Výlety po Čechách aneb minidovolená

12.08.2017 08:40
V sobotu 29.7.jsme jeli autem s Evou do Pelhřimova, podívat se po městě, vykoupat v bazénu,rozhlédnout se z vyhlídkové věže a hlavně dát si něco dobrého v pivovaru.
Tak pivo bylo dobré, ochutnali jsme tři druhy, nejvíc chutnala 12°. Po procházce městem, děkanskou zahradou, kde jsme okukovali papouchy, omrknutí muzea ve věži, jsme zakotvili na oběd ve  Střepině (rybička). Vrátili jsme se k autu, vzali plavky a šli plavat do bazénu.
Druhý den bylo hezky a tak padlo rozhodnutí vyrazit na kole vykoupat se do Milevska, kde jsme již byli před tím autem v klášteru a ve městě. Ráno bylo slušné počasí, vzali jsme to střídavě silnicí a polníma cestama, v klidu dojeli a pak se váleli a plavali a jedli, pili hodovali. Drobet jsem si připálil břicho do červena. Trochu problém byl odpoledne, Eva má špatnou termoregulaci a tak těch 30°C nějak špatně snášela. Musela několikrát spočinout ve stínu. Ani cesta nebyla úplně zadarmo - asi 45km a nastoupáno 600m.

Protože bylo teplo a hezky i nadále, vzal jsem si 3 dny dovolené. Sliboval jsem tetičce v Benešově nad Ploučnicí, už od pohřbu mamky, že se sejdeme a pokecáme.
V pondělí jsem jel od Evy ráno rovnou tam, nechal auto vedle městského bazénu a vyrazil na kolo. Dojel jsem na rozhlednu Sokolí vrch, podíval se na Děčín z výšky, sjel do města, prohlídnul zámek, dal pivo a vyrazil na Děčínský Sněžník. Rozhledna byla zavřená, neznámo proč, takže po pivku jsem jel zpět. Po turistické to na biku nešlo, takže zase po silnici. Z Děčína vedla podél řeky Ploučnice stezka až do Benešova. Vykoupal jsem se v bazénu a s tetičkou šel pokecat na náměstí do hospůdky.
V úterý ráno jsem došel na místní rozhledničku, pak jel autem do Krásné Lípy. Cestou byla neplánovaná pauza v Doubicích, kde je údajně nejvíc dřevěných soch. Prošel jsem to tam s foťákem. Z Krásné Lípy byla naplánovaná cyklo cesta do šluknovského výběžku. Jel jsem přes rozhlednu Vlčí hora, ve Velkém Šenově dal oběd a pokračoval na nejsevernější bod republiky. Ovšem cesta podél hraničních patníků, po kořenech a kamenech nebyla moc cyklo. Fotka u kamenného památníčku byla za odměnu. Dodrncal jsem se do civilizace a pak už frčel po normálnějších cestách do Šluknova. Zámek jsem jen obhlédl, dal pivko a pokračoval přes Království. Na kraji Rumburka je rozhledna Dymník, která ovšem už byla zavřená - přijel jsem holt pozdě. Vedle u golfového hřiště je kamenná hvězda ze žulových sloupků, ale Stonehenge to není. V Krásné Lípě je pivovar Falkenštejn, takže byla mírná ochutnávka. Dojel jsem k vozu a vrátil se k tetičce, na pivko už jsem šel sám.
Ve středu jel do Děčína, omrknul pivovar, ale nechtělo se mi hodinu čekat než otevřou. Aspoň tam měli sochy z kovových zbytků. Některé byly asi 3m vysoké - tedy ty sochy. Dojel jsem do Ústí nad Labem, odstavil auto a vyrazil cyklo na Střekovskou vyhlídku. Pak na Erbenovu a pak do nemocnice ke kamarádovi, který čekal na operaci kyčle - totálku. Rozbil se na kruháči, když potkal obrubník.
V pivovaru Na Rychtě jsem dal ochutnávku několika piv, oběd, dojel na Větruši, zase sjel zpět, vzal auto a přesunul se do Krupky. Tam odtud jel na Komáří Hůrku na rozhlednu Komáří Vížka, dal pivo a po turistické to střihnul zpět. V Krupce ještě omrknul zříceninu hradu a jel domů.
Moc už se mi nechtělo, bylo teplo, měl jsem najeto na kole přes několik kopců a 120km před sebou. No nakonec i ta dlouhá cesta skončila.
Doma vyházet věci z tašky, do prádelního koše nacpat smradlavky, trochu něco dobrého na zub a jít spát.
Bylo to přes ty vedra a tak cesta "na sever" bylo vhodné řešení. Jen to chtělo na týden, aby se šlo prohlídnout více zajímavostí po cestě.

Foto na Rajčeti: https://renda1969str.rajce.idnes.cz/severni_minidovolena/Výlety po Čechách aneb minidovolená

V pondělí jsem jel rovnou od Evy ráno rovnou tam, nechal auto vedle městského bazénu a vyrazil na kolo. Dojel jsem na rozhlednu Sokolí vrch, podíval se na Děčín z výšky, dojel do města, prohlídnul zámek, dal pivo a vyrazil na Děčínský Sněžník. Rozhledna byla zavřená, neznámo proč, takže po pivku jsem jel zpět. Po turistické to na biku nešlo, takže zase po silnici. Z Děčína vedla podél řeky stezka až do Benešova. Vykoupal jsem se v bazénu a s tetičkou šel pokecat na náměstí do hospůdky.
V úterý ráno jsem došel na místní rozhledničku, pak jel autem do Krásné Lípy. Cestou byla neplánovaná pauza v Doubicích, kde je údajně nejvíc dřevěných soch. Prošel jsem to tam s foťákem. Z Krásné Lípy byla naplánovaná cyklo cesta do šluknovského výběžku. Jel jsem přes rozhlednu Vlčí hora, ve Velkém Šenově dal oběd a pokračoval na nejsevernější bod republiky. Ovšem cesta podél hraničních patníků, po kořenech a kamenech nebyla moc cyklo. Fotka u kamenného památníčku byla za odměnu. Dodrncal jsem se do civilizace a pak už frčel po normálnějších cestách do Šluknova. Zámek jsem jen obhlédl, dal pivko a pokračoval přes Království. Na kraji Ruburka je rozhledna Dymník, která ovšem už byla zavřená - přijel jsem holt pozdě. Vedle u golfového hřiště je kamenná hvězda ze žulových sloupků, ale Stonehenge to není. V Krásné Lípě je pivovar Falkenštejn, takže byla mírná ochutnávka. Dojel jsem k vozu a vrátil se k tetičce, na pivko už jsem šel sám.
v pivovaru Na Rychtě jsem dal ochutnávku několika piv, oběd, dojel na Větruši, zase sjel zpět, vzal auto a přesunul se do Krupky. Tam odtud jel na Komáří Hůrku na rozhlednu Komáří Vížka, dal pivo a po turistické to střihnul zpět. V Krupce ještě omrknul zříceninu hradu a jel domů.
Moc už se mi nechtělo, bylo teplo, měl jsem najet na kole přes několik kopců a 120km před sebou. No nakonec i ta dlouhá cesta skončila.

Foto na Rajčeti: https://renda1969str.rajce.idnes.cz/severni_minidovolena/

Novinky

Košice - Košice Vol.2.

24.09.2019 19:25
Košice 2   Po dvou měsících čekání na vhodný termín a počasí se obojí konečně povedlo. Chtěl jsem dokončit cestu přes troje Košice, kterou mi pokazila závada volnoběžky. Dojel jsem do Tábora vlakem. Pochopitelně jako vždy, u mne, klídek, klídek. Vstal jsem jako do práce 4:40, koupil přes web...

Monte Zoncolan

02.09.2019 19:56
Skupinka známých z Říčan naplánovala cyklovýlet do Itálie. Jezdím tam vlastně skoro každoročně, a tak jsem si to nechtěl nechat ujít. Tentokrát kopec Zoncolan, známý z Gira. Vtip byl v tom, že já to neznal. Hotel už byl vlastně skoro obsazený, ale jedna měla pracovní vytížení, a tak...

Klínovec na kole

01.09.2019 23:43
Klínovec 31.8. – 1.9. 2019   Neprozřetelně (pro mne) jsme se domluvili na cestě do hor. Protože už se nejezdí Mísečky, jako náhradní trasa padla volba na Klínovec. Bohužel pro mne to vyšlo po poněkud náročné akci v Itálii, kde jsem za šest dní nalítal přes 300km s převýšením více jak...

z Košic do Košic

13.07.2019 15:52
6 dní na kole z Košic, stále proti větru, 750km, 7500m výškových, kvůli technické závadě jsem to musel v Plané ukončit. Dojedu to tedy někdy o víkendu. Fotky a povídání zde: https://www.bike-forum.cz/foto/detail/55635-z-kosic-do-kosic

Z Košic do Košic Vol.1

11.07.2019 04:25
zápisky formou deníčku, večer u piva Po objednání nového kola, jsem si naplánoval měsíc testování do práce a pak nějakou delší cestu. Měsíc uplynul jako voda, garančka proběhla dle očekávání, a tak bylo vhodné vyrazit. Původně jsem plánoval Itálii na MTB, ale splet si datum. Takže...

Vietnam na kole 2019

04.05.2019 20:09
  Vybrat destinací na další dovolenou byl boj. Nejprve jsem chtěl do Arménie, pak mi psal známý, jestli bych nejel do Vietnamu, protože cestovka, co s ní normálně jezdím, to letos nedělá. Ale přišlo mi to málo zajímavé, tak pomohl strejda Google a našel c.k. Rajbas. Recenze byly dobré,...

Lyžování v Livignu

18.12.2018 20:51
Prožil jsem krásné 4 dny na prosluněných svazích v Itálii. S c.k. Víkend a s výborným průvodcem Milošem Chromkem, který vše dobře organizoval a ještě nám večer zpříjemňoval s kytarou, harmonikou a písničkama! V úterý ráno odjezd z Butovic, večer příjezd, večeře a následující středa až do soboty...

Kroměříž cyklo a letmo

11.11.2018 18:28
Koncem října jsem zjistil, že platnost volnočasových poukázek je do konce roku, a tak bylo třeba jednat. Na internetu jsem prozkoumal nabídky a vybral let vírníkem. Možnost byla buď za Plzní, nebo u Přerova. Vybral jsem druhou – chtěl jsem po dlouhé době vidět známé u Brna. Auto pochopitelně...

Česká Kanada - Landštejn

17.10.2018 20:04
Je třeba využít krásné počasí babího léta a tak jsem vyrazil do jižních Čech. Plánoval jsem, plánoval, až jsem se málem ztratil v mapě. V práci ohlásil dovču, radši do úterý. (až středy, co kdyby…), odvezl padaná jablka, abych taky trochu něco dělal a nachystal kolo. V pátek ráno koupil lupen na...

Zbořený Kostelec

07.10.2018 09:38
Sobotnímu krásnému počasí nešlo odolat a tak po prohlídce mapy padla volba na víceméně pohodový 50km okruh. Nejprve jsem uvažoval o cestě do Benešova, ale kamarád jel na Blaník, což už se nedalo rozumně stihnout, bo večer byla grilovačka u sousedů. Vyrazil jsem až v půl dvanácté, meitím se...