Tour de Mísečky 2016

18.07.2016 21:17

Tour de Mísečky

2016

Znovu po roce jsme vyrazili 16.7. na již tradiční vyjížďku do Krkonoš. Termín byl posunut o týden dříve. Ono sladit mnoho lidí dá fušku. Také většinou termín kolidoval s koncertem Blue efektu, který se také odehrává již po nekolikáté v naší obci. Radim Hladík zde má domek.

Počet účastníků naší akce se rok od roku mění. Někteří jezdí od St. Paky, další od Jilemnice, podle času, sil, věku a kondice. Kolem půl osmé, tedy s čtvrthodinovým zpožděním, vyrazila pomalejší skupina, asi 4 cyklistů, na trekingových kolech a jeden na koloběžce. Nás pět vyrazilo půl hodiny po nich. Ve Svojeticích jsme přibrzdili u výkopů kanalizace, se kterou si tam hrajou už rok, projeli Český Brod a byli mile překvapeni novým asfaltem od Poříčan k poděbradské státovce. Předtím to tam hnusně drncalo. V Senici byla obvyklá zastávka s doplněním živin a kapalin. No ale pití jsem zapomněl doma. To by snad ani nešlo, bez zapomínání. Tak zhruba 2/3 cesty odtahal v čele kamarád Martin, který se pak vracel na koncert, ale myslím, že nikoliv na kole, ale autem snad od Jilemnice.

Jindřich poponášel kolo na parkovišti a na moji otázku proč?, že pro jistotu, aby nepíchl, že tam může být něco vysypané. Smál jsem se, že má mít protiprůrazové pneu, jako já. Jen jsme dojeli do Městce Králové, kde byla na náměstí pouť, měl jsem v předním kole velký připínáček a šel lepit. Tak se zase smál on. Jo, už si nebudu dělat srandu.

Tradičně v kopci před Novou Pakou jsem začal chytat první křeče, ale ještě je rozjel. V Lidlu dokoupil 3 malé plechovky pití, aby se mi vešly do kapes a dojel do „naší“ hospody Sokolovna ve Staré Pace na oběd. Dali jsme si většinou těstoviny nebo rýži. Volal Michal, že píchnul dvakrát a potřebuje odvoz. Což bylo rychle zajištěno. Jinak hrozil, že se na to vykvajzne. Zhruba po hodince, jsme tam byli všichni a někteří už vyjeli zase na další cestu přes Jilemnici. Za městem byl poslední pitstop a pak už každý jel za svoje.

Pochopitelně lehké cukání jsem cítil, ale jel. Vždy když jsem přidal, křeč nastupovala, ale dojížděl jsem Jindru. Pak následovala krátká zastávka, po odeznění bolesti zase… a tak až na parkoviště na Mísečkách. Tam už je také nový asfalt, nicméně ten opravený od Dolních Štěpanic je už rozmlácený, vydrolený, kusy opravené. No dlouho to nevydrželo. Poslední 4km to bylo častější. Jindřich čekal na vnuky a já pro změnu dojížděl nějakého jiného nešťastníka. Až na Zlaté návrší. Tam již byla paní Hroudová na elektrokole s vnuky. Vrbatka byla zase nesmyslně zavřená od 16h. Do stánku se mi pro lahváče nechtělo a tak po oblečení větrovky následoval sjezd do penzionu U kotle. Cestou jsme se potkali ještě s kamarádem, který kvůli zdravotnímu stavu jel autem na Mísečky, na kole k Jilemnici a pak jsme měli jet společně nahoru. Jenže nechal na pokoji telefon a tak nebyla možná domluva, abychom sladili pozdější čas. Setkání proběhlo tedy až v penzionu. Dál jsme se potkali s paní (Natálka) z mé bývalé práce, která čeká další dítě a šla na procházku s manželem a s bříškem.

Večer byl klasický - pivo, večeře, pivo a pečené koleno. Byl tam jiný kuchař a jídlo velmi dobré. Koleno jsme si ale nedali všichni. Někteří měli ještě palačinky se zmrzlinou a borůvkami. Ráno byly rohlíčky, vlastnoručně pečené a také vlastní chléb. Než doběhla snídaně, přestalo mrholit a po deváté, po skupinové fotce nastal čas rozloučit se a vyrazit k domovu. V Jilemnici jsme se rozdělili, někteří museli ze zdravotních důvodů využít auto. Pokračovaly jen 3 skupiny. Naše trojice s paní a důchodcem (72let), pak Honza s Láďou na koloběžce a poslední dvojice jela snad jen do Paky. My dojeli do Poděbrad, kde jsme dali hodinku v pizzerii (losos se salátem a pšeničné pivo). Pak jsme už normálně dorazili za občasného mrholení do cíle domů. Jana tahala špici někde od Městce Králové někam na odbočku u Senice a Miloše jsme nechali aspoň symbolicky v čele od Poděbrad do Pískové Lhoty. Bylo pěkné, že opravovali kruháč a tak tam téměř nebyl provoz. V Kněžici něco pekli a nádherně to tam zavonělo, asi jako teď doma, když peču rybízový koláč.

Ubytování bylo za 800,- s polopenzí, normální útrata 200,- Kč. Pokoje jsou trochu menší, není skoro kam pověsit a sušit oděvy. V deštivém počasí docela problém. Kuchař domácký typ, servírka správná holka od rány, přiměřeně upovídaná, měla dobré přezdívky hostů pro zapamatování. Na „prezidenta“, „špatné počasí“ a „12B“ se bude jistě dlouho vzpomínat!

Tak snad zase za rok!

Novinky

Velká Fatra

05.10.2018 18:10
Poprvé v životě jsem se vydal na vícedenní přechod pešky do hor. Respektive mne přesvědčila Simona, takto sousedka. Sice jsem měl ještě nabídku na cyklovýlet, ale to jezdím furt. Původní plán byl lůžkovým vlakem, ale nakonec jsme se dohodli na autě, je to jednodušší a vlastně i levnější. V Jihlavě...

Sušice - Kvilda

04.10.2018 23:29
Po 14-ti dnech jsem opět na biku. S bývalým kolegou jsme domluvili výlet pod Sušici. Kamarád zamluvil chatičku v kempu Anín (600,- celá pro 4 osoby). Nakonec prý majitel povlékne postele ve 3 chatkách, abychom si mohli zaparkovat stroje k posteli. Prý za 150,- na osobu. Je konec sezóny, navíc už...

Rokycansko na kole

13.09.2018 19:45
Už mne to zas popadlo a zachtělo se mi opřít se do pedálů. Protože na sobotu byla naplánovaná akce za Zbirohem, směr byl jasný. Na mapě byly nalezeny minipivovary, naplánována trasa, den před odvezeny základní tábornické propriety do práce (karimatka a spacák) - abych se s tím ráno netahal na...

Lipno - kolem na kole

22.08.2018 18:09
Po nedávném dvoudenním výletu jsem chtěl využít asi poslední opravdu teplé počasí, a tak jel na jih republiky – úplný jih… Ráno vstávání jak do práce, koupit lístek (pro jistotu přes internet, za 250,-), popadnout bágl a v půl sedmé vyrazit na vlak. V 9h jsem už byl v Budějkách. Prohlédl...

Tábor - Humpolec

11.08.2018 07:27
Začátkem srpna bylo konečně dost teplo, aby se dalo jezdit v kraťasech, tílku a sandálech. Tak jsem si v týdnu naplánoval cestu na jih (republiky), k Jindřichovu Hradci. V pátek ještě domalovat obývák, pak skočit ke stánku a už to nějak začalo vše drhnout. Nedokončil jsem trasy, večer pak usnul,...

Přes Benátky a Mělník do Sázavy

29.07.2018 09:26
Jo jo, ač je to skoro k nevíře, obce uvedené v nadpisu lze objet na kole za odpoledne (s trochou zadýchání se do kopečků). Udělalo se tak příjemně na cyklovyjíždku, kolem 30°C, v lese tak akorát a navíc bylo třeba otestovat novou pneumatiku a nové brzdové destičky. Naplánoval jsem to s ohledem...

Kounické pivo

22.07.2018 23:46
V sobotu byl hic a navíc jsem měl na návštěvě dlouholetého kamaráda s manželkou, s nimiž jsem od pátku pokecal, vypili 5litrový soudek Krakonoše a ogrilovali kus krůty. Takže takový relax. No trochu jsem stěrkoval kolem oken finálkou. V neděli dopo foukalo a bylo tak jako nepřívětivě, tak jsem tu...

Vlakem tam, na kole zpět

18.07.2018 17:14
V sobotu jsem pracoval, a tak v neděli přišel čas na cyklistiku. Protože jsem dlouho neviděl kolegu z práce (celý jeden den :-) ) a dlouho nebyl v pivovaru, vstal jsem docela brzy, asi tak v půl sedmé, dal rybízový koláč a meltu a vyrazil na vlak do Mnichovic. Pět minut před odjezdem se paní...

Český ráj

11.07.2018 01:36
  Na prodloužený víkend bylo třeba něco cyklistického naplánovat. Volba padla na Prachovské skály a několik pivovarů kolem. Ve čtvrtek ráno jsem dojel autem do kempu v Sobotce. Recepční mi řekla, že když najdu volné místo, tak ať si postavím stan. Pochopitelně na svátky za hezkého počasí byl...

Ukrajina na kole červen 2018

28.06.2018 19:00
Zkraje roku jsem přemýšlel kam na kole. Volba padla na Ukrajinu, dokud je relativní klid jak válečný, tak turistický. Platba šla poněkud později, takže žádná sleva first minute. Jen věrnostní, přeci jen s nimi jezdím už dlouho.  Sice jsem se těšil, ale mezitím měnil doma okna, postupně dvě a...