Malá cyklovyjížďka

26.05.2012 07:10

Aneb jak jsme skoro jeli s američanem.

V pátek jsem byl domluvený s bráchou, že se zastavím, popřeju mu ke svátku a projedeme se na kole. On si koupil vloni elektrokolo, aby se tolik ve stáří nenamáhal a aby stačil ostatním.

Odpoledne jsem přijel z práce, poklábosili jsme spolu a také se zaťákem, který již drahně let bydlí v americe, kam se odstěhovali jeho rodiče. Do Čech jezdí čas od času navštěvovat příbuzné. Probrali jsme dojmy a pojmy a domluvili se na dopolední cestu na druhý den.

Po dobré snídani jsme se nachystali. Brácha večer nabil baterii, takže se jen oblékl. Zeť - Bohouš - měl zapůjčené trekové kolo od bráchy (ale to už nepotřebuje, když má tu výpomoc na motůrek), jen to musel nafouknout. Já se připravil standartně, jako každý jiný den, co jedu do práce.

Cíl byl blízký kopec jménem Baba. Dokonce to má dva vrcholy, Malá a Velká Baba.

Vyjeli jsme okolo desáté s tím, že za hodinku budeme zpět. Po jednom kilometru klidné jízdy Bohouš začal značně zaostávat. Funěl jako sentinel a stěžoval si, že jedeme moc rychle (22 km/h) po rovině... Zpomalili jsme tedy a klidně si povídali. Bohouš stále zaostával. Za jednou zatáčkou silnice začala trochu stoupat. Jak to Bohouš uviděl slezl z kola a prohlásil, že do takového krpálu (asi 2%) nepojede, že už nemůže a že se vrací.

Jeli jsme tedy dál s bráchou. Trochu se to zvedlo, pak ještě víc a v prudkém kopci jsem už tempo nedokázal udržet. Nejsem vrchař a nemám výpomoc, jako on. Na rozcestí jsme potkali partu mladých lidí na procházce a ti doporučili odbočit a podívat se na dančí oboru asi 500 m daleko. Zajížďku jsme si tedy udělali. Dančí stádo bylo plaché, ale nemělo kam zdrhnout, takže jsme je viděli. Pak přiletělo sportovní letadlo a několik minut jsme měli exhibici s výkruty a loopingy a dalšími akrobatickými čísly. Pak jsme se otočili, vrátili se na rozcestí a vydali se na místní vrchol, na kterém se nacházel radar pro řízení letového provozu na Ruzyni. Od něj jsme se vrátili na rozcestí a pokračovali do výchozího městečka. Cestou jsme potkali spoustu veteránů (aut) a v klidu dojeli domů - celkem 22 km. Brácha mluvil o plavání v bazénu, ale prý to bylo studené a tak jsem si trochu zaplaval jen já. Po poledni jsme odjeli k neteři na pokec a grilování. Konečně jsem se zavodnil - pardon - zapivnil, po té projížďce jsem byl vyprahlý.

Výlet to byl pěkný, chtělo to jen trošku fotogeničtější počasí s obláčky, aby se daly fotit pěkné výhledy z kopce na okolí.

Novinky

Zloději

04.09.2010 22:31
V sobotu v noci mi ukradli z auta (služebního )  doklady a nějaké drobnosti. V pátek už mě zase vykradli - přes den!!!, přijel jsem večer a okno rozbité na verandě, ale někdo je vyplašil, tak měli připravené věci ve sklepě u okýnka a na verandě, jeden obraz venku, madonnu, starý ...

Dovolená na kole č. 2

22.08.2010 08:44
Včera jsem se vrátil z letošní druhé dovolené, opět na kole. Byl jsem opět  ve Francii, tentokrát Bretaň a Normandie. Koukali jsme na staré šutry (menhiry, dolmeny) a na hromady betonu (válečné bunkry).   Vloni jsem měl jen jednu na 3 (slovy tři) dny - pátek až neděle ve Švýcarsku, podél...

Ryby

06.07.2010 08:56
Včera jsem byl u kamaráda pro nějaké ryby. Už jsem měl od podzimku bělice z velkého rybníka, potom jsem dostal od kamaráda pár kapříků a nějakého lína a teď jsem chtěl zase doplnit osazenstvo o další druhy. Chytali jsme do čeřenu kapry. Přestože jsou u něj přemnožené, přeci jen to šlo špatně - měli...

Úraz

03.07.2010 15:00
  V pátek 25.6.  jsem upadl v práci na beton a tak mě odvezla sanitka na František, kde mi narychlo sešili xicht. Pak mě převezli na Karlovo náměstí, kde se specializují na obličej. V neděli mi ránu zase rozřízli, opravili puzzle - kosti byly nad okem promáčknuté dovnitř a rozlámané, dali...

Dovolená na kole

30.05.2010 08:39
Včera jsem se vrátil z Francie - Provance. Jeli jsme s partou kamarádů, projet se přes nějaké ty hory, když už v naší republice máme jen vyšší kopce. Objeli jsme si mimo jiné kaňon Verdon z obou stran.