Sušice - Kvilda

04.10.2018 23:29

Po 14-ti dnech jsem opět na biku. S bývalým kolegou jsme domluvili výlet pod Sušici. Kamarád zamluvil chatičku v kempu Anín (600,- celá pro 4 osoby). Nakonec prý majitel povlékne postele ve 3 chatkách, abychom si mohli zaparkovat stroje k posteli. Prý za 150,- na osobu. Je konec sezóny, navíc už stejně prý nemá zásoby. A tak se dohodneme na jídle, třeba buřty na oheň. No uvidíme.
Dva dny před bylo třeba posekat kus zahrady, posbírat padaná jablka, dát si Radegast 12° u stánku…
Ráno mi bylo nějak špatně, bolela hlava, na zvracení, třikrát na WC – no nějak jsem to rozchodil. Přes web koupil lístek na vlak (325,-) a dojel na nádraží. Vlak v 7:15, přestup na hlaváku necelých 10min a v 10:45 v Klatovech.
Kousek od nádraží mne zaujala hospoda Pod hůrkou, kde měli hotovky za 90,- dal jsem tedy v 11h ke snídani telecí líčka na víně s br kaší. A plzeň. Překvapil mne přinesením perníku s polevou, jako moučník, za což nic nechtěl, tak aspoň to dýško.
Vydal jsem se podél potoka po cyklostezce. Hodně dobře mne překvapila krásným asfaltovým povrchem. Až tak, že jsem o kilák přejel odbočku ke zřícenému kostelu sv. Bartoloměje. No tak jsem si holt ten kopeček zase vyšláp, no. Pak byl stejně krpál jako sviň. U ruiny mi uschl dres abych ho zas na dalším kopci propotil. A to se přitom zdvihl docela hnusnej vítr. Ve Velharticích byl mimo plán hrad, ale z časových důvodů z prohlídky sešlo. Tak aspoň dršťková a pivko. Pak byla cyklotrasa po turistické, ale vzhledem ke stoupání to asi moc lidí nejezdí. U Sušice na Svatoboru je hospoda s rozhlednou, takže další zářez. A samo krpál. Sjel jsem do Sušice, kde byl kupodivu pivovar, no jo, dal jsem jedno malé. Po turistické červené byl dojezd do kempu v Aníně, kde už čekali dva kamarádi. Chtěli sice taky vyjet, ale časově to nešlo.

Večer proběhl v družné zábavě, dostali jsme úžasné zapečené houby. Majitel kempu je bezva.
Ráno se sice ochladilo, ale vyčasilo. Po míchaných vajíčkách byl odjezd. Chtěli jsme se podívat na skokanský můstek, kde skákal Pavel Ploc, je tam rozhledna na Zadově – Churáňov. A ještě Javorník – Klostermanova. Naštěstí měli do šesti. Pak byl moc hezký sjezd lesem po kamenech a kořenech. Ještě jsme se mrkli na Kašperk. Cestou kolega prorazil duši o šutr, dvě trhy proti sobě. Takže lepení při stmívání. Pak už potmě, ovšem kolegové neměli světla – taková nerozvážnost a chyba. Tak jsem jel kus bokem za nimi abych jim svítil. Kopec byl tedy úspěšně sjet a po silnici dojezd v osm do kempu.
Dostali jsme houbovou sekanou, samo že domácí. Byla kosa, neměl rum na grog. Chvíli nám trvalo ohřát se před usnutím.
Ráno bohužel pršelo. Řekli jsme, že desátá rozhodne. Tak jsme dopili pivo, dali horký punč a stejně odjeli skoro v půl dvanácté za mírného mrholení.  Za Srní jsme dojeli do minipivovaru s penzionem a dlouho čekali na konec deště. Ten ovšem nepřicházel. Dali jsme pivko a domácí utopence v patentních zavařovačkách (já vepřové v sádle).
Mrholení postupně ustávalo. Nezbylo tedy než se nechat drobet opršet. Na další křižovatce jsme se rozdělili, kolegové se vydali na Modravu, já doprava směr Klatovy. Vše bylo sbalené v batůžku, ráno zaplaceno (krásná cena 700,-) a tak jsem kvaltoval na vlak. V domnění, že 52km udělám za 2,5 až 3 hodiny. Cha, cha. Byl tam brdek, ale velkej, cesta po cyklostezkách, v mokru to klouzalo. Sice po větru, pak dokonce za sluníčka, po rovině a z kopce se silným větrem v zádech – přesně co jsem si vždy přál! No stejně v Klatovech u nádraží v 18:10. Tu hodinu jsem přečkal v hospodě, dal jsem jedno, pingl mi ovšem natvrdo narval druhý. Asi jsem vypadal blbě. Hospoda plná, prostě nedělní pohoda. Poslední rychlík v 19:15 s dojezdem do Mnichovic přes Prahu někdy v jedenáct…A pak 5 kiláků domů do kopce. No co už.

To jsem ovšem ještě netušil, že před Plzní spadly stromy, byla skoro vichřice. Po hodině jsme se dali do pohybu jen proto, abychom v Plzni čekali další více než hodinu na odstranění dalších stromů, před Rokycanami. To už jsme poněkud znervózněli, bo co v půlnoci v Praze… Před dojezdem nás obešla průvodčí a jednotlivě řešila další možnosti kdo kam. Někomu přebukovali lístek, nám pozdrželi vlak. Poslední panťák jel 0:25, my dojeli 0:35 a k tomu přestup. Ve vlaku jsme byli tři cyklisti, jeden ovšem nedokázal vyprostit kolo z držáku, a tak přejel stanici, takže místo 5km měl dojezd dvakrát tolik. Já tedy jen těch pět, doma v 1:40, uklidit kolo, vyndat vlhké hadry a jít do hajan. Jenže, když je člověk rozpumpovanej, neusne hned. No a pak to vstávání před pátou bylo taky dobrý.

Jsou na Šumavě krásné cyklostezky, mnohdy výborný asfalt, což tedy poněkud dehonestuje mtb, tak ale zase se hezky jede. A do Klatov mi to vyloženě bodlo. Tady zase vidět, jak na to Rath kašlal a prachy někam mizely, místo aby šly do infrastruktury.

Na příští rok jsme se domluvili na opětovné návštěvě kempu a nějakých sportovních aktivitách.

Foto zde: https://renda1969str.rajce.idnes.cz/Susice_-_Kvilda/

Trasy:

od Klatov 52km, 1240m: https://connect.garmin.com/modern/activity/3039987915

Kvilda, Churáňov, Javorník 60km, 1500m:  https://connect.garmin.com/modern/activity/3039988061

Srní, Klatovy 70km, 990m:  https://connect.garmin.com/modern/activity/3039988180

Novinky

Sekačka - doplněno

16.10.2010 09:05
Letos jsem si po dlouhém naléhání kolegů a kamarádů koupil sekačku. Člověk se ale nezavděčí. Hned mi ji zkritizovali. Že nemá boční výhoz - ani chybí, ale Béda Trávníček ji neměl v nabídce. Na vysokou trávu by to bylo bezva, ale prostě nebyla. Že za ty prachy bych měl traktůrek - jo měl, skoro (21...

Závod s koňmi

12.10.2010 21:04
Včera jsem jel jako obvykle z práce. Za Dubčí mne dojel cyklista, s kterým se občas vídám při jízdě. V družném hovoru, střídajícím se s funěním do kopce jsme jeli podle ladem nechaného pole, kde se čas od času prohánějí jezdci na koních. Zrovna se tam ladně vezly dvě dívky. Po chvíli koníci přešli...

Sumec

10.10.2010 20:05
Popis k fotce sumce ve fotogalerii. Předně musím napsat, že jsem ho neulovil ve svém rybníčku, ale koupil v Praze, kousek za Palmovkou. V tu dobu jsem ještě opravoval rybníček (popis bude v novinkách) a protože jsem měl chuť na neco lepšího, navštívil jsem prodejnu. Ten kousek mi padl do oka (při...

Strom na plotě

09.10.2010 14:21
Tak to vypadá, jako 7 ran egyptských. Já z té smůly letos prostě nevyjdu. Ráno jsem šel pro rohlíky a koukám - někdo nařízl břízu a ta mi spadla na plot a rozbila ho. Volal jsem paní starostce, ale ta to nebrala. Bohužel jsem musel odjet v 8:30 a když jsem se po poledni vrátil, kmen byl pryč,...

Přívod vodovodu

06.10.2010 20:23
Popis k fotce s vrtákem. Obec dlouho bojovala o dotace na kanalizaci a k tomu navíc i vodovod. Ten se měl realizovat za součinosti několika obcí okolo, aby se to vyplatilo. Nakonec se povedlo jako první získat dotaci na vodovod. Protože jsme měli zálohové platby na realizaci přpojek vody i...

Cyklozávod

02.10.2010 19:51
Tak jsem se  po velkém zdráhání zúčastnil závodu "Pohár Posázaví". Odmítal jsem takovéto akce proto, že nejsem závodní typ a jezdím si svým tempem. Sice stále, sice hodně, ale pomalu. Nakonec jsem to tedy pojal jako projížďku, trochu vyšším tempem, ale rozhodně ne závodním. Původně jsme měli...

Auto

30.09.2010 17:00
Tak už mi konečně dali ze servisu auto. Po krádeži jsem byl nucen sundat 2 kola, aby mi s tím neujeli. Neměl jsem totiž druhý klíč. Je to taková blbá móda, když se koupí auto na inzerát, dostanu jen 1 klíč. A protože je drahý (s čipem), tak se mi nechtělo dodělávat druhý. Tak jsem volal do servisů,...

Rybičky

26.09.2010 22:04
Dnes se mi krásně doplnil rybník, až začal přetékat přes prkénka. Jak u stavidla tak i u přepadu. Tam jsem musel dát malé prkénko, na volno, protože mi utíkaly malé rybičky. Zřejmě budu muset doplnit ještě mřížku na stavidlo. Sice je ryb dost, ale proč plýtvat. Potom jsem trochu krmil a dokonce...

Deštivý víkend

26.09.2010 12:23
Je to taková schválnost od počasí, že když je nějaké volno, tak je hnusně. V úterý je svátek, spousta lidí si vzala na pondělí dovolenou a od soboty večer prší. Řečeno s klasikem: "Chčije a chčije a chčije". V sobotu jsem natrhal švestky - sklidil jsem všechny - na zahradě měl pouze jeden strom...

Pracovní sobota

18.09.2010 21:24
Dnes jsem jako obvykle trochu pracoval na zahrádce. Tráva roste jako vzteklá, tak jsem nastartoval sekačku a trochu sekal.Po dovolené jsem zjistil, že tráva je poněkud přerostlá a mokrá a tak se to sekalo velice blbě. Nastavil jsem větší výšku a tak jsem to teď dosekával. Šlo to pěkně a...