Něco o ježdění 1.

26.09.2010 00:21

Jak jsem již psal, jezdím stále, furt a pořád.

Za každého počasí - tím myslím opravdu za každého počasí. Ještě nebylo tak zle, abych si řekl - dnes nejedu, nejde to.

V galerii mám foto ze zimy, kdy si řetěz hledal cestu. Vpředu lezl ze sněhové bambule a vzadu mizel do druhé. Poněkud blbě to řadilo.

Jednou se mi také stalo, že mi kolo v noci v kůlně zmrzlo a ráno jsem neodjel. Zapomněl jsem to namazat a jak tam byla sněhová břečka, tak v noci při silném mrazu vše zmrzlo. Musel jsem to dát somů na chodbu, postavit k tomu teplovzdušný ventilátor a půl hodiny počkat. Potom jsem to na nejhorší počasí dával domů a lépe promazával olejem.

V létě je lepší pařák. Jel jsem párkrát ve vedru nad 30°C, okolo 35°C (v Turecku. na Korsice) a stačí mít po cestě hospody a jede se pěkně dál. Jen se musí dát jen jedno pivo v každé, jinak ztvrdnou nohy a pak to skoro nejede.

Samo - nejlepší to je v létě - vezmu si kraťasy, tričko, boty, brejle a frčím.

Teď na podzim a pak na jaře je trochu problém, jak se vlastě obléct. Ráno tma, chladno, odpoledne sluníčko, často teplo. Takže pro ty, co se diví, co vlastně vozím v brašnách - oblečení, pláštěnku, baterii na světlo a cestou zpět nákup. Popíšu vše dále.

Ráno tedy vyrazím v dlouhých cyklokalhotách - říká se tomu "čapáky", Goretexové triko a navrch takové šusťáky (nejsou to ty co se prodávaly v NDR) - kalhoty a bundu. Dlouhé rukavice, šátek a žluté rozjasňující brýle. Na kraji Prahy často sundávám šusťákové kalhoty, neb je tam tepleji.

Odpoledne si beru cyklokraťasy, dres, bezprstové rukavice a sluneční brýle. Jak se bude počasí zhoršovat, postupně vyměním tričko za silnější, pak fleece bundu, pak zimní Goretexovou s membránou (proti větru i vodě) a nakonec pod ni tričko a tu mikinu - to ale až při -20°C. Pochopitelně k tomu patří kalhoty s membránou a pod to Goretexové spodky - dnes se tomu říká "funkční spodní prádlo". Doplňuje se to čepičkou, přilbou (tu v létě nenosím, protože se moc potím a je mi nepříjemná). Na nohou mám normální boty, v létě sandále. Ale v zimě pohorky. Zase Goretex. Prodává se to jako obuv do hor. Na rukou Goretexové rukavice, při normálních mrazech jednu vrstvu, při větších si beru i vnitřní, což je vlastně tenká rukavice. Komplet oblečení jsem si původně pořizoval jako víceúčelové - na lyže a kolo. Vše i se spodním prádlem mám od firmy Mammut, ne že bych jim chtěl dělat nějakou kdovíjakou reklamu, ale vyhovuje mi to. Tedy až na tu cenu... A to jsem něco kupoval v akci se slevou 20%. Musím je pochválit, skutečně to je nepromokavé, včetně bot a rukavic, jen to nejde nosit okolo nuly - člověk se uvaří. Je to do minus. Ale zase na druhou stranu, vždy mi byla zima. V tomto oblečení není, ani při -20°C, ani na ruce a nohy. Na to jsem citlivější - mám horší krevní oběh a nízký tlak.

Pláštěnka je podobná, ale tenká. Je vlastně z hodně hustě tkaného materiálu s nějakou úpravou. Čím víc prší, tím lépe to funguje.Velké kapky nepropustí, pára projde. Tak se člověk tolik nepotí. Není to ovšem taková ta klasická pláštěnka - pončo - ale bunda a kalhoty, něco jako šusťáky.

Bohužel s návleky na boty je to horší. Zcela nepromokavé se nedělají, nebo o nich nevím. Prodává se něco jako neoprén. Sice v tom není zima, ale promokne. Vyřešil jsem to klasickými igelitovými pytlíky do odpadkových košů, té správné velikosti. Vydrží i vícekrát a nejsou tak drahé. Na druhou stranu, je třeba přiznat, že to není moc krásné a estetické. Jenže radši budu mít nohy v suchu. Měli by vyrábět něco kvalitního.

Poslední trvalá zátěž je baterie.

Protože jedu ráno potmě (a v zimě i odpoledne), hledal jsem nějaké solidní světlo, od kterého je vidět. LED jsou sice pěkné, ale stále slabé. Volba nakonec padla na světlo Sigma Mirage, které má halogenku 6V - 10W. Existuje i 20W, ale k tomu je třeba kapesní atomová elektrárna. Nebo dlouhý prodlužovák. Nejprve jsem to provozoval na nabíjecí buřty, ale neměly správnou kapacitu. Nakonec jsem si pořídil olověnou gelovou baterii 12Ah, která však váží 2 kg. Původní kablík jsem nastavil dvojlinkou, protáhl dozadu a dal tam malou zástrčku. Kabel je trvale na kole, spojený se svítilnou a v brašně je baterie, kterou každý den dám na noc nabít automatickou nabíječkou. Tam jsem také dal tu zástrčku, tak to ani nevyndavám z brašny.

Protože cesta tvrá tam hodinu a půl a zpátky hodinu padesát, baterie má 12 Ah a žárovka má 6V / 10W, lze jednoduše spočítat dobu svícení. Takže 10:6=1,66A  12:1,66=7,2 hodin Takže by to mělo vydržet dva dny tam i zpět.

Světlo jsem už opravoval. Nejprve se vypálily konektory u žárovky - dal jsem tam opilované elektrikářské čokolády. Pak se začal žvejkat kabel, tak jsem ho nahradil až k venkovnímu vypínači a vše utěsnil smršťovací bužírkou. Jednou za čas (asi za rok), je třeba koupit novou žárovku. Přestože je otřesuvzdorná, nevydrží věčně. Stojí ale 300,- Kč.

Brašna ovšem také vydrží zhruba rok. Mám vodotěsné od Sportarsenalu, ale moje zacházení a podmínky jsou na ně příliš drsné.

Novinky

Sekačka - doplněno

16.10.2010 09:05
Letos jsem si po dlouhém naléhání kolegů a kamarádů koupil sekačku. Člověk se ale nezavděčí. Hned mi ji zkritizovali. Že nemá boční výhoz - ani chybí, ale Béda Trávníček ji neměl v nabídce. Na vysokou trávu by to bylo bezva, ale prostě nebyla. Že za ty prachy bych měl traktůrek - jo měl, skoro (21...

Závod s koňmi

12.10.2010 21:04
Včera jsem jel jako obvykle z práce. Za Dubčí mne dojel cyklista, s kterým se občas vídám při jízdě. V družném hovoru, střídajícím se s funěním do kopce jsme jeli podle ladem nechaného pole, kde se čas od času prohánějí jezdci na koních. Zrovna se tam ladně vezly dvě dívky. Po chvíli koníci přešli...

Sumec

10.10.2010 20:05
Popis k fotce sumce ve fotogalerii. Předně musím napsat, že jsem ho neulovil ve svém rybníčku, ale koupil v Praze, kousek za Palmovkou. V tu dobu jsem ještě opravoval rybníček (popis bude v novinkách) a protože jsem měl chuť na neco lepšího, navštívil jsem prodejnu. Ten kousek mi padl do oka (při...

Strom na plotě

09.10.2010 14:21
Tak to vypadá, jako 7 ran egyptských. Já z té smůly letos prostě nevyjdu. Ráno jsem šel pro rohlíky a koukám - někdo nařízl břízu a ta mi spadla na plot a rozbila ho. Volal jsem paní starostce, ale ta to nebrala. Bohužel jsem musel odjet v 8:30 a když jsem se po poledni vrátil, kmen byl pryč,...

Přívod vodovodu

06.10.2010 20:23
Popis k fotce s vrtákem. Obec dlouho bojovala o dotace na kanalizaci a k tomu navíc i vodovod. Ten se měl realizovat za součinosti několika obcí okolo, aby se to vyplatilo. Nakonec se povedlo jako první získat dotaci na vodovod. Protože jsme měli zálohové platby na realizaci přpojek vody i...

Cyklozávod

02.10.2010 19:51
Tak jsem se  po velkém zdráhání zúčastnil závodu "Pohár Posázaví". Odmítal jsem takovéto akce proto, že nejsem závodní typ a jezdím si svým tempem. Sice stále, sice hodně, ale pomalu. Nakonec jsem to tedy pojal jako projížďku, trochu vyšším tempem, ale rozhodně ne závodním. Původně jsme měli...

Auto

30.09.2010 17:00
Tak už mi konečně dali ze servisu auto. Po krádeži jsem byl nucen sundat 2 kola, aby mi s tím neujeli. Neměl jsem totiž druhý klíč. Je to taková blbá móda, když se koupí auto na inzerát, dostanu jen 1 klíč. A protože je drahý (s čipem), tak se mi nechtělo dodělávat druhý. Tak jsem volal do servisů,...

Rybičky

26.09.2010 22:04
Dnes se mi krásně doplnil rybník, až začal přetékat přes prkénka. Jak u stavidla tak i u přepadu. Tam jsem musel dát malé prkénko, na volno, protože mi utíkaly malé rybičky. Zřejmě budu muset doplnit ještě mřížku na stavidlo. Sice je ryb dost, ale proč plýtvat. Potom jsem trochu krmil a dokonce...

Deštivý víkend

26.09.2010 12:23
Je to taková schválnost od počasí, že když je nějaké volno, tak je hnusně. V úterý je svátek, spousta lidí si vzala na pondělí dovolenou a od soboty večer prší. Řečeno s klasikem: "Chčije a chčije a chčije". V sobotu jsem natrhal švestky - sklidil jsem všechny - na zahradě měl pouze jeden strom...

Pracovní sobota

18.09.2010 21:24
Dnes jsem jako obvykle trochu pracoval na zahrádce. Tráva roste jako vzteklá, tak jsem nastartoval sekačku a trochu sekal.Po dovolené jsem zjistil, že tráva je poněkud přerostlá a mokrá a tak se to sekalo velice blbě. Nastavil jsem větší výšku a tak jsem to teď dosekával. Šlo to pěkně a...