Na kole okruh u Uhlířských Janovic

08.05.2016 00:18

Dnes jsem si vyjel opět na cyklotúru. Trasa byla naplánovaná od loňského roku a jen jsem čekal na vhodnou příležitost - tedy počasí, volný den a absenci dalších spolucyklistů. Bylo sice drobet větrno, ale ne moc a teplota tak akorát - kolem 20°C.
Ráno proběhlo rychlé balení, v zásadě nebylo moc co brát. Samo jsem se vracel pro doklady od auta. Ty by snad ani jinak nešlo, aby člověk aspoň něco nezapomněl.
U Kostelce jsem potkal kamaráda Radima, kterak bojoval s kamarádem proti větru na silnici. Po půlhodince a něco bylo auto zaparkované v Uhlířských Janovicích a já hledal hospůdku. A našel - U myslivečka, hnedle u náměstí. Kolo jsem odložil na zahrádku a dal jedno Dačické. Za náměstím okoukl zvoničku a kostel sv. Jiljí, pak vyrazil na Žandov. Z internetu jsem věděl, že rozhledna je na klíč a kde se má vyzvednout, ale to se mi nechtělo a tak stačila jen fotka zespodu. No zase takový hit to není, když to je z telekomunikačního vysílače. Pokračování bylo lesem a kus po silnici a zase všelijak. Po výjezdu z lesa u Bahna, mně překvapily sochy štíra a tyranosaura z kovošrotu u nějaké hájovny. Pak následovala prohlídka Sionu Jana Roháče z Dubé - tam byla skoro tlačenice. Ale pěkný reliéf. Další okukování bylo v Malešově - soukromý majitel tam opravuje (z dotací) tvrz, ale pomalu asi svépomocí.
To mne tak vyčerpalo, že jsem musel navštívit místní pohostinské zařízení. Sice jsme chvíli sháněli někoho, kdo natočí pivo, ale paní se po chvíli vynořila ze sklepa se slovy, že právě narazila. Měli místní pivo, ale nevaří sami, asi jim to vaří v Kácově.
Další trasa byla k přehradě na Vrchlici, kde jsem doma naplánoval omrknout vodopádky, ale po cestě na to trouba zapomněl a plynule to profrčel kolem. Po silnici dojel ke kopci a stoupal celkem v pohodě na rozhlednu Vysoká - zase TV vysílač. Dole seděla paní a vybírala do plechovky dvacku. Nahoře fičelo jak na Vídrholci. Bylo docela daleko vidět, chvílemi i Bezděz - to je bajvoko 90km.

Po 100m jsem prohlédl zříceninu kaple sv.Jana Křtitele. Pak už jsem po silnici dojel do Chmeliště, kde bydlí dlouholetý kamarád. Dali jsme kafe a čerstvé ředkvičky (chtěl ještě něco přidat, ale já nechtěl) a pokecali.
Zbylé 3km byly rychlé. Auto stálo jak bylo opuštěno, zaparkoval jsem blbě na sluníčku, ale byly pootevřená okýnka, takže tam nebylo jako v peci. Za 40minut už bylo zaparkované doma a já šel dělat uzené s vajíčkem a jedním pivkem.
Jenže jsem pořád nebyl nějak dost projetý a tak následovala akce s lopatou a kolečkem - rozvezl jsem nějakou prosetou hlínu a ještě chvíli kopal. V půl osmé už to bylo tak akorát a šel jsem ťukat do počítače, uložit foto a trasy a napsat tohle povídání.

Novinky

okolí Berounky

25.10.2021 21:52
Na prodloužený víkend (o 1 den) jsem naplánoval návštěvu přátel. Tedy oni to vlastně naplánovali pro kamarády. Akorát, že já jezdím na kole trochu jinak a v dané oblasti se už motám asi tři roky, takže jsem naplánoval sice podobné, ale přeci jen poněkud jiné objevné trasy. Pátek Plzeň, podívat se...

Bořetice

21.10.2021 04:11
Cyklistika na Moravě aneb okolí vinných sklepů přes pivovary Sousedi naplánovali akci ve sklípku v Bořeticích. Ale jen na dva a půl dne. To mi přišlo nesmyslně málo, vzhledem k dálce, úsilí s přípravou a lokací. Takže jsem si vzal 2 dny dovolené (stejně jsem letos skoro nic nevybral a vedoucí mi...

od Děčína 4 dny na kole

08.10.2021 01:38
Děčín 4 dny 25. až 28.10. 2021 Zjistil jsem, že je v úterý 28.10. svátek a v pondělí nařízená dovolená. To bylo třeba využít a nesmrdět doma. Přišel nápad na cykloputování od Děčína. Po chvilkách jsem plánovat trasy, ale šlo mi to jak psovi pastva. Původně byl plán v pátek z práce, ale nakonec...

cyklo od Třeboně

05.09.2021 11:28
Dvoudenní cykloputování   Už jsem měl po týdnu absťák bez kola. Dokončoval jsem špalety nových dveří, maňhal koťata a poflakoval se. Odpoledne začal plánovat trasu, pak mi volal kamarád, že přijel na kole s partou a jsou u stánku na pivku. Večer jsem ještě hledal druhé triko z .... a...

Bosna a Hercegovina

31.08.2021 13:37
Bosna a Hercegovina srpen 2021 Tak konečně po dvou letech došlo na dovolenou. Furt to nevycházelo, záloha se válela u cestovky. Altaj zrušili kvůli vízům, když se čeští politici hádali kvůli Vrběticům, Pamír zase kvůli Talibanu, Kypr covidová situace (v mezičase jsem chtěl na výstavu stanů, to...

Nejvýchodnější bod ČR

21.09.2020 00:36
Cykloputování na východ (republiky) Na polovinu září jsem jen lehce přemýšlel, kam na kole. Do toho se mi ozval kamarád Frank, že by někam vyrazil se mnou a poznal můj způsob cestování – karimatka a spacák pod širákem. Je teď na Moravě, tak jsem si uvědomil, že už jsem navštívil 3 krajní body...

Wieliczka

31.08.2020 05:09
Cyklo putování ze Slovenska přes Polsko. Konečně dovolená na kole. I když trochu jinak. Po dlouhé době byl vhodný čas na pár km v sedle. Původně objednaný zájezd do Rumunska byl stornován, ačkoliv tam koronáč prý neřádil. V plánu bylo opět po roce navštívit tetičku v Martině, prohlédnout solný důl...

k Bechyni

09.08.2020 21:10
Domluvil jsem se s kolegou, že vezmu silniční kolo a zajedu se podívat k němu na chatičku. Původně jsem si naivně myslel, že to dám na otočku za den. Já bláhový. Sice už jsem asi před měsícem dal 200km, ale ty kopečky na jih v kombinaci s vedrem mne dostaly. Také to chtělo vyjet dle plánu v půl...

Liberecko

04.08.2020 00:12
Přátelé se domluvili a sezvali na cykloakci. Mělo ty být na víkend, přespání ve Vesci u Liberce u kamarádky. Jak se ale klubalo počasí, nevydržel jsem to až do pátku a s vedoucím dohodl dovolenou. Protože ale kolega už měl, druhý by tam zůstal sám. No aspoň se naučí samostatnosti. No pak jsem tedy...

Prodloužený víkend u Úštěku

20.07.2020 18:44
Kamarádi mne přizvali na společnou akci na kolech v okolí Úštěka. Zázemí ve velkém domě, pokoje po 4 postelích, spacáky na postel, roubená seknice, kamenné klenuté stropy. Chtěl jsem na celý týden, ale v práci mi to zhatili, musel jsem ve středu na školení elektro a teprv večer jel. Většina dojela...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>