Rokycansko na kole

13.09.2018 19:45

Už mne to zas popadlo a zachtělo se mi opřít se do pedálů. Protože na sobotu byla naplánovaná akce za Zbirohem, směr byl jasný. Na mapě byly nalezeny minipivovary, naplánována trasa, den před odvezeny základní tábornické propriety do práce (karimatka a spacák) - abych se s tím ráno netahal na hrbu.
Večer u stánku jsme se rozloučili se sousedy (jeden jel druhý den za bráchou do Kanady - záviděl jsem!
Ve čtvrtek odpoledne přišla vhod nadělaná hodina, takže jsem stihl vlak 14:07 do Berouna. Tedy 43km za 70,- + 30,- za kolo je dost. Počítal jsem tak 1km/1Kč…
Pochopitelně jsem začal v kovošrotu - Berounský medvěd. 11' světlá a Porter 18' - takovej pěknej rozjezd (obě malé).
Podle Litavky, pro mne už dost známou cestou, jsem dojel do Zdic, kde po chvíli váhání zvítězil nápad udělat bleskovou návštěvu neteře. Ta ještě nebyla doma, tak jsme se Zdendou dali lahváče. To tedy nějak upad, skoro vždy měl sud. Asi už je slabší na prsa… Pokračování cesty už vlastně taky skoro klasika, Točník, Žebrák, Zbiroh.
Kolem sedmé jsem už okukoval kamarádův rozestavěný srub, ještě tam dělníci pilně makali na střeše.  O kilák dál jsem dal pětiminutovku v rybníku, abych smyl pot a prach, bylo to jen několik desítek temp, zase takovej hic nebyl. Kolem 17'C není pro mne správná teplota na koupání, ale šlo to.
Po 3km už byl cíl dne - obec Radnice. Hospoda, plzničky, brokolice s bramborem. To mne dost příjemně překvapilo, jinak všude hranolky z mrazáku.
Po setmění jsem poodjel za městečko a v lesíku bivakoval.
Noc byla krásně čistá, hvězdnatá. Jenže kolem deváté trosku začalo krápat, ostatně tak to meteorologové předpovídali. No vyrazil jsem na naplánovanou trasu. A protože se svatému Petru zželelo ubohého poutníka, po hodince více či méně pršení to vypnul. V Kladrubech (je jich asi víc ) jsem u sámošky (jak z osmdesátých let, klasická Jednota, dost možná i s původní prodavačkou) uvazoval o snídani, ve formě jogurt a rohlík, ale po prozkoumaní mapy to bylo zavrhnuto. Utřel jsem nalepené kravské lejno z báglu - to taky patří  k  cyklistice. Za Zvíkovcem jsem potkal bezva hospodu U šesti trampů. Posnídal jsem výpečky s pivem. No a protože to je speciálka na rumy (30 druhů) dal jsem dva - výborné a za hezkou cenu. Proč to sakra není blíž!!!
Pochopitelně pokud sjedu k řece, tak si to zas vydupu. Ale s naloží v břiše to není tak snadné.
Na řadě byl pivovar Chříč, kde naštěstí točili.  Je tam muzeum každodennosti, ale to už by bylo moc zážitků. Při odjezdu zas začalo poprchávat. V další vsi Studená, byla zastávka, tak akorát příhodně. Jen jsem tam vlezl, začalo pršet hodně a pak ještě víc. No a než přestalo, poklimbával jsem asi třičtvrtě hodiny. Zmohly mne piva a rumy.
Sjel jsem k řece, pak zas vyjel kopec a byl v Kozojedech. Připadal jsem si jak u nás, vedle je stejnojmenná obec a další Královice taktéž kousek.
Bohužel počasí bylo stále nevlídné, občas vypadla z mraků kapka, tak jsem pokrátil cestu po silnici. V pizzerce večeře, zavolal jsem do místního minipivovaru, pořídil na cestu petku, vykoupal se zase v rybníku abych smyl bláto a dojel kousek ke známým.
Novostavba srubu ještě dokončená nebyla, střecha do dvou třetin, zbytek narychlo natahovali plachtu. Pártystan byl připraven, catering přijel trochu déle, malinko jsme jim pomohli a pak šli popíjet pivo a tulamorku. Ta nám bohužel v půlnoci došla. Tak jsme šli tedy spát. Ráno takové klidné, najížděli svatební hosté. Jo to sem asi zapomněl předeslat, oni se tam chtěli vzít, ačkoli dlouhodobě prohlašovali, že teda fakt už nikdy! Měli trochu atypickou svatbu, oba sportovci a správně praštěný. Přijeli tedy zpoza lesa na kole, respektive ženich přivezl nevěstu na štangli, pak přitančili k oddávajícímu na běhounu, a teprv začal obřad. Dcera měla připravenou moc pěknou řeč. No a odpoledne nastalo klasické obžerství. Měli tam samé dobré věci. A lifrovali toho dost. Bohužel jim kolem půlnoci došel Bushmils a potom už se jagr ani slivka pít nedá. Měli sice tři lahve, ale bylo nás na to evidentně moc. No tak jsme si aspoň potýkali s príma babi, trochu zablbli na parketu a pak se odebrali na královské lože: rozumněj ve stanu do spacáku.
Ráno bylo v pohodě, po kvalitním jídle a pití nebývají problémy. Posnídali jsme vývar, svíčkovou, koláčky, šampaňské a tak loučeni nebylo tak smutné. Milí novomanželé večer odlétali na svatební  cestu.
Já odjel směr Jínce, dal pivko v pivovaru, okoukl polorozpadlou vysokou pec a dál k bráchovi. Zas mi zdechla navigace, tentokrát po dvou dnech. Minule po dvou měsících. No za ty prachy jim to hodím na hlavu. Naštěstí mi bratr půjčil starší, kde jsem měl nakopírované trasy pro jistotu. Hezky jsme si pokecali, skočili na jedno, ráno jsem počkal na teplo a vyrazil k domovu.
V Kytíně měli špenátovou polévku s kopřivami, což mne zaujalo, krom toho bylo poledne. No a samo pivko, když už jsem v tom pivovaru.
V lese před jsem minul sochu Václava IV a v lese za sv. Václava.  Přesoukal se přes kopec, po takové technické pěšině po zelené TC sešoupal na davelskou stranu a u mostu objevil pivovarský dům. Ovšem už jen název, pivo mají z Chýně. Po lávce přejel naproti, podle Záhořanského potoka po modré je krásná cesta. Tedy až na ten prudkej úsek, kde voda vymlela korýtko a vyjet to movć nejde. Sjet jo. No tak jsem holt tlačil. V jílovém vyfotil sochu na domě, asi nějaký kašpar, projel kolem kovové krychle - sochy, skulptury, či čo a pak na V. Popovice na jedno nefitrované. Přes Mnichovice domů klasika. V šest večer jsem byl doma s mírně odřeným zadkem. Asi jsem něco někde zanedbal. Normálně to nemám. Jinak pohoda, den ode dne se mi jezdí líp, jak si tělo zvyká na svoji dávku pohybu.

foto: https://renda1969str.rajce.idnes.cz/Radnice_na_Rokycansku/#

Novinky

sobotní dvoukilo

28.06.2020 08:11
Tak jsem si chtěl otestovat nohy a hlavu a vydal se tedy ke kamarádovi do Lázní Bělohrad. Plán byl vyrazit kolem sedmé, před polednem u něj, dát pivko, pokecat a jet domů. Sice původně byla myšlenka na přespání, ale to by nebylo ono a meteorologové nevěstili nic pěkného. Ráno melta s mlékem a...

z Ústí do Plzně

17.05.2020 22:01
  Plešivce na západě Čech pátek 8. května 2020 9:36 Minulý prodloužený víkend na začátku měsíce byl kvůli počasí vhodný na práci, ne na cyklistiku. Takže jsem vykopal několik uschlých švestek, ořezal větve, a tak různě pracoval na zahrádce. Ale v hlavě plánoval. Týden byl krátký, práce...

Z jižních Čech na kole, aneb 3x 110km

13.04.2020 09:41
  Další Plešivec   Od předchozího týdne jsem špekuloval, kam vyrazit. Doba je zlá, koronavirová, hospody zavřené, to samé turistické cíle. Tak tedy zase Plešivec. Letos jich mám před sebou ještě dost. V Krkonoších je kousek od Harrachova. Ale předpověď Windy ukazovala protivítr, který by...

4 únorové Plešivce

17.02.2020 20:23
Únorové Plešivce Když není sníh, tak se holt jezdí na kole. A když je, tak taky. Letos skoro není, počasí se tváří jako jaro, tak je třeba se projet. V lednu byl pokořen Plešivec u Klínovce, tak dnes jsem našel v okolí Berouna několik dalších. V sobotu ráno jsem chtěl vyrazit brzy, ale páteční...

Mariánská

02.02.2020 21:29
Na podzim jsme se se sousedy domluvili na každoroční zimní akci na horách. Úpa tentokrát nevyšla, ale podařilo se sjednat ubytování na Mariánské, na chatě Permoník. Nebylo to jednoduché, banda se nějak rozrostla, děti dospěly, přibraly přítele a přítelkyně a najednou nás bylo 37. Krycí jméno...

Liberecký víkend

26.01.2020 19:41
Předem chci poděkovat Věře, tímto naší hostitelce, za to, že mne ukecala, abych jel, přestože se mi nechtělo. Dohodli jsme s Maruškou odvoz, ještě pobrala Dášu a Petra, jedny běžky a stavili se pro mne, přihodili jsme bika a frčeli večer do Liberce. Tedy měl bych správně psát Vesce. Pak jsme holky...

Bílá Hora cyklo

11.11.2019 22:04
Bílá Hora 9.11.2019 Původně jsem chtěl prozkoumat hospodu v Přední Kopanině, kde mají kapesní orloj. Ale dle info, v neděli nepremávajú. A v sobotu pršelo, to zas nejsem takovej masochista, abych jel. Nedělní ráno bylo krásné, slunečné, počasí přímo zvalo na výlet. Před devátou...

Litoměřice cyklo

02.11.2019 11:47
1.11.2019 Minulý týden jsem byl u Aše, tentokrát se počasí postupně zhoršovalo, a tak na víkend bylo zbytečné plánovat. Protože už uplynulo půl roku od cesty po Vietnamu, mohl jsem jít dávat krev. No ale na kole chci stejně jezdit, tak jsem to spojil. Ráno vstávání jak do práce, po páté odjezd do...

Ašsko

31.10.2019 19:38
Cheb 25.10. – 28.10.2019 Plánoval jsem pokořit další krajní bod ČR. Sever a Jih jsem již zdolal, východ je daleko, takže logicky byl na řadě západ. Docela jsem laboroval s termínem počasí. Nakonec i přes předpověď nedělních odpoledních přeháněk padla volba na prodloužený víkend do 28.10. Sice...

Tišnov

20.10.2019 23:11
18.- 20.10. 2019    Výlet na Moravu, nebo spíše cyklovýlet z Moravy začal úplně jinde a jinak. Původně jsem měl být na kolaudaci stavby srubu u Rokycan. Ta se však pro liknavost stavbařů odsunula o měsíc, a tak jsem vyslyšel volání party kamarádů na setkání poblíž Brna. Ve 13h odjezd...