Sušice - Kvilda

04.10.2018 23:29

Po 14-ti dnech jsem opět na biku. S bývalým kolegou jsme domluvili výlet pod Sušici. Kamarád zamluvil chatičku v kempu Anín (600,- celá pro 4 osoby). Nakonec prý majitel povlékne postele ve 3 chatkách, abychom si mohli zaparkovat stroje k posteli. Prý za 150,- na osobu. Je konec sezóny, navíc už stejně prý nemá zásoby. A tak se dohodneme na jídle, třeba buřty na oheň. No uvidíme.
Dva dny před bylo třeba posekat kus zahrady, posbírat padaná jablka, dát si Radegast 12° u stánku…
Ráno mi bylo nějak špatně, bolela hlava, na zvracení, třikrát na WC – no nějak jsem to rozchodil. Přes web koupil lístek na vlak (325,-) a dojel na nádraží. Vlak v 7:15, přestup na hlaváku necelých 10min a v 10:45 v Klatovech.
Kousek od nádraží mne zaujala hospoda Pod hůrkou, kde měli hotovky za 90,- dal jsem tedy v 11h ke snídani telecí líčka na víně s br kaší. A plzeň. Překvapil mne přinesením perníku s polevou, jako moučník, za což nic nechtěl, tak aspoň to dýško.
Vydal jsem se podél potoka po cyklostezce. Hodně dobře mne překvapila krásným asfaltovým povrchem. Až tak, že jsem o kilák přejel odbočku ke zřícenému kostelu sv. Bartoloměje. No tak jsem si holt ten kopeček zase vyšláp, no. Pak byl stejně krpál jako sviň. U ruiny mi uschl dres abych ho zas na dalším kopci propotil. A to se přitom zdvihl docela hnusnej vítr. Ve Velharticích byl mimo plán hrad, ale z časových důvodů z prohlídky sešlo. Tak aspoň dršťková a pivko. Pak byla cyklotrasa po turistické, ale vzhledem ke stoupání to asi moc lidí nejezdí. U Sušice na Svatoboru je hospoda s rozhlednou, takže další zářez. A samo krpál. Sjel jsem do Sušice, kde byl kupodivu pivovar, no jo, dal jsem jedno malé. Po turistické červené byl dojezd do kempu v Aníně, kde už čekali dva kamarádi. Chtěli sice taky vyjet, ale časově to nešlo.

Večer proběhl v družné zábavě, dostali jsme úžasné zapečené houby. Majitel kempu je bezva.
Ráno se sice ochladilo, ale vyčasilo. Po míchaných vajíčkách byl odjezd. Chtěli jsme se podívat na skokanský můstek, kde skákal Pavel Ploc, je tam rozhledna na Zadově – Churáňov. A ještě Javorník – Klostermanova. Naštěstí měli do šesti. Pak byl moc hezký sjezd lesem po kamenech a kořenech. Ještě jsme se mrkli na Kašperk. Cestou kolega prorazil duši o šutr, dvě trhy proti sobě. Takže lepení při stmívání. Pak už potmě, ovšem kolegové neměli světla – taková nerozvážnost a chyba. Tak jsem jel kus bokem za nimi abych jim svítil. Kopec byl tedy úspěšně sjet a po silnici dojezd v osm do kempu.
Dostali jsme houbovou sekanou, samo že domácí. Byla kosa, neměl rum na grog. Chvíli nám trvalo ohřát se před usnutím.
Ráno bohužel pršelo. Řekli jsme, že desátá rozhodne. Tak jsme dopili pivo, dali horký punč a stejně odjeli skoro v půl dvanácté za mírného mrholení.  Za Srní jsme dojeli do minipivovaru s penzionem a dlouho čekali na konec deště. Ten ovšem nepřicházel. Dali jsme pivko a domácí utopence v patentních zavařovačkách (já vepřové v sádle).
Mrholení postupně ustávalo. Nezbylo tedy než se nechat drobet opršet. Na další křižovatce jsme se rozdělili, kolegové se vydali na Modravu, já doprava směr Klatovy. Vše bylo sbalené v batůžku, ráno zaplaceno (krásná cena 700,-) a tak jsem kvaltoval na vlak. V domnění, že 52km udělám za 2,5 až 3 hodiny. Cha, cha. Byl tam brdek, ale velkej, cesta po cyklostezkách, v mokru to klouzalo. Sice po větru, pak dokonce za sluníčka, po rovině a z kopce se silným větrem v zádech – přesně co jsem si vždy přál! No stejně v Klatovech u nádraží v 18:10. Tu hodinu jsem přečkal v hospodě, dal jsem jedno, pingl mi ovšem natvrdo narval druhý. Asi jsem vypadal blbě. Hospoda plná, prostě nedělní pohoda. Poslední rychlík v 19:15 s dojezdem do Mnichovic přes Prahu někdy v jedenáct…A pak 5 kiláků domů do kopce. No co už.

To jsem ovšem ještě netušil, že před Plzní spadly stromy, byla skoro vichřice. Po hodině jsme se dali do pohybu jen proto, abychom v Plzni čekali další více než hodinu na odstranění dalších stromů, před Rokycanami. To už jsme poněkud znervózněli, bo co v půlnoci v Praze… Před dojezdem nás obešla průvodčí a jednotlivě řešila další možnosti kdo kam. Někomu přebukovali lístek, nám pozdrželi vlak. Poslední panťák jel 0:25, my dojeli 0:35 a k tomu přestup. Ve vlaku jsme byli tři cyklisti, jeden ovšem nedokázal vyprostit kolo z držáku, a tak přejel stanici, takže místo 5km měl dojezd dvakrát tolik. Já tedy jen těch pět, doma v 1:40, uklidit kolo, vyndat vlhké hadry a jít do hajan. Jenže, když je člověk rozpumpovanej, neusne hned. No a pak to vstávání před pátou bylo taky dobrý.

Jsou na Šumavě krásné cyklostezky, mnohdy výborný asfalt, což tedy poněkud dehonestuje mtb, tak ale zase se hezky jede. A do Klatov mi to vyloženě bodlo. Tady zase vidět, jak na to Rath kašlal a prachy někam mizely, místo aby šly do infrastruktury.

Na příští rok jsme se domluvili na opětovné návštěvě kempu a nějakých sportovních aktivitách.

Foto zde: https://renda1969str.rajce.idnes.cz/Susice_-_Kvilda/

Trasy:

od Klatov 52km, 1240m: https://connect.garmin.com/modern/activity/3039987915

Kvilda, Churáňov, Javorník 60km, 1500m:  https://connect.garmin.com/modern/activity/3039988061

Srní, Klatovy 70km, 990m:  https://connect.garmin.com/modern/activity/3039988180

Novinky

Velká Fatra

05.10.2018 18:10
Poprvé v životě jsem se vydal na vícedenní přechod pešky do hor. Respektive mne přesvědčila Simona, takto sousedka. Sice jsem měl ještě nabídku na cyklovýlet, ale to jezdím furt. Původní plán byl lůžkovým vlakem, ale nakonec jsme se dohodli na autě, je to jednodušší a vlastně i levnější. V Jihlavě...

Sušice - Kvilda

04.10.2018 23:29

Rokycansko na kole

13.09.2018 19:45
Už mne to zas popadlo a zachtělo se mi opřít se do pedálů. Protože na sobotu byla naplánovaná akce za Zbirohem, směr byl jasný. Na mapě byly nalezeny minipivovary, naplánována trasa, den před odvezeny základní tábornické propriety do práce (karimatka a spacák) - abych se s tím ráno netahal na...

Lipno - kolem na kole

22.08.2018 18:09
Po nedávném dvoudenním výletu jsem chtěl využít asi poslední opravdu teplé počasí, a tak jel na jih republiky – úplný jih… Ráno vstávání jak do práce, koupit lístek (pro jistotu přes internet, za 250,-), popadnout bágl a v půl sedmé vyrazit na vlak. V 9h jsem už byl v Budějkách. Prohlédl...

Tábor - Humpolec

11.08.2018 07:27
Začátkem srpna bylo konečně dost teplo, aby se dalo jezdit v kraťasech, tílku a sandálech. Tak jsem si v týdnu naplánoval cestu na jih (republiky), k Jindřichovu Hradci. V pátek ještě domalovat obývák, pak skočit ke stánku a už to nějak začalo vše drhnout. Nedokončil jsem trasy, večer pak usnul,...

Přes Benátky a Mělník do Sázavy

29.07.2018 09:26
Jo jo, ač je to skoro k nevíře, obce uvedené v nadpisu lze objet na kole za odpoledne (s trochou zadýchání se do kopečků). Udělalo se tak příjemně na cyklovyjíždku, kolem 30°C, v lese tak akorát a navíc bylo třeba otestovat novou pneumatiku a nové brzdové destičky. Naplánoval jsem to s ohledem...

Kounické pivo

22.07.2018 23:46
V sobotu byl hic a navíc jsem měl na návštěvě dlouholetého kamaráda s manželkou, s nimiž jsem od pátku pokecal, vypili 5litrový soudek Krakonoše a ogrilovali kus krůty. Takže takový relax. No trochu jsem stěrkoval kolem oken finálkou. V neděli dopo foukalo a bylo tak jako nepřívětivě, tak jsem tu...

Vlakem tam, na kole zpět

18.07.2018 17:14
V sobotu jsem pracoval, a tak v neděli přišel čas na cyklistiku. Protože jsem dlouho neviděl kolegu z práce (celý jeden den :-) ) a dlouho nebyl v pivovaru, vstal jsem docela brzy, asi tak v půl sedmé, dal rybízový koláč a meltu a vyrazil na vlak do Mnichovic. Pět minut před odjezdem se paní...

Český ráj

11.07.2018 01:36
  Na prodloužený víkend bylo třeba něco cyklistického naplánovat. Volba padla na Prachovské skály a několik pivovarů kolem. Ve čtvrtek ráno jsem dojel autem do kempu v Sobotce. Recepční mi řekla, že když najdu volné místo, tak ať si postavím stan. Pochopitelně na svátky za hezkého počasí byl...

Ukrajina na kole červen 2018

28.06.2018 19:00
Zkraje roku jsem přemýšlel kam na kole. Volba padla na Ukrajinu, dokud je relativní klid jak válečný, tak turistický. Platba šla poněkud později, takže žádná sleva first minute. Jen věrnostní, přeci jen s nimi jezdím už dlouho.  Sice jsem se těšil, ale mezitím měnil doma okna, postupně dvě a...