliv tam koronáč prý neřádil. V plánu bylo opět po roce navštívit tetičku v Martině, prohlédnout solný důl...

k Bechyni

09.08.2020 21:10
Domluvil jsem se s kolegou, že vezmu silniční kolo a zajedu se podívat k němu na chatičku. Původně jsem si naivně myslel, že to dám na otočku za den. Já bláhový. Sice už jsem asi před měsícem dal 200km, ale ty kopečky na jih v kombinaci s vedrem mne dostaly. Také to chtělo vyjet dle plánu v půl...

Liberecko

04.08.2020 00:12
Přátelé se domluvili a sezvali na cykloakci. Mělo ty být na víkend, přespání ve Vesci u Liberce u kamarádky. Jak se ale klubalo počasí, nevydržel jsem to až do pátku a s vedoucím dohodl dovolenou. Protože ale kolega už měl, druhý by tam zůstal sám. No aspoň se naučí samostatnosti. No pak jsem tedy...

Prodloužený víkend u Úštěku

20.07.2020 18:44
Kamarádi mne přizvali na společnou akci na kolech v okolí Úštěka. Zázemí ve velkém domě, pokoje po 4 postelích, spacáky na postel, roubená seknice, kamenné klenuté stropy. Chtěl jsem na celý týden, ale v práci mi to zhatili, musel jsem ve středu na školení elektro a teprv večer jel. Většina dojela...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>