Prodloužený víkend u Úštěku

20.07.2020 18:44

Kamarádi mne přizvali na společnou akci na kolech v okolí Úštěka.

Zázemí ve velkém domě, pokoje po 4 postelích, spacáky na postel, roubená seknice, kamenné klenuté stropy.
Chtěl jsem na celý týden, ale v práci mi to zhatili, musel jsem ve středu na školení elektro a teprv večer jel. Většina dojela postupně, někteří druhý den, další v sobotu ráno - scházeli jsme se jak švábi na pivo.
Ráno byl odjezd na Holany, kde čekal známý, který byl výborný průvodce, znal to tam moc dobře a uměl o tom hezky mluvit. Vyjeli jsme si na vyhlídku (krpál) nad Hradčany, podívali se na letiště, dnes již jen pro ULL, armáda je pryč a prý to bylo jako záložní pro raketoplán Buran, prodlužovala se kvůli tomu dráha.

Pátek byl naplánován hůř. Jelo se do Ráje, ale dotyčný to měl na papírové mapě. Sice jsem posílal email, aby mi dal předem trasy, ale nic. Tak jsem to v noci s ním ťukal do navigace do dvou do rána. Ráno byla trasa po turistické a po kilometru blátem do prudkého kopce, se kola netočila, obalená 5cm bahna. Nahoře 10minut dloubání klackama. Vyjíždělo se ještě trochu pozdě a výsledek byl, že zpět se muselo kvůli času po silnici. Mně to moc nevadí, jsem starý silničář, ale lidi brblali. I já bych raději lesem. Ještě jsme se stavili na exkurzi v roubence, kterou tam mají kamarádi a dávají ji do pucu.

Sobota byla hnedle do kopce na rozjezd, pak jsme se rozdělili, na línější po silnici a cvoky po lese. V Žandově neměli funkční hospodu a tak podle vody přes kopec do Benešova nad Ploučnicí na oběd. Já dal pivkou a jel do města přepadnout tetičku, u které jsem byl před skoro 3 lety. Pokecali jsme, vrátil se ke skupině do hospody, stihl ještě jedno pivko a jeli opět kopec. Pak na Bukovou horu k vysílači. Lemrouši - Skupina historického šermu, na křižovatce zbaběle uhnula do Verněřic na pivo a jen 4 jsme jeli nahoru. Ten čtvrtý ovšem neobjel vysílač a tak mu zůstala utajená krásná vyhlídka na Děčín a okolí.

Večer byl ve vedlejším statku mini hudební festival, zhruba pro 80-100 lidí, vstup volný. Chvíli jsem tam byl, bluegras se mi líbil, skupina ovšem nezpívala dobře a tak jsem si šel číst, do půlnoci, kdy se ostatní vrátili a povídali, že ostatní zpívali lépe. Bylo to slyšet, ale už se mi nechtělo.

V neděli se balilo, uklízelo a odjíždělo. Pánové autem do pivovaru na oběd. Několik na kole do okolí. Hostitelka, respektive její sestra s mužem a my dva, jeli podobně jako ve čtvrtek, ale po turistické. Bohužel Tomáš spadl na louce, klepl se palice a měl lehký otřes mozku i přes přilbu. Nakonec tedy kus pěšky do obce, popíjet vodu a pomalu zpět. My dva jeli dál, prohlédli si krásné skalky s vyhlídkou Smrtka s tesanými schody, pak vodopádek a objížděli bouřku na Vlhošti.  Nakonec po blátivce dolů. Zacákaní až na xichtě jsme dorazili zkrácenou trasu, odbahnili kola, sebe, poklidili a po srdečném rozloučení odjeli.

Chtělo by to na 14 dní a projet širší okolí, je tam krásně.

Fotky na Rajče zde: renda1969str.rajce.idnes.cz/Ustek

Novinky

Košice - Košice Vol.2.

24.09.2019 19:25
Košice 2   Po dvou měsících čekání na vhodný termín a počasí se obojí konečně povedlo. Chtěl jsem dokončit cestu přes troje Košice, kterou mi pokazila závada volnoběžky. Dojel jsem do Tábora vlakem. Pochopitelně jako vždy, u mne, klídek, klídek. Vstal jsem jako do práce 4:40, koupil přes web...

Monte Zoncolan

02.09.2019 19:56
Skupinka známých z Říčan naplánovala cyklovýlet do Itálie. Jezdím tam vlastně skoro každoročně, a tak jsem si to nechtěl nechat ujít. Tentokrát kopec Zoncolan, známý z Gira. Vtip byl v tom, že já to neznal. Hotel už byl vlastně skoro obsazený, ale jedna měla pracovní vytížení, a tak...

Klínovec na kole

01.09.2019 23:43
Klínovec 31.8. – 1.9. 2019   Neprozřetelně (pro mne) jsme se domluvili na cestě do hor. Protože už se nejezdí Mísečky, jako náhradní trasa padla volba na Klínovec. Bohužel pro mne to vyšlo po poněkud náročné akci v Itálii, kde jsem za šest dní nalítal přes 300km s převýšením více jak...

z Košic do Košic

13.07.2019 15:52
6 dní na kole z Košic, stále proti větru, 750km, 7500m výškových, kvůli technické závadě jsem to musel v Plané ukončit. Dojedu to tedy někdy o víkendu. Fotky a povídání zde: https://www.bike-forum.cz/foto/detail/55635-z-kosic-do-kosic

Z Košic do Košic Vol.1

11.07.2019 04:25
zápisky formou deníčku, večer u piva Po objednání nového kola, jsem si naplánoval měsíc testování do práce a pak nějakou delší cestu. Měsíc uplynul jako voda, garančka proběhla dle očekávání, a tak bylo vhodné vyrazit. Původně jsem plánoval Itálii na MTB, ale splet si datum. Takže...

Vietnam na kole 2019

04.05.2019 20:09
  Vybrat destinací na další dovolenou byl boj. Nejprve jsem chtěl do Arménie, pak mi psal známý, jestli bych nejel do Vietnamu, protože cestovka, co s ní normálně jezdím, to letos nedělá. Ale přišlo mi to málo zajímavé, tak pomohl strejda Google a našel c.k. Rajbas. Recenze byly dobré,...

Lyžování v Livignu

18.12.2018 20:51
Prožil jsem krásné 4 dny na prosluněných svazích v Itálii. S c.k. Víkend a s výborným průvodcem Milošem Chromkem, který vše dobře organizoval a ještě nám večer zpříjemňoval s kytarou, harmonikou a písničkama! V úterý ráno odjezd z Butovic, večer příjezd, večeře a následující středa až do soboty...

Kroměříž cyklo a letmo

11.11.2018 18:28
Koncem října jsem zjistil, že platnost volnočasových poukázek je do konce roku, a tak bylo třeba jednat. Na internetu jsem prozkoumal nabídky a vybral let vírníkem. Možnost byla buď za Plzní, nebo u Přerova. Vybral jsem druhou – chtěl jsem po dlouhé době vidět známé u Brna. Auto pochopitelně...

Česká Kanada - Landštejn

17.10.2018 20:04
Je třeba využít krásné počasí babího léta a tak jsem vyrazil do jižních Čech. Plánoval jsem, plánoval, až jsem se málem ztratil v mapě. V práci ohlásil dovču, radši do úterý. (až středy, co kdyby…), odvezl padaná jablka, abych taky trochu něco dělal a nachystal kolo. V pátek ráno koupil lupen na...

Zbořený Kostelec

07.10.2018 09:38
Sobotnímu krásnému počasí nešlo odolat a tak po prohlídce mapy padla volba na víceméně pohodový 50km okruh. Nejprve jsem uvažoval o cestě do Benešova, ale kamarád jel na Blaník, což už se nedalo rozumně stihnout, bo večer byla grilovačka u sousedů. Vyrazil jsem až v půl dvanácté, meitím se...