Pohár Posázaví 2013

03.10.2013 20:58

Dne 28.září se jel 28. ročník cyklistického závodu z Úval přes Český Šternberk, Rataje nad Sázavou, Sázavu, Stříbrnou Skalici a Jevany. Okruh měří 100km a má převýšení 1500m.Tedy alespoň podle navigace, kterou jsem s sebou vláčel. Na vyžádání pošlu data.

Ať jsem se bavil s kýmkoliv, kdo závod plánoval jet, nikomu se nechtělo. Lehce jsem doufal (a nejen já), že bude pršet a budu se válet doma na gauči. To nevyšlo. Bylo téměř azůro, ale pěkná kosa. Několik dní předem se začalo ochlazovat a ranní teploty 3°C jasně ukázaly, že podzim je tu. Takže se každý zateplil a starostlivě sledoval teploměr, kam až to do 10h, kdy byl start „B“, vyleze. Nakonec bylo 14°C.

Těsně před desátou jsme se začali slejzat jak švábi na pivo. Skoro nakonec přijel i ředitel závodu – Bizon. Po zaplacení tradičního startovného (stále 50Kč), jsme popojeli kilometr za město na start. Po fotografování komisař odstartoval naši skupinu slovně – taky co bysme chtěli v Béčku… A kdo ví, jestli má vůbec bouchačku…

Peloton se rozjel a vpodstatě v prvním kopci se začal trhat. Já si jel víceméně svoje tempo, takže jsem byl brzo na chvostě, i když ne úplně poslední. Hlavní balík se mi polehounku vzdaloval a protože v kopcích jedu pomalu, vzdaloval se mi více a více. Četl jsem komentáře, jak tam jezdí na převod 39/23, ale já zvolil svůj standard – vpředu 53/39 šišatý Rotor, vzadu 11/32 – a to velké jsem tam občas dal, nestydím se za to – nejsem žádný závodník! Před Ondřejovem jsem viděl nahoře osamocenou postavu, ale nevěděl, kdo to je. To jsem zjistil až na dalším kopci za Choceradama, když jsem dojel Janu – jedinou závodnici. Mírně jsem ji předjel a na kopci u Vestce zastavil, abych si přelil plechovku Red Bulu do bidonu. Jenže se mi nějak utrhl ten otvírací čumprdlík a tak jsem to z té plechovky jen těžko dostával škvírou. Tak mě zase Jana předjela. Pak jsem ji chvíli naháněl a v dalším stoupání u Šternova zase dojel a předjel. Pak jsme jeli spolu až do Českého Šternberka a v kopci jsem ji zase trochu ujel. Předrncal jsem kostky v Ratajích nad Sázavou a za městem jsem si musel odskočit – to mě Jana zase dojela. Dál jsme to táhli spolu až před Sázavu, kde mi začala tahat za nohu křečová víla a tak jsem silně zvolnil. Sice jsem škubání cejtil už trochu dřív, ale dalo se ještě šlapat. Od Sázavy už ale ne. Prostě jakmile jsem přidal hned mě to škublo. Takže jsem trochu s lítostí koukal, jak mi Jana odjíždí po rovině a nejde s tím nic dělat. Ještě ve Stříbrné Skalici jsem ji viděl v kopci, ale to bylo naposledy. Hned za Skalicí mě křeč v obou nohou donutila jít kousek pěšky u Hradce. Tam co je rovina to bylo docela pikantní. A vloni téměř na stejném místě také. Vzápětí se kolem přehnala vítězná trojice z „A“ skupiny a po chvíli i balík ostatních áčkařů. Sice na mne volali, abych se s nimi svezl, ale fakt to nešlo.Trochu jsem to dvakrát ještě zkusil za Jevanama a za Masojedama, ale bylo to stále stejné a dost bolestivé. Cpu se hořčíkem, ale nějak to nepomáhá, asi to bude chtít konzultaci s lékařem.

Do cíle ve Skřivanech jsem tedy dojel zvolna a pak nějakou dobu šponoval nohy. Co mne mrzí, že jsem přelezl můj limit 4hodiny. Sice jen o 33 vteřin, ale stejně.

Pak jsme čekali na ostatní závodníky. Protože některé kategorie již byly komplet, byly vyhlášeny dílčí výsledky a kdo chtěl, rozjel se k domovu. Náš dlouholetý kamarád Petr z Děčína, jako tradičně bloudil. Sice na silnici byly půlmetrové šipky před křižovatkami, ale nestačilo to. Vloni zase vyrazil na trasu s půllitrem vody a tak měl docela potíže. Prostě na každé akci musí být někdo s Černým Petrem. No a my máme Petra alias Strejdu… Nevíme proč se mu stále dějí špatné věci, když to je takový milý a příjemný pán.

Počasí tedy, až na ten chlad, vyšlo. Problém byl s nízkým sluncem, které oslňovalo a jak jsme jeli ze světla do stínu v lesích, prd bylo vidět. A protože v Česku jsou místo silnic tankodromy, bylo to trochu nebezpečné. Zajímavé je, že v ostatních státech okolo, nemají takto zničené silnice a to ani na horách. A že jsem jich už projel hodně a to i v chudších oblastech. Asi pojedu příště na horském kole – kdo se má drncat a naklepávat na silničním…

Novinky

Velká Fatra

05.10.2018 18:10
Poprvé v životě jsem se vydal na vícedenní přechod pešky do hor. Respektive mne přesvědčila Simona, takto sousedka. Sice jsem měl ještě nabídku na cyklovýlet, ale to jezdím furt. Původní plán byl lůžkovým vlakem, ale nakonec jsme se dohodli na autě, je to jednodušší a vlastně i levnější. V Jihlavě...

Sušice - Kvilda

04.10.2018 23:29
Po 14-ti dnech jsem opět na biku. S bývalým kolegou jsme domluvili výlet pod Sušici. Kamarád zamluvil chatičku v kempu Anín (600,- celá pro 4 osoby). Nakonec prý majitel povlékne postele ve 3 chatkách, abychom si mohli zaparkovat stroje k posteli. Prý za 150,- na osobu. Je konec sezóny, navíc už...

Rokycansko na kole

13.09.2018 19:45
Už mne to zas popadlo a zachtělo se mi opřít se do pedálů. Protože na sobotu byla naplánovaná akce za Zbirohem, směr byl jasný. Na mapě byly nalezeny minipivovary, naplánována trasa, den před odvezeny základní tábornické propriety do práce (karimatka a spacák) - abych se s tím ráno netahal na...

Lipno - kolem na kole

22.08.2018 18:09
Po nedávném dvoudenním výletu jsem chtěl využít asi poslední opravdu teplé počasí, a tak jel na jih republiky – úplný jih… Ráno vstávání jak do práce, koupit lístek (pro jistotu přes internet, za 250,-), popadnout bágl a v půl sedmé vyrazit na vlak. V 9h jsem už byl v Budějkách. Prohlédl...

Tábor - Humpolec

11.08.2018 07:27
Začátkem srpna bylo konečně dost teplo, aby se dalo jezdit v kraťasech, tílku a sandálech. Tak jsem si v týdnu naplánoval cestu na jih (republiky), k Jindřichovu Hradci. V pátek ještě domalovat obývák, pak skočit ke stánku a už to nějak začalo vše drhnout. Nedokončil jsem trasy, večer pak usnul,...

Přes Benátky a Mělník do Sázavy

29.07.2018 09:26
Jo jo, ač je to skoro k nevíře, obce uvedené v nadpisu lze objet na kole za odpoledne (s trochou zadýchání se do kopečků). Udělalo se tak příjemně na cyklovyjíždku, kolem 30°C, v lese tak akorát a navíc bylo třeba otestovat novou pneumatiku a nové brzdové destičky. Naplánoval jsem to s ohledem...

Kounické pivo

22.07.2018 23:46
V sobotu byl hic a navíc jsem měl na návštěvě dlouholetého kamaráda s manželkou, s nimiž jsem od pátku pokecal, vypili 5litrový soudek Krakonoše a ogrilovali kus krůty. Takže takový relax. No trochu jsem stěrkoval kolem oken finálkou. V neděli dopo foukalo a bylo tak jako nepřívětivě, tak jsem tu...

Vlakem tam, na kole zpět

18.07.2018 17:14
V sobotu jsem pracoval, a tak v neděli přišel čas na cyklistiku. Protože jsem dlouho neviděl kolegu z práce (celý jeden den :-) ) a dlouho nebyl v pivovaru, vstal jsem docela brzy, asi tak v půl sedmé, dal rybízový koláč a meltu a vyrazil na vlak do Mnichovic. Pět minut před odjezdem se paní...

Český ráj

11.07.2018 01:36
  Na prodloužený víkend bylo třeba něco cyklistického naplánovat. Volba padla na Prachovské skály a několik pivovarů kolem. Ve čtvrtek ráno jsem dojel autem do kempu v Sobotce. Recepční mi řekla, že když najdu volné místo, tak ať si postavím stan. Pochopitelně na svátky za hezkého počasí byl...

Ukrajina na kole červen 2018

28.06.2018 19:00
Zkraje roku jsem přemýšlel kam na kole. Volba padla na Ukrajinu, dokud je relativní klid jak válečný, tak turistický. Platba šla poněkud později, takže žádná sleva first minute. Jen věrnostní, přeci jen s nimi jezdím už dlouho.  Sice jsem se těšil, ale mezitím měnil doma okna, postupně dvě a...