Liberecko

04.08.2020 00:12

Přátelé se domluvili a sezvali na cykloakci. Mělo ty být na víkend, přespání ve Vesci u Liberce u kamarádky. Jak se ale klubalo počasí, nevydržel jsem to až do pátku a s vedoucím dohodl dovolenou. Protože ale kolega už měl, druhý by tam zůstal sám. No aspoň se naučí samostatnosti. No pak jsem tedy přidal ještě druhý den a měl cukání od středy. Ale to bych musel plánovat drobet dřív.

Takže ve čtvrtek ráno autem, v půl deváté na místě, předat věci do ledničky, převléknout se a vypadnout, abych nezdržoval hostitelku od nákupu.

Plán byl Hejnice a Smrk. Na Bedřichov cesta šla, v hospůdce jsem konečně dal snídani (jel jsem na lačno) - borůvkové knedlíky se žahourem a pivo. Z Bedřichova to začalo stoupat, post ex jsem si uvědomil, že nevědomky částečně kopíruji trasu, kterou jsme jeli před asi 2-3 roky. Z Hřebínku byl prudký sjezd do Ferdinandova a pak jsem si uvědomil, že ten hnusnej krpál budu pak drtit zpět, no potěš koště. Na Smrk výjezd krz singltreky na Hubertku, potom stojka po červené. Po šutrákách moc neumím, asi 200m pěšky nějakou cestou, nic nevadí. Míjelo mne spousta elektrikářů, mělo by se to zakázat v přírodě. Pak je narváno a už se to zakazuje v některých oblastech pro všechny. Těch několik cyklistů nevadí, ale stovky lidí na elektromotorkách je průšvih. Příroda to neunese. Nahoře na rozhledně bylo krásně, na zábradlí parkovali čmeláci.

Zpět singlíkem přes Libverdu, v sudu pivko a pak bohužel ten hnusný stoupák, 15% asi 4km. Byl jsem nějaký vyčerpán. Na Hřebínku opět pivko a dojezd přes Bedřichov. Pochopitelně jsem nemohl vynechat Nový Harcov s Vendelínem – minipivovar. V pivovaru Konrád, respektive v hospůdce pivo a večeři. Chtěl jsem klobásu a bramboráčky, ale neměli, tak kuřecí řízek. Sjela se tam postupně partička důchodců na kolech a povídali si kde kdo a jak jezdil. Podle xichtů sedmdesátníci, čupr kluci. Večer pokec s Věrkou, pivko a na kutě.

Ráno plán Harrachov pivovar se sklárnou, pije se, kouká se na skláře.

Milíře a Rádlo mají kousek podél silnice krásnou asfaltovou cyklostezku, akorát by to potřebovalo propojit i dál. U Vrkoslavic je parádní starý vodojem ve stráni, vypadá jako mini sklípek, nebo jak to popsat, vedle kus skály se schůdky jako rozhledové místo. Pak stoupání na krásnou kamennou rozhlednu Černá Studnice, pivko. Odtamtud po hřebenovce, šílená kamenitá cesta, skoro na konci radši bokem, což bylo ještě horší, bo prudký sešup seskákat po kamenech bylo za trest. Dole kousek cesty a zas kameny.  Za Tanvaldem jsem vynechal Příchovice s pivovarem a rozhlednou Maják Járy Cimrmana – nebyl čas. Ale napravím to! V Harrachově ve 14:30 pivo a kulajda a šupito zpět.

Ve Smržovce je nádherný žulový železniční viadukt. V Jablonci nad Nisou po 17h a tak bylo třeba hydratovat. Je tam můj oblíbený pivovárek Volt (ano po tom Alessandro Voltovi, po němž se zove jednotka elektrického napětí), dal ležák a stout a frčel. To už je jen 10km.
Ostatní mezitím dorazili, takže nastalo vítání, ochutnávání dobrot, pivo, víno, povídání, gulášek, plácání komárů a v jednu nás hostitelka vykopala do postelí.

Má nespolečenské kočky, které jsou schované a nevylezou, dokud je tam cizí.

To těch 5 slepic je víc ochočených, chodí po zahradě a od ní se nechají i pohladit a snáší navíc krásná žluťoučká vajíčka.

Ke snídani domácí koláče, pomazánka a chystání se na cestu. Jeli na Malou Skálu a Rohozec. Já sice také, ale v Zásadě je pivovar Rezek, několik starších cyklistů si tam dávalo švestkovou zmrzlinu. Pak několika kopci kolem Mukařova – taky je jich v republice víc, na Malou Skálu. Ale to už mi volali, kde jsem, že čekají v jiné hospodě. No s těžkým srdcem jsem tedy jel za nima. Pak do Turnova po stezce, to bylo ale maso, milion lidí. To fakt nemusím. V Rohozci pivo a pak jsem jim stejně ujel do kopce. Stíhali by mi dva, co měli elektriku, ostatní ne, nemělo smysl se navzájem trápit. Než dorazili, osprchoval jsem se. Večer oheň, kytara, vínko, pohoda.

V neděli jeli na Mšeno se koupat, já na Tanvaldský Špičák. Trasa podobná jak den před tím, ono se to zase nedá moc vymyslet jinak, když není čas. Na kopci pivo a singltrekem do Jiřetína pod Bukovou. Zpět kolem v.n. Mšeno, oni už ale odjeli. Při okukování stánku na mne volali chlapi, ať si jedno dám, tak jo, chvíli jsme povídali, oni taky trochu cyklisti. Dorazil jsem zpět za 25minut – nakrátil jsem to po silnici a trochu přišlápl do pedálů.

Dojedli jsme králíka a nachystali se na cesty.

Odjezd kolem 16h. Já po 10km prorazil pneu o kanál, jak opravovali silnici a byl hůř vidět. Takže prohodit zadní kolo dopředu, kvůli zátěži, dojezdovou rezervu dozadu, utřít se hadrem, nadávat na začínající déšť a jet.

Doma po 19h v řádném dešti. Vyházet vlhké prádlo, drobet poklidit a jít spát.

No a v pondělí ráno v práci po 2 hodinách nás vyhodili, že neteče voda a tak v dešti domů.

Tak jsem obvolal pneuservisy, všude dovolená, až v Říčanech, bývalý soused měl otevřeno. Cestou 2 basy Bernarda, doma řízek, šlofík, natírat trámky a psát tuten sáhodlouhý report.

čtvrtek: 80km, 2200m

neděle: 47km, 1100m
Tanvaldský Špičák
mapy.cz/s/modehucuse

No prostě jezdil jsem míň a míň.

Fotky Rajče:

renda1969str.rajce.idnes.cz/Liberecko/

Novinky

Pátek - na silnici svátek

27.06.2011 23:03
Jel jsem minulý pátek 24.6.2011 jako obvykle domů z práce. Jako obvykle byla před Říčanami kolona aut a pomalinku se šinula ven z Prahy. Jó, holt lufťáci jedou na daču... Ale na kraji města bylo policejní auto na štorc přes silnici a skoro nikoho nepouštěli do města. Naštěstí jezdím normálně na...

Smrk

10.04.2011 11:51
Nastalo jaro a tak jsem se rozhodl, že by bylo vhodné zase se pustit do zahrádky. Konečně jsem odvezl listí. Někdo to dělá na podzim, já když je čas a vhodná chvíle. Když jsem to měl skoro pohrabané, přišel mráz a sníh a tak bylo třeba počkat. Od podzimku už také byla připravená jáma s kompostem...

Další úraz

09.04.2011 10:18
Tak jsem sebou zase praštil. Když jsem přepojoval světla na chodbě, potřeboval jsem proměřit kabely. Jeden drát v krabičce byl pod proudem a jak jsem se blížil se zkoušečkou, zavadil o něj  rukou, dostal ránu, lekl se a po zádech spadl z dvoumetrových štaflí na zem. Prý jsem u toho dost řval!...

Zuby - upraveno 9.4.2011

29.03.2011 19:37
Tak jsem se musel pustit do malé generálky svých vlastních zubů! Bohužel situace dospěla tak daleko, že skoro nemám čím kousat. Jedná se hlavně o spodní zuby. Po loňské opravě několika zubů, mi moje doktorka nasadila můstek přes 3 zbytky a jednu mezeru. Jenže na kraji to moc nedrželo a postupně se...

Srážka s chodcem

23.12.2010 22:37
Už mně dlouho nesrazilo auto... V létě mi vběhl pod kolo vlčák, přejel jsem ho a pěkně odřel koleno a trochu ruku. Naštěstí se lekl a utekl a nepokousal mne. Tentokrát jsem jel mezi kolonami aut a protože je stále dost sněhu tak jezdím mezi, ne po okraji. Na Poděbradské ulici oba pruhy aut...

Sněhová nadílka

05.12.2010 14:28
Ve středu jsme měli podnikový večírek pod nuselským mostem v Kolibě U pastýřky. Jeli jsme tam busem z Astridu hodinu a půl. Cestou jsem usnul, probudil se u Koh-i-noor a viděl ty bílý "sračky" a říkal si: "ještě že nejedu domů - asi bych neprorazil". Praha zkolabovala, MHD skoro mimo provoz. Před...

Krumpáče

06.11.2010 17:44
Proč jsem vlastně fotil ty krumpáče? To je jednoduché - dokumentace opotřebení. Před 10 lety jsem začal opravovat rybníček a protože jsem to jednak chtěl dělat sám, jednak nebylo tolik peněz, rozhodl jsem se, že většinu prací budu dělat vlastníma rukama. Také to byla slušná posilovna pro mé líné...

Kompost

31.10.2010 17:46
Zjistil jsem, že mám malé komposty. Dva velké mají 3x8 metrů, výšku 1 metr a jsou téměř plné. Oni to jsou vlastně vždy dva sloučené. (Fotka je v galerii.) A ty dva menší 3x6 m, mají jen půl metru výšku a jsou úplně plné. Tak mi nezbyde nic jiného, než udělat ještě jeden velký. Tak manně jsem si...

Historické fotky

23.10.2010 16:02
Přidal jsem do galerie 4 fotky s časovým rozestupem 80 let. Snažil jsem se, aby to bylo hodně podobné, pouze s jiným aktérem. Je ale věčná škoda, že jsem neměl tu fotku před pár lety a necvaknul tátu, abych měl posloupnost v rodu. Negativ byl bohužel zasutý v jeho archivu a já o něm nevěděl. Psa...

Podzimní víkend

17.10.2010 12:25
Konečně jsem měl v sobotu čas, auto a příležitost a dojel do Říčan zasklít to rozbité okno po zloději. Málem jsem přijel pozdě, sklenář dělá do 11hodin a už bylo 10h. Po rychlém telefonátu, že mě ještě vezme, jsem dal kno do auta a vyrazil. Ptal jsem se, jestli bude vadit dvoutisícovka - bude -...