Nové horské kolo
Konečně jsem majitel horského kola!
Ač duší silničář, pořídil jsem si horáka. Jeden z důvodů byl, že mi nějak začaly docházet vhodné destinace na dovolenou a s tím silničním se prostě na některé nedostanu. Druhý - menší důvod - je neutěšený stav našich silnic.
Na rám jsem si opravdu počkal - více než rok! Což je docela hodně, uvážíme-li, že trh je obsáhlý a plný. Problém byl zřejmě u výrobce, který nedokázal vyrobit požadované. Bohužel jsem zase chtěl specialitku - titanový rám - a to vyrábí pouze v USA. Nechápu, proč to nedělají němci, kteří jsou průmyslová velmoc!? Nakonec jsem po mnohých urgencích rám Lynskey dostal a v prodejně, přes kterou jsem realizoval zakázku mi následně osadili zbytek. Protože je to kvalitní výrobek a velice kvalitní materiál, chtěl jsem také hodně kvalitní součástky. Vybral jsem tedy nejvyšší řadu od Shimana XTR a doplnil, po dohodě s prodejcem, o výrobky Chris King - rotační věci - tedy vše co má ložiska. Kromě rámu je z titanu i sedlovka, řidítka a košík na bidon a nechal jsem povyměňovat také šrouby. Není to ze snobismu, ale z prostého důvodu - titan je inertní - nezrezne mi! Karbonu se trochu bojím, kvůli křehkosti - třísknu s tím a zlomí se... Dural je pro mne nepoužitelný vůbec. V zimě se po kontaktu se solí a sněhem rozpadá.
Nové kolo je 29", protože je řešené jako výletní, nikoliv závodní sporťák. Také váha 11,5kg je normální. Hnedle jsem na tom jel z prodejny domů. Po 3 týdnech ježdění jsem si docela zvykl. Pravda - řidítka 74cm široká moc obvyklá nejsou. Servisman se docela zapotil s mým oblíbeným šišatým třítalířem od firmy Rotor. Tam je třeba milimetrová přesnost, ale dá se. Je osazena odpružená vidlice Fox - také špička. A protože nerad batůžek, dal jsem si brašny Revelated.
Staré kolo jsem rozebral, to je sranda na 30 minut, a připevněné gumycukem na batoh, jsem rám odvezl (na novém kole) do servisu. Dělali mi ho v Praze u Štěrby na Náměstí bratří Synků. Technik prohlédl, pokýval hlavou a dohodli jsme se na výměně prorezlé spodní trubičky a novém laku. Navíc mi to zevnitř vystříkají nějakým Rezistinem. Řekl jsem mu, že na tom jezdím furt, že to mám 9 let a má to najeto 135 600 km. On zase říkal, že plánovaná životnost je 30 až 40 tisíc km. Tak to jsem teda trochu přešvihnul. Ale je to ušlechtilá ocel a docela bez problémů. Hodlám na tom ještě asi 4 až 5 let jezdit...takže bych to viděl na dalších 50 až 70 tisíc km. Mám ještě dost součástek, které jsem nakoupil do zásoby, protože už se nevyrábí. Jsou momentálně nové standardy a nepředpokládá se, že to někdo provozuje tak jako já.