Rokycansko na kole

13.09.2018 19:45

Už mne to zas popadlo a zachtělo se mi opřít se do pedálů. Protože na sobotu byla naplánovaná akce za Zbirohem, směr byl jasný. Na mapě byly nalezeny minipivovary, naplánována trasa, den před odvezeny základní tábornické propriety do práce (karimatka a spacák) - abych se s tím ráno netahal na hrbu.
Večer u stánku jsme se rozloučili se sousedy (jeden jel druhý den za bráchou do Kanady - záviděl jsem!
Ve čtvrtek odpoledne přišla vhod nadělaná hodina, takže jsem stihl vlak 14:07 do Berouna. Tedy 43km za 70,- + 30,- za kolo je dost. Počítal jsem tak 1km/1Kč…
Pochopitelně jsem začal v kovošrotu - Berounský medvěd. 11' světlá a Porter 18' - takovej pěknej rozjezd (obě malé).
Podle Litavky, pro mne už dost známou cestou, jsem dojel do Zdic, kde po chvíli váhání zvítězil nápad udělat bleskovou návštěvu neteře. Ta ještě nebyla doma, tak jsme se Zdendou dali lahváče. To tedy nějak upad, skoro vždy měl sud. Asi už je slabší na prsa… Pokračování cesty už vlastně taky skoro klasika, Točník, Žebrák, Zbiroh.
Kolem sedmé jsem už okukoval kamarádův rozestavěný srub, ještě tam dělníci pilně makali na střeše.  O kilák dál jsem dal pětiminutovku v rybníku, abych smyl pot a prach, bylo to jen několik desítek temp, zase takovej hic nebyl. Kolem 17'C není pro mne správná teplota na koupání, ale šlo to.
Po 3km už byl cíl dne - obec Radnice. Hospoda, plzničky, brokolice s bramborem. To mne dost příjemně překvapilo, jinak všude hranolky z mrazáku.
Po setmění jsem poodjel za městečko a v lesíku bivakoval.
Noc byla krásně čistá, hvězdnatá. Jenže kolem deváté trosku začalo krápat, ostatně tak to meteorologové předpovídali. No vyrazil jsem na naplánovanou trasu. A protože se svatému Petru zželelo ubohého poutníka, po hodince více či méně pršení to vypnul. V Kladrubech (je jich asi víc ) jsem u sámošky (jak z osmdesátých let, klasická Jednota, dost možná i s původní prodavačkou) uvazoval o snídani, ve formě jogurt a rohlík, ale po prozkoumaní mapy to bylo zavrhnuto. Utřel jsem nalepené kravské lejno z báglu - to taky patří  k  cyklistice. Za Zvíkovcem jsem potkal bezva hospodu U šesti trampů. Posnídal jsem výpečky s pivem. No a protože to je speciálka na rumy (30 druhů) dal jsem dva - výborné a za hezkou cenu. Proč to sakra není blíž!!!
Pochopitelně pokud sjedu k řece, tak si to zas vydupu. Ale s naloží v břiše to není tak snadné.
Na řadě byl pivovar Chříč, kde naštěstí točili.  Je tam muzeum každodennosti, ale to už by bylo moc zážitků. Při odjezdu zas začalo poprchávat. V další vsi Studená, byla zastávka, tak akorát příhodně. Jen jsem tam vlezl, začalo pršet hodně a pak ještě víc. No a než přestalo, poklimbával jsem asi třičtvrtě hodiny. Zmohly mne piva a rumy.
Sjel jsem k řece, pak zas vyjel kopec a byl v Kozojedech. Připadal jsem si jak u nás, vedle je stejnojmenná obec a další Královice taktéž kousek.
Bohužel počasí bylo stále nevlídné, občas vypadla z mraků kapka, tak jsem pokrátil cestu po silnici. V pizzerce večeře, zavolal jsem do místního minipivovaru, pořídil na cestu petku, vykoupal se zase v rybníku abych smyl bláto a dojel kousek ke známým.
Novostavba srubu ještě dokončená nebyla, střecha do dvou třetin, zbytek narychlo natahovali plachtu. Pártystan byl připraven, catering přijel trochu déle, malinko jsme jim pomohli a pak šli popíjet pivo a tulamorku. Ta nám bohužel v půlnoci došla. Tak jsme šli tedy spát. Ráno takové klidné, najížděli svatební hosté. Jo to sem asi zapomněl předeslat, oni se tam chtěli vzít, ačkoli dlouhodobě prohlašovali, že teda fakt už nikdy! Měli trochu atypickou svatbu, oba sportovci a správně praštěný. Přijeli tedy zpoza lesa na kole, respektive ženich přivezl nevěstu na štangli, pak přitančili k oddávajícímu na běhounu, a teprv začal obřad. Dcera měla připravenou moc pěknou řeč. No a odpoledne nastalo klasické obžerství. Měli tam samé dobré věci. A lifrovali toho dost. Bohužel jim kolem půlnoci došel Bushmils a potom už se jagr ani slivka pít nedá. Měli sice tři lahve, ale bylo nás na to evidentně moc. No tak jsme si aspoň potýkali s príma babi, trochu zablbli na parketu a pak se odebrali na královské lože: rozumněj ve stanu do spacáku.
Ráno bylo v pohodě, po kvalitním jídle a pití nebývají problémy. Posnídali jsme vývar, svíčkovou, koláčky, šampaňské a tak loučeni nebylo tak smutné. Milí novomanželé večer odlétali na svatební  cestu.
Já odjel směr Jínce, dal pivko v pivovaru, okoukl polorozpadlou vysokou pec a dál k bráchovi. Zas mi zdechla navigace, tentokrát po dvou dnech. Minule po dvou měsících. No za ty prachy jim to hodím na hlavu. Naštěstí mi bratr půjčil starší, kde jsem měl nakopírované trasy pro jistotu. Hezky jsme si pokecali, skočili na jedno, ráno jsem počkal na teplo a vyrazil k domovu.
V Kytíně měli špenátovou polévku s kopřivami, což mne zaujalo, krom toho bylo poledne. No a samo pivko, když už jsem v tom pivovaru.
V lese před jsem minul sochu Václava IV a v lese za sv. Václava.  Přesoukal se přes kopec, po takové technické pěšině po zelené TC sešoupal na davelskou stranu a u mostu objevil pivovarský dům. Ovšem už jen název, pivo mají z Chýně. Po lávce přejel naproti, podle Záhořanského potoka po modré je krásná cesta. Tedy až na ten prudkej úsek, kde voda vymlela korýtko a vyjet to movć nejde. Sjet jo. No tak jsem holt tlačil. V jílovém vyfotil sochu na domě, asi nějaký kašpar, projel kolem kovové krychle - sochy, skulptury, či čo a pak na V. Popovice na jedno nefitrované. Přes Mnichovice domů klasika. V šest večer jsem byl doma s mírně odřeným zadkem. Asi jsem něco někde zanedbal. Normálně to nemám. Jinak pohoda, den ode dne se mi jezdí líp, jak si tělo zvyká na svoji dávku pohybu.

foto: https://renda1969str.rajce.idnes.cz/Radnice_na_Rokycansku/#

Novinky

cyklovíkend aneb 250km

28.09.2016 11:43
Víkend na kole Pod vlivem diskuze na bike foru – bickepaking, aneb na kole nalehko, jsem si řekl, že jsem už dlouho nespal pod širákem (naposled před měsícem v Rakousku) a že vozit moc věcí je zbytečný. Trasu jsem plánoval tak baj vočko na jih Čech. Jenže komplikace byly s večerním časem, kdy jsem...

Třetí stejnojmenná dvojice

11.09.2016 08:07
Na tuto sobotu, a vlastně celý týden, hlásili krásné počasí, takže nešlo nejet na výlet. Našel jsem si další  dvojici obcí, tentokrát Krchleby. Naplánováno to bylo již před měsícem a trochu jsem tedy pozapomněl, na co se mám po cestě koukat a tak mi jistě lecos zajímavého ušlo. Autem jsem jel...

Cyklo dovolená s kamarády v Itálii - Toblach

06.09.2016 19:57
Itálie okolí Toblachu 2016 Začátkem léta jsem dostal nabídku na dovolenou v Itálii. Když už mi v nové práci dali volno a nevyšly plány ze začátku roku, docela jsem se někam těšil. Podařilo se mi najít MTB mapy do Garmina a tak jsem několik večerů plánoval pomocí fotomapy od Seznamu trasy....

Nedělní stovečka

15.08.2016 11:45
Po ohlasu na minulou trasu "ze Struhařova do Struhařova a zase zpět" jsem zapátral na netu a připravil další výlet na téma dvou stejnojmených obcí. Tentokrát jménem Písková Lhota. Cesta to je delší a z ruky, ale nešť. Ráno jsem dal lehkou snídani - jogurt a müsli, vyměnil baterii v čidle teploty,...

Tour de Mísečky 2016

18.07.2016 21:17
Tour de Mísečky 2016 Znovu po roce jsme vyrazili 16.7. na již tradiční vyjížďku do Krkonoš. Termín byl posunut o týden dříve. Ono sladit mnoho lidí dá fušku. Také většinou termín kolidoval s koncertem Blue efektu, který se také odehrává již po nekolikáté v naší obci. Radim Hladík zde má...

Dobytí Toku

20.06.2016 19:51
Na víkend jsem opět vyrazil na cyklovyjíždku. Vzal jsem si na pátek dovolenou, že si jako užiju. No to sem si teda užil. Už při nakládání byl večer ve čtvrtek slejvák, ten mírně polevil, ale zcela neustalo pršení ani večer. U skorošvagra tedy následovala koštovačka kvasnicového Rampušáku, kterého...

Prodloužení víkend v Krkonoších

15.06.2016 19:35
Cyklo výlet do Krkonoš Na červen byl naplánovaný prodloužený víkend v Malé Úpě. Ubytování zařizovala naše Dáša. Vyřídil jsem si dovolenou dva dny, ačkoliv jsem v podniku krátce – ještě v záruční době. Ve čtvrtek ráno jsem uložil bika Dáši a moje do vozu a i když jsem se snažil, vyrazil až v 9hod....

Víkend se soudkem

05.06.2016 20:52
Tak jsem přežil, víceméně ve zdraví, návštěvu skorošvagra se soudkem piva a třemi kamarády. Jeden z nich před chvílí oslavil padesátku a protože to je kluk z paneláku, těžko by domů zval nějakou grupu. Proto jsme se domluvili, že přijedou ke mně, vezmou pruty (tři rybáři) a co uloví to sníme. No...

Na kole okruh u Uhlířských Janovic

08.05.2016 00:18
Dnes jsem si vyjel opět na cyklotúru. Trasa byla naplánovaná od loňského roku a jen jsem čekal na vhodnou příležitost - tedy počasí, volný den a absenci dalších spolucyklistů. Bylo sice drobet větrno, ale ne moc a teplota tak akorát - kolem 20°C. Ráno proběhlo rychlé balení, v zásadě nebylo moc co...

Víkend na Moravě - Unčín

01.05.2016 14:24
Na víkend známí naplánovali cykloakci na Moravě poblíž přehrady Vír (20km jižně pod Poličkou). Přestože meteorologové slibovali nepříznivé počasí, odhodlaně (ne všichni) jsme se sjeli na místo určení do penzionu v Unčíně. Dle pokynů jsme se vybavili špekáčky na oheň, ale kvůli pozdní hodině a zimě...