Tour de Mísečky 2014

20.07.2014 22:49

aneb jak jsem se kvůli křečím nedostal na vrchol

V půlce července Jindra uspořádal tradiční jízdu na Mísečky.

Měl jsem natrénováno, kupodivu počasí slibovali bez deště a větru a tak jsme se těšili.

Po půl osmé vyrazila skupina na horských a trekových kolech – asi 10 lidí. Naše silniční  (11 lidí) jela 20 minut za nimi. Poměrně brzy jsme předjížděli některé pomalejší. A to jsme ani nevěděli, že jeden nedával pozor, projel rygol a švihnul s sebou. Odřel se na boku a několika dalších místech. Pak jsme ještě potkali další. Docela jsme frčeli rychle, do Poděbrad dojeli za 1h a čtvrt a tentokrát do Senice jeli přes Pátek, po vedlejších silničkách. Kamarád P.P. musel ještě před vesnicí do křovíčka a prý to šlo z něj spodem i vrchem. V Senici byla již částečná skupina na horských kolech a hlavně doprovodné vozidlo s paní Hroudovou.

Doplnili jsme tekutiny, odpočali si a vyrazili, opět trochu jinou trasou – přes Městec Králové. Ještě jsme objížděli opravovaný mostek a pak se netrefili na vedlejší a dojeli na hlavní před Jičíněvsí. Dojeli jsme tedy do Staré Paky na oběd trochu déle – asi o půl hodiny, proti obvyklým časům – tedy až v půl jedné. Chtěli jsme nějaké lehčí jídla, což paní Hroudová domlouvala předem telefonicky. Dělali těstoviny s kuřecím (prý ne moc chutné) a vepřové s rýží (taky prý žádný zázrak). Mě už začalo být trochu špatně, došel jsem 2x na WC a tak jsem dal jen pivo. Ve 14 hodin jsme vyrazili přes Jilemnici do hor. Za Jilemnicí byla ještě poslední zastávka auta. Těsně před tím praskl drát Radimovi a tak se musel nechat naložit do hodně plného auta s bagáží.

Tam už mne braly dost křeče a to se stupňovalo tak, že jsem se plížil po rovinkách 15km/h.

Když přišlo prudší stoupání u spodního parkoviště, skoro jsem spadl a pak už následovala pěší procházka až na H.Mísečky. Už 2 měsíce beru hořčík v tabletách, po cestě jsem dal další 2 ampule tekutého a jednu tubu rychlé výživy – nic nepomohlo.

Na Zlaté Návrší to fakt nemělo cenu, takže jsem opatrně dojel k penzionu U kotle a natáhl se na trávník. Tam již čekal poněkud zkolabovaný kolega Dan. A Radim. Ten si pak půjčil přední kolo, dojel zpět na místo přerušení a vyšlapal si konečně ten úsek, o který skoro přišel, kvůli tomu prasklému drátu (kolo neprošlo rámem).

Dokonce jsme stihli ještě v TV závěr 14. etapy Tour de France – vyhrál polák Majka.

Dal jsem malé pivo a po chvíli se sesunul pod stůl s další křečí. Po odeznění se natáhl na gauč a teprve po hodné chvíli se ubytoval na pokoji, dal sprchu a pak pozvolna doplňoval tekutiny – čti: pil pivo… K večeři bylo knedlo vepřo zelo, nebo meruňkové knedle. Dal jsem obojí – poloviční porci. Jako moučník se také podávali palačinky s borůvkami, ale to jsem už nechtěl. Druhá večeře byla po 21 hod – tradiční pečená kolena. To už jsem si dal – jako většina.

Ráno byl švédský stůl. A v půl deváté odjezd. Někteří měli odvoz ještě v sobotu, že by to zpět z Krkonoš nedali. Dan se nechal odvézt kvůli vyčerpání.

Jako zcela netradiční jezdec tam byl Martin na koloběžce sic! a dojel to skoro celé! Pochopitelně jak jel s cyklisty, musel docela šturmovat… Pro nás neuvěřitelný výkon.

Zpáteční cesta probíhala za ještě většího vedra, bylo kolem 35°C. V Jilemnici čekalo auto, tedy my čekali na auto a již doplňovali tekutiny. Kamarád Petr se nechal vyfotit a vyrazil domů do Děčína. Při odjezdu naší skupiny jsme ovšem našli odložený batoh – patřil Petrovi. Nějak nebral telefon, který měl naštěstí v kapse s sebou. Pak se ovšem vrátil a batoh si vzal u Jilemnice z auta. Pak jsme se trochu roztrhali na skupinky a mířili k domovu. V Senici jsme museli zastavit, koupit vodu a někteří jsme si dali i pivo – měli v sámošce chlaďák. Dojeli jsme do Poděbrad a na náměstí v Italské restauraci dali oběd. Těstoviny, nebo lososa se zeleninou. A měli pšeničné pivo. Pomalá skupina se hlásila z hospůdky v Senici, že už mají polévku. Pak dojela Lucka na horáku, měla defekt před městem.

Po obědě jsem pokračovali. Museli jsme trochu zpomalit, někteří už toho měli dost. Jana se s námi rozloučila v Českém Brodě a jela rovnou do Úval domů. My dojeli přes poslední kopce k Mukařovu, ale tam jsme museli dát pauzu v hospodě. Všichni jsme byli žízniví a přehřátí. Dokonce i Jindřich dal malé pivo – to pije jen po takovém výkonu.

Domů jsme dojeli chvíli po 16hod. Jel jsem celou cestu na hraně s křečí, naštěstí nenastoupila jen tahala za nohy. A protože jsem se nenatřel opalovacím krémem, trochu se připálil a asi měl lehký úpal ze sluníčka. Jel jsem bez helmy a bez čepičky, nebo šátku – chyba!

Tak zase za rok…

Novinky

Moravský sklípek a něco na kole kolem dokola

05.10.2015 21:57
No prostě jsme jeli na Moravu do sklípku na víno. Začalo to tím, že naše Dáša asi dostala chuť, řekla pár lidem, ti to taky řekli několika známým, kamarádům a vyvstal z toho mírně organizovaný zájezd busem s cyklovlekem pro 39 lidí. Jeli skoro všichni přihlášení, jen dvě rodiny nějak nestíhaly...

Dovolená

02.09.2015 20:01
Prvního září jsem se vrátil z cyklovýletu v Gruzii. Jezdlili jsme převážně ve Svanetii. Krom 3 dnů bylo počasí pěkné, ale zrovna ty propršené dny jsme byli v horách a tak nebyly ty správné rozhledy. Příroda krásná, lidé dobří, jídlo chutné. Popisek a fotky na obvyklém místě v odkazu dovolené.

Vánoce pod stanem

30.12.2014 20:19
Ne nebojte se, nezbláznil jsem se! Byl jsem na tradiční vánoční rodinné sešlosti. Ale protože o dovolené mi byla na horách v Kyrgyzstánu poněkud zima při -6°C, koupil jsem nový spacák a potřeboval jsem ho vyzkoušet před tím, než někam vyrazím. Přijel jsem k neteři a jejímu muži 23.12. odpoledne,...

Zase jezdím na kole

30.12.2014 19:15
Konečně jsem se dočkal a téměř po dvou měsících mám v kupě horáka. Přesně po 2 měsících 28.12. jsem v neděli vyrazil do Kostelce na pivo. Bylo hezky, trochu foukal studený vítr, na teploměru -8°C, žádné bahýnko jako obvykle a žízeň veliká. Celé svátky jsem se jen válel a cpal se a přibral asi kilo....

Probroušený ráfek

21.12.2014 10:34
Zase jsem probrousil ráfek při brždění. Prostě - pokud člověk jezdí celoročně i v blátě, gumové špalíky ve spolupráci s bordelem na silnici fungují jako šmirglpapír a tak hliníkové ráfky hoblují a hoblují až se stěna zeslabí natolik, že praskne. Pak kolo začne šmajdat a člověk je rád, že dojede. V...

Předvánoční čas

08.12.2014 00:39
Tak jsem stále bez horáku. Stále nemám patku na přehazovačku - údajně poslali z USA jinou a tak servisman přeobjednával novou (2 ks, do rezervy). Alespoň makám na zahrádce, vypígloval jsem ji co to šlo, pohrabal listí, ještě minulý týden posekal trávu, vyčistil okapy, poklidil větve.Také ještě...

Skoro závěr cyklosezóny

28.10.2014 18:09
Na státní svátek, Den vzniku státu, jsem naplánoval delší výlet. Počasí slibovali meteorologové krásné a tak nic nebránilo vyrazit po vlastech Českých. V pondělí večer, po návratu z cyklovyjížďky do minipivovaru v Kounicích, jsem odbahnil stroj, promazal a promyslel trasu. Ráno jsem vyrazil...

Zase na zemi

03.09.2014 21:46
Tak jsem si říkal, že mně už dlouho nesrazilo auto... Tedy tentokrát ne, že by mně přímo srazilo, ale otevřel řidič dveře a už jsem se válel. Ne, že by se mi to stalo poprvé, ale tentokráte to bylo poněkud tvrdší. Po škrtnutí o kraj dveří, což byl mžik, jsem byl náhle na asfaltu a po překulení se...

Cyklovýlety kolem Liberce

25.08.2014 22:38
Byl jsem pozván spolu s dalšími přáteli do Liberce na projížďku Singltreku pod Smrkem. Akci organizovala dobrá duše Věruška, která nás ubytovala, sytila a částečně i napájela. Vzal jsem si v pátek dovolenou, čímž jsem unikl cvičení požárního poplachu. Ráno připravoval věci a včetně kola nakládal do...

Kyrgyzstán

15.08.2014 20:16
V pondělí jsem přiletěl z dovolené v Kyrgyzstánu. Je to jiný svět. Byli jsme na kolech a pěšky v horách na začátku Ťan Šanu, týden mimo civilizaci a zbytek trochu v civilizaci. Nadmořská výška v pohodě, od 2000 do skoro 4000 m. Akorát, že tam nahoře je docela zima i teď v létě. Krásná příroda,...