Skoro závěr cyklosezóny

28.10.2014 18:09

Na státní svátek, Den vzniku státu, jsem naplánoval delší výlet. Počasí slibovali meteorologové krásné a tak nic nebránilo vyrazit po vlastech Českých.

V pondělí večer, po návratu z cyklovyjížďky do minipivovaru v Kounicích, jsem odbahnil stroj, promazal a promyslel trasu.

Ráno jsem vyrazil zavčasu, pamětliv podzimní doby stmívání kolem 17h a vědom si problematické jízdy lesem za šera. Ve čtvrt na 11 jsem byl na koni - vlastně na biku - a frčel lesem na Říčany podle Rokytky. Přes bahno opatrně, kolem Jurečku mezi výletníkama, pak skoro novou cestou z Březí do Křenic, přes rozestavěné satelitko a dále po silnici na Újezd a H. Počernice k Jenštejnu. Hradní zřícenina je již bohužel uzavřena na zimu a tak jsem mohl fotit pouze zvenčí a na rozhled po středočeském kraji klidně do jara zapomenout. O vesnici dříve - Radonice - jsem si chtěl dát pivní pauzu, ale obsluha byla v kuchyni, klohnila oběd a zřejmě jich tam bylo jen 1 a tak jsem to po 5 minutách vzdal a odjel žízniv a znaven.

Za Svémyslicema za dálnicí jsem opět najel mimo silnici a najednou jsem jel po luxusním asfaltu až do Mstětic. Asi dotace - ale ráj pro cyklisty. V obci jsem už měl opravdu žížu a jak občas (furt) zkouším nové, zabočil jsem do golf centra na pivko. Pochopitelně jsem neočekával lidové ceny... Měli Lobkowitz za 45,- a dýško jsem nenechal.

Posilněn jsem vyrazil do Vyšehořovic, kde dle map mají samé zříceniny. Je tam opravdu veliká  tvrz (trochu ji opravují), torzo zvonice a kaple. Po fotografování jsem pokračoval k domovu. Za Tismicemi jsem to nějak špatně prozkoumal a od polního letiště to bral po poli (kolo to dá) místo abych jel doprava podél lesíka.

Na silnici u hájovny jsem nenašel cestičku, další pak byla šíleně rozrytá traktory a tak jsem si vzpoměl na trasu od parkoviště k Šembeře.

A tam právě se mi to stalo! Při sjezdu mi neuhla větev, já taky ne a tak mi naštvaně skočila do zadního kola. V rybníčku to luplo, v rákosí ruplo... ne to je jiná pohádka...  V zadu to luplo, pak křuplo a měl jsem co dělat, abych to z toho krpálu ubrzdil.

Výsledek: urvaná patka přehazovačky, ta namotaná i s bovdenem a lankem na pastorku, v tom zaseknutý, dvakrát přetržený řetěz a několik přervaných drátů.. Po chvíli nepublikovatelných výrazů jsem přivázal zbytky přehazky pod sedlo, řetěz byl tak zašprajcovaný, že jsem ho omotal a zajistil několika ohnutými dráty (vyrvat nešel ani hrubou silou) a jal se volat pro odvoz. Nakonec se smilovala paní Hroudová - TÍMTO JI MOC DĚKUJI!  Sice doma tapetovali, ale dojela pro mne a dovezla mne dom. Jinak bych asi musel pešo. Taky bych se tedy asi nezbláznil (už jsem šel s kolem 10km - přetržený řetěz), ale courat potmě s kolem po silnici - znám i lepší sporty.

Takže mne čeká přemluvit svého dodavatele kola (Bicycle Café), aby mi už konečně sakra dodal tu dlouho! slíbenou náhradní patku (teď už 2). Pak vyměnit řetěz (škoda - neměl moc najeto), několik nových drátů (mám ploché Sapim - žádná láce) a celé to poladit.

Jsem zvědav, kdy zase pojedu.

Rozhodně bych to nebral jako závěr sezóny. To by bylo pěkně blbý.  Já stejně jezdím celoročně...

Jo a doma mi ještě utíkala rýže z hrnce a pak jsem si ukopl palec o židli - KDYŽ SE DAŘÍ, TAK SE DAŘÍ!

Novinky

Velká Fatra

05.10.2018 18:10
Poprvé v životě jsem se vydal na vícedenní přechod pešky do hor. Respektive mne přesvědčila Simona, takto sousedka. Sice jsem měl ještě nabídku na cyklovýlet, ale to jezdím furt. Původní plán byl lůžkovým vlakem, ale nakonec jsme se dohodli na autě, je to jednodušší a vlastně i levnější. V Jihlavě...

Sušice - Kvilda

04.10.2018 23:29
Po 14-ti dnech jsem opět na biku. S bývalým kolegou jsme domluvili výlet pod Sušici. Kamarád zamluvil chatičku v kempu Anín (600,- celá pro 4 osoby). Nakonec prý majitel povlékne postele ve 3 chatkách, abychom si mohli zaparkovat stroje k posteli. Prý za 150,- na osobu. Je konec sezóny, navíc už...

Rokycansko na kole

13.09.2018 19:45
Už mne to zas popadlo a zachtělo se mi opřít se do pedálů. Protože na sobotu byla naplánovaná akce za Zbirohem, směr byl jasný. Na mapě byly nalezeny minipivovary, naplánována trasa, den před odvezeny základní tábornické propriety do práce (karimatka a spacák) - abych se s tím ráno netahal na...

Lipno - kolem na kole

22.08.2018 18:09
Po nedávném dvoudenním výletu jsem chtěl využít asi poslední opravdu teplé počasí, a tak jel na jih republiky – úplný jih… Ráno vstávání jak do práce, koupit lístek (pro jistotu přes internet, za 250,-), popadnout bágl a v půl sedmé vyrazit na vlak. V 9h jsem už byl v Budějkách. Prohlédl...

Tábor - Humpolec

11.08.2018 07:27
Začátkem srpna bylo konečně dost teplo, aby se dalo jezdit v kraťasech, tílku a sandálech. Tak jsem si v týdnu naplánoval cestu na jih (republiky), k Jindřichovu Hradci. V pátek ještě domalovat obývák, pak skočit ke stánku a už to nějak začalo vše drhnout. Nedokončil jsem trasy, večer pak usnul,...

Přes Benátky a Mělník do Sázavy

29.07.2018 09:26
Jo jo, ač je to skoro k nevíře, obce uvedené v nadpisu lze objet na kole za odpoledne (s trochou zadýchání se do kopečků). Udělalo se tak příjemně na cyklovyjíždku, kolem 30°C, v lese tak akorát a navíc bylo třeba otestovat novou pneumatiku a nové brzdové destičky. Naplánoval jsem to s ohledem...

Kounické pivo

22.07.2018 23:46
V sobotu byl hic a navíc jsem měl na návštěvě dlouholetého kamaráda s manželkou, s nimiž jsem od pátku pokecal, vypili 5litrový soudek Krakonoše a ogrilovali kus krůty. Takže takový relax. No trochu jsem stěrkoval kolem oken finálkou. V neděli dopo foukalo a bylo tak jako nepřívětivě, tak jsem tu...

Vlakem tam, na kole zpět

18.07.2018 17:14
V sobotu jsem pracoval, a tak v neděli přišel čas na cyklistiku. Protože jsem dlouho neviděl kolegu z práce (celý jeden den :-) ) a dlouho nebyl v pivovaru, vstal jsem docela brzy, asi tak v půl sedmé, dal rybízový koláč a meltu a vyrazil na vlak do Mnichovic. Pět minut před odjezdem se paní...

Český ráj

11.07.2018 01:36
  Na prodloužený víkend bylo třeba něco cyklistického naplánovat. Volba padla na Prachovské skály a několik pivovarů kolem. Ve čtvrtek ráno jsem dojel autem do kempu v Sobotce. Recepční mi řekla, že když najdu volné místo, tak ať si postavím stan. Pochopitelně na svátky za hezkého počasí byl...

Ukrajina na kole červen 2018

28.06.2018 19:00
Zkraje roku jsem přemýšlel kam na kole. Volba padla na Ukrajinu, dokud je relativní klid jak válečný, tak turistický. Platba šla poněkud později, takže žádná sleva first minute. Jen věrnostní, přeci jen s nimi jezdím už dlouho.  Sice jsem se těšil, ale mezitím měnil doma okna, postupně dvě a...