Zuby - upraveno 9.4.2011

29.03.2011 19:37

Tak jsem se musel pustit do malé generálky svých vlastních zubů!

Bohužel situace dospěla tak daleko, že skoro nemám čím kousat. Jedná se hlavně o spodní zuby. Po loňské opravě několika zubů, mi moje doktorka nasadila můstek přes 3 zbytky a jednu mezeru. Jenže na kraji to moc nedrželo a postupně se vyviklal jeden trn a pak to vypadlo celé. Znovupřilepené to vydrželo asi 2 měsíce a opět jsem to přinesl v ubrousku. Po kontrole rentgenem, mi řekla, že kořen praskl a trn v tom nedrží. Závěr - rozříznout můstek na půl, nasadit jen dva a rozbitý kořen vytrhnout. Takže na levé straně jsem přišel o poslední dvě stoličky.

Problém byl, že už předtím se něco podobného vyvrbilo vpravo a tak ani tam už nebyly zadní stoličky. Další stolička se začala trochu rozpadat, tak ji obrousila - tím se ale fakt kousat nedá! Snad na to dá nástavbu.

Takže jsem začal řešit problém - ve 40 letech je na tesáky ve skleničce ještě brzo (táta je měl v 50) a bez zubů se člověk moc nenají.

Resumé: nové zuby, ale napevno.

Poslala mě na Petřiny (sídliště na západě Praha) do soukromého zařízení, které se specializuje na implantáty. Po vstupní prohlídce s kompletním rentgenem (za 1000,- Kč !) mi byl předložen návrh na 4 implantáty - po dvou na každé straně a na nich můstky (vlevo třídílný, vpravo dvoudílný).

Systém je v zásadě stejný: když je dost silná kost - sanice, vyvrtá se díra do kosti, do ní závit a zašroubuje se titanový šroub. Po dvou až třech měsících, na zahojení, se udělá otisk a zhotoví se zuby - to už je klasický můstek - nástavba.

Mohl jsem si vybrat mezi českým a švýcarským materiálem.

Český je za 16 800,- ale šroub je v úrovni dásně, po zahojení, se musí malinko dáseň naříznout, našroubuje se váleček a teprve na něj nástavba.

Švýcarský za 23 500,- už čouhá z dásně a jen se nasadí nástavba.

Vzhledem k většímu množství zubů a menšímu množství peněz zvítězila levnější varianta. Takže jsem prodal garáž a šel na věc.

V únoru jsem si sedl do křesla, malinko mi nastříkli oblbovací sprej, pak malou inijekci, chvíli počkali, další inijekce už skoro nebyla znát a nakonec ještě jednu z druhé strany. Po chvíli jsem si přesedl do druhé ordinace, pan primář zkusil, jestli to je opravdu necitlivé a nejprve mi vyrval ten rozbitý kořen. Pak vyvrtal dírku (velkou ďouru), přes centimetr hlubokou, udělal závit a pak vzal ráčnu, jako když šroubuju železo a ten šroub tam natočil. Následoval druhý. Každému se věnoval tak čtvrt hodiny. Nakonec vzal "dratev" a zašil dáseň.

Po skončení operace mi udělali fotku a na tom rentgenu zkontrolovali, jak se dílo podařilo. Všichni byli moc spokojení. A když jsem po spočítání zaplatil 30 tisíc, byli ještě víc. Sestra mi dal na cestu prášky proti bolesti, jeden jsem si měl vzít za hodinu, než se to probere, druhý na noc a další den už klasický Ibuprofen. Odpoledne jsem si vzal ten první, důkladně to zapil (byla Plzeň - kudy teče, tudy léčí) a jel domů. Jako normálně na kole - stejně jsem to měl chladit. Večer to skoro nebolelo, tak už jsem prášek nebral - moc chemie škodí. Ráno to trochu pobolívalo, to spravil jeden Ibuprofen a pak už nic. Jen jsem kloktal nějakou ústní vodu, co mi doporučila.

Týden nato jsem šel na stehy - ty naštěstí skoro nikdy nebolí - byl jsem déle v čekárně, než na křesle.

No a za týden jdu na další dva šroubky. Bohužel mi mezitím vypadl jiný zub - nástavba (už podruhé) a tak se zeptám, jestli nebude třeba dát tři šroubky. Budu muset rozbít prasátko. Ale je lepší mít zuby, než 100 000,-

Pak počkáme ty dva měsíce na zahojení a snad v červenci budu mít čím kousat.

Jen se trochu začínám bát, jestli místo na hřbitov, mně pak neodvezou do kovošrotu. Na čele kus plechu, v hubě šrouby, možná časem klouby...

Ve středu jsem byl na další akci. Dostal jsem opět 2 šroubky a opět mi jeden zub vytrhli. Hned jsme tedy naplánovali, že za měsíc mi dají ještě jeden šroub a zároveň odkryjí ty nejstarší šrouby a připraví je na otisky pro nové zuby.

Požádal jsem o fotku (je v galerii) - nahráli mi kruhový rentgen celé ústní dutiny.

Novinky

Tour de Mísečky 2014

20.07.2014 22:49
Tour de Mísečky 2014    aneb jak jsem se kvůli křečím nedostal na vrchol   V půlce července Jindra uspořádal tradiční jízdu na Mísečky. Měl jsem natrénováno, kupodivu počasí slibovali bez deště a větru a tak jsme se těšili. Po půl osmé vyrazila skupina na horských a trekových...

Pokuta

19.06.2014 11:29
Včera jsem byl zase jednou pokutován.Dopravní policie kontrolovala zastavování na stopce. Pochopitelně si vybrali místo, kde nikdo nezastaví a kde na 100% vyberou pokuty. Hned vedle stopky je semafor, křižovatka je přehledná a každý jede krokem - což ovšem nemá dělat.Po zastavení  mi policista...

Staré kolo opraveno a v provozu

22.02.2014 14:13
Koncem ledna jsem dostal ze sevisu opravené kolo - respektive rám. Po 8 letech a 135 tisících km byl otřískaný  a spodní spojovací trubka v zadní vidlici měla prorezlou díru, do které šlo strčit malíček. Po zprovoznění horáka, jsem ihned starý stroj odstrojil a odvezl do servisu Štěrba, odkud...

Nové horské kolo

17.11.2013 21:11
Konečně jsem majitel horského kola! Ač duší silničář, pořídil jsem si horáka. Jeden z důvodů byl, že mi nějak začaly docházet vhodné destinace na dovolenou a s tím silničním se prostě na některé nedostanu. Druhý - menší důvod - je neutěšený stav našich silnic. Na rám jsem si opravdu počkal - více...

Pohár Posázaví 2013

03.10.2013 20:58
Dne 28.září se jel 28. ročník cyklistického závodu z Úval přes Český Šternberk, Rataje nad Sázavou, Sázavu, Stříbrnou Skalici a Jevany. Okruh měří 100km a má převýšení 1500m.Tedy alespoň podle navigace, kterou jsem s sebou vláčel. Na vyžádání pošlu data. Ať jsem se bavil s kýmkoliv,...

Nový podnájemník - vodník

27.08.2013 22:08
Minulou sobotu jsem si pořídil nového podnájemníka. Už dlouho jsem ho chtěl, ale nemohl sehnat toho správného - tak akorát. Tenhle je z Mukařova, kde má prodejnu společnost Balustrády Praha. Socha i pařez jsou z mramorové drtě. Do rybníka jsem dokutálel betonovou trubku, 300mm průměru a metr délky,...

Tour de Mísečky 2013

27.07.2013 19:49
Minulý víkend jsme měli tradiční cestu na Mísečky a na Zlaté návrší k Vrbatově boudě. Tentokrát nám počasí přálo a tak po dlouhé době nabyla třeba pláštěnka. Při cestě zpět jsme naopak potřebovali opalovací krím a hodně pití - bylo 30°C. Povídání a fotky v odkazu z fotogalerie.

Zase na kole

25.06.2013 13:13
Vrátil jsem se v neděli z cyklovýletu po Itálii. Na rozdíl od Tuniska před měsícem, kde to bylo s cestovkou (Adventura) a na mém kole, tohle jsem absolovoval na horském s kamarády. Bohužel nemám stále vlastní (rám, ač dlouho objednán, stále není vyrobený - asi si přeobjednám jiný). Půjčil jsem si...

Výstava For bikes

10.04.2013 22:10
V pátek jsem se byl podívat na výstavišti v Letňanech na cyklistiku pro masy. Byl jsem v "mém" cykloobchodu předem upozorněn, že to není nic moc. Bohužel to částečně byla pravda. Spousta vystavených kol, ale mnohem více oblečení. Je to pochopitelně snadné, přivézt bicykl, zapíchnout do stojánku,...

Dárce krve

18.10.2012 20:09
Na vojně jsem začal dávat krev. Byl jsem jen asi 3x v Bratislavě a po vojně jsem si řekl, že to není tak strašné, abych nemohl pokračovat. Je to sice z ruky, ale jezdím do centra Prahy do ústavu hematologie na Karlově náměstí. Je to jako když jedu do práce, takže skoro žádná změna. Zpočátku...