Košice - Košice Vol.2.

24.09.2019 19:25

Košice 2

 

Po dvou měsících čekání na vhodný termín a počasí se obojí konečně povedlo. Chtěl jsem dokončit cestu přes troje Košice, kterou mi pokazila závada volnoběžky. Dojel jsem do Tábora vlakem. Pochopitelně jako vždy, u mne, klídek, klídek. Vstal jsem jako do práce 4:40, koupil přes web lístek na vlak, dopřipravil se, dal kafe, oblékl a samo zase musel na WC. Najednou bylo půl a v 6:44 odjížděl vlak z Mnichovic. Odpich z domu 6:33, forem na nádraží, hlavně sebou nepraštit v zatáčce. Na peróně 6:42 a už to hlásili. No fuj tajbl, bylo to na knop. V Benešově přestup 4 minuty a v Táboře před osmou na čas.

V Dékáčku presso a dortíky, bo na start je třeba cukr. Známí mají chatu v Plané, ale vyjížděli pozdě z domu a čekat nešlo, to bych nestihl trasu.

Košice jsou 4 km za Planou, projel jsem je s focením u cedule. Pozvolna jsem se musel vysvlékat, ráno 6°C, pak to pomalu lezlo nahoru. Lesní cesta byla po štěrku, ještě že mám gravel bike. Projel jsem Kladruby, vlastně jen místní část Dolní Hořice, tam už v kraťasech, ale ještě ve větrovce. V Pacově mají malý pivovar, ale až od 17h. Už jsem tam byl 2x, budu to muset naplánovat na odpoledne. V Červené Řečici se zámek opravuje, tak jen foto zvenčí a nádvoří. V Humpolci pomníček Magora Jirouse z Plastiků. V klášterním pivovaru Želiv jsem byl již po třetí. Tentokrát uzavřená společnost, ale pivo točili. Dal jsem 12 světlé a 13 tmavé, obojí malé. Projel jsem po hrázi Sedlické přehrady, jsou tam pěkné oblouky jako bezpečnostní přeliv a nad tím je silnice. Dál plynule do Havlíčkova Brodu na Rebela. Tam jsem minul Cimrmanův střed Evropy, a tak po dvou pivech, polévce a bramboráčcích zpět kilometr do města fotit. Pak zbývalo asi 12km do Ždírce nad Doubravou do pivovaru. Co čert nechtěl, i tam měli akci. Slavili 80 narozky. Vím to, že mně odchytil pán, že prej kolik mám km a že dělá lesáka s pilou a kvůli chatrnému zdraví má elektrokolo. No pivo jsem dostal, seděl na terase, zpola otevřené a byla mi trochu zima. Tak tedy na křižovatku do hospody. Kurňa voni mají zavřeno. Tak zpět a kus za minipivovarem do bowling baru na pizzu. Tam narváno. Seděl jsem u baru, nabíjel navigaci a byl konečně v teple. Odpo to šlo v kraťasech a dresu, ale jak se setmělo, vibroval jsem zimou. Takže větrovku, rukavice a slabé kalhoty a tradá do lesa na bivak. Zapíchl jsem to asi 500m od vesnice, nějakých 200m od silnice.

21.9.2019 so najeto 135km, 1900m, vlak 75km 160Kč s kolem

 V noci mne probudil silný vítr, koukal jsem na hvězdičky. Oteplilo se, ale fukejř byl stále. K ránu jsem ještě usnul, už za světla a probudil se před osmou.  Při balení šel kolem pán, myslel, že jsem houbař. Skoro ve třičtvrtě na devět, po čoko tyčince, jsem konečně vyrazil směr Kutílkova palírna a pivovar ve Žlebských Chvalovicích Ke snídani po půl dvanácté tři malá piva, různá, ochutnávka musí bejt, klobásu – nic jiného nebylo a na vrch kontušovku. O té jsem vždy jen slyšel, a tak i ochutnal - konečně. Potom z kopce zase sjel (výjezd byl od vápenky, kam bych rád někdy na kukačku a také asi na hrad Lichnice, ale to bude třeba naplánovat na nějaký víkend s horákem) přes Ronov nad Doubravou dojel po 15km do Čáslavi, s větrem v zádech to jen letělo, a snažil se dostat na rozhlednu ve věži kostela. Je třeba dojít do info centra 50m, slečně dala na dveře cedulku zavřeno, byla tak laskavá, že jsem tam mohl nechat kolo a šla mi odemknout (za pade). Ve věži jsem byl sám. Věž byla zajímavá a výhled na město pěkný. Za oknem na hnízdě dvě holoubátka. V Malešově v pivovaru jedno čepované a na tabuli nabídka slaninová – četl jsem, ale byla sladinová – zmrzlina, tak jsem ochutnal (za 80Kč trochu drahá). Najednou mne oslovila kámoška z rodných Peček, které jsem si fakt ale nevšiml, jo holt když je v dohledu to pivo… No a kousek za obcí byly konečně ty třetí Košice, hurá, mám všechny.

 Za Uhlířskými Janovicemi jsem navštívil kamaráda, dostal od něj sušenou švestku, tekutou hrušku a pivko, pokecali jsme a po 3km ještě omrkl kolegu z práce, který se právě flákal doma se sádrou. Už jsem se ale nemohl moc zdržovat, kvůli času, abych nemusel potmě. Sázavou jsem se prohnal, dokonce ani na Marjáně nedal obvyklé pivo a po lesní asfaltce dorazil už za šera domů skoro ve čtvrt na osm. Uklidit kolo, roztřepat smradlavé hadry, dát sušit spacák, trochu přípravy na ráno. K večeři polévku s topinkou, stáhnout fotky a trasu, a tak nějak pomalu na kutě.

22.9.2019 ne najeto 115km, 1000m

Fotky viz Rajče:  renda1969str.rajce.idnes.cz/Kosice_-_Kosice_Vol.II./

Novinky

okolí Berounky

25.10.2021 21:52
Na prodloužený víkend (o 1 den) jsem naplánoval návštěvu přátel. Tedy oni to vlastně naplánovali pro kamarády. Akorát, že já jezdím na kole trochu jinak a v dané oblasti se už motám asi tři roky, takže jsem naplánoval sice podobné, ale přeci jen poněkud jiné objevné trasy. Pátek Plzeň, podívat se...

Bořetice

21.10.2021 04:11
Cyklistika na Moravě aneb okolí vinných sklepů přes pivovary Sousedi naplánovali akci ve sklípku v Bořeticích. Ale jen na dva a půl dne. To mi přišlo nesmyslně málo, vzhledem k dálce, úsilí s přípravou a lokací. Takže jsem si vzal 2 dny dovolené (stejně jsem letos skoro nic nevybral a vedoucí mi...

od Děčína 4 dny na kole

08.10.2021 01:38
Děčín 4 dny 25. až 28.10. 2021 Zjistil jsem, že je v úterý 28.10. svátek a v pondělí nařízená dovolená. To bylo třeba využít a nesmrdět doma. Přišel nápad na cykloputování od Děčína. Po chvilkách jsem plánovat trasy, ale šlo mi to jak psovi pastva. Původně byl plán v pátek z práce, ale nakonec...

cyklo od Třeboně

05.09.2021 11:28
Dvoudenní cykloputování   Už jsem měl po týdnu absťák bez kola. Dokončoval jsem špalety nových dveří, maňhal koťata a poflakoval se. Odpoledne začal plánovat trasu, pak mi volal kamarád, že přijel na kole s partou a jsou u stánku na pivku. Večer jsem ještě hledal druhé triko z .... a...

Bosna a Hercegovina

31.08.2021 13:37
Bosna a Hercegovina srpen 2021 Tak konečně po dvou letech došlo na dovolenou. Furt to nevycházelo, záloha se válela u cestovky. Altaj zrušili kvůli vízům, když se čeští politici hádali kvůli Vrběticům, Pamír zase kvůli Talibanu, Kypr covidová situace (v mezičase jsem chtěl na výstavu stanů, to...

Nejvýchodnější bod ČR

21.09.2020 00:36
Cykloputování na východ (republiky) Na polovinu září jsem jen lehce přemýšlel, kam na kole. Do toho se mi ozval kamarád Frank, že by někam vyrazil se mnou a poznal můj způsob cestování – karimatka a spacák pod širákem. Je teď na Moravě, tak jsem si uvědomil, že už jsem navštívil 3 krajní body...

Wieliczka

31.08.2020 05:09
Cyklo putování ze Slovenska přes Polsko. Konečně dovolená na kole. I když trochu jinak. Po dlouhé době byl vhodný čas na pár km v sedle. Původně objednaný zájezd do Rumunska byl stornován, ačkoliv tam koronáč prý neřádil. V plánu bylo opět po roce navštívit tetičku v Martině, prohlédnout solný důl...

k Bechyni

09.08.2020 21:10
Domluvil jsem se s kolegou, že vezmu silniční kolo a zajedu se podívat k němu na chatičku. Původně jsem si naivně myslel, že to dám na otočku za den. Já bláhový. Sice už jsem asi před měsícem dal 200km, ale ty kopečky na jih v kombinaci s vedrem mne dostaly. Také to chtělo vyjet dle plánu v půl...

Liberecko

04.08.2020 00:12
Přátelé se domluvili a sezvali na cykloakci. Mělo ty být na víkend, přespání ve Vesci u Liberce u kamarádky. Jak se ale klubalo počasí, nevydržel jsem to až do pátku a s vedoucím dohodl dovolenou. Protože ale kolega už měl, druhý by tam zůstal sám. No aspoň se naučí samostatnosti. No pak jsem tedy...

Prodloužený víkend u Úštěku

20.07.2020 18:44
Kamarádi mne přizvali na společnou akci na kolech v okolí Úštěka. Zázemí ve velkém domě, pokoje po 4 postelích, spacáky na postel, roubená seknice, kamenné klenuté stropy. Chtěl jsem na celý týden, ale v práci mi to zhatili, musel jsem ve středu na školení elektro a teprv večer jel. Většina dojela...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>