Košice - Košice Vol.2.

24.09.2019 19:25

Košice 2

Po dvou měsících čekání na vhodný termín a počasí se obojí konečně povedlo. Chtěl jsem dokončit cestu přes troje Košice, kterou mi pokazila závada volnoběžky. Dojel jsem do Tábora vlakem. Pochopitelně jako vždy, u mne, klídek, klídek. Vstal jsem jako do práce 4:40, koupil přes web lístek na vlak, dopřipravil se, dal kafe, oblékl a samo zase musel na WC. Najednou bylo půl a v 6:44 odjížděl vlak z Mnichovic. Odpich z domu 6:33, forem na nádraží, hlavně sebou nepraštit v zatáčce. Na peróně 6:42 a už to hlásili. No fuj tajbl, bylo to na knop. V Benešově přestup 4 minuty a v Táboře před osmou na čas.

V Dékáčku presso a dortíky, bo na start je třeba cukr. Známí mají chatu v Plané, ale vyjížděli pozdě z domu a čekat nešlo, to bych nestihl trasu.

Košice jsou 4 km za Planou, projel jsem je s focením u cedule. Pozvolna jsem se musel vysvlékat, ráno 6°C, pak to pomalu lezlo nahoru. Lesní cesta byla po štěrku, ještě že mám gravel bike. Projel jsem Kladruby, vlastně jen místní část Dolní Hořice, tam už v kraťasech, ale ještě ve větrovce. V Pacově mají malý pivovar, ale až od 17h. Už jsem tam byl 2x, budu to muset naplánovat na odpoledne. V Červené Řečici se zámek opravuje, tak jen foto zvenčí a nádvoří. V Humpolci pomníček Magora Jirouse z Plastiků. V klášterním pivovaru Želiv jsem byl již po třetí. Tentokrát uzavřená společnost, ale pivo točili. Dal jsem 12 světlé a 13 tmavé, obojí malé. Projel jsem po hrázi Sedlické přehrady, jsou tam pěkné oblouky jako bezpečnostní přeliv a nad tím je silnice. Dál plynule do Havlíčkova Brodu na Rebela. Tam jsem minul Cimrmanův střed Evropy, a tak po dvou pivech, polévce a bramboráčcích zpět kilometr do města fotit. Pak zbývalo asi 12km do Ždírce nad Doubravou do pivovaru. Co čert nechtěl, i tam měli akci. Slavili 80 narozky. Vím to, že mně odchytil pán, že prej kolik mám km a že dělá lesáka s pilou a kvůli chatrnému zdraví má elektrokolo. No pivo jsem dostal, seděl na terase, zpola otevřené a byla mi trochu zima. Tak tedy na křižovatku do hospody. Kurňa voni mají zavřeno. Tak zpět a kus za minipivovarem do bowling baru na pizzu. Tam narváno. Seděl jsem u baru, nabíjel navigaci a byl konečně v teple. Odpo to šlo v kraťasech a dresu, ale jak se setmělo, vibroval jsem zimou. Takže větrovku, rukavice a slabé kalhoty a tradá do lesa na bivak. Zapíchl jsem to asi 500m od vesnice, nějakých 200m od silnice.

21.9.2019 so najeto 135km, 1900m, vlak 75km 160Kč s kolem

V noci mne probudil silný vítr, koukal jsem na hvězdičky. Oteplilo se, ale fukejř byl stále. K ránu jsem ještě usnul, už za světla a probudil se před osmou.  Při balení šel kolem pán, myslel, že jsem houbař. Skoro ve třičtvrtě na devět, po čoko tyčince, jsem konečně vyrazil směr Kutílkova palírna a pivovar ve Žlebských Chvalovicích Ke snídani po půl dvanácté tři malá piva, různá, ochutnávka musí bejt, klobásu – nic jiného nebylo a na vrch kontušovku. O té jsem vždy jen slyšel, a tak i ochutnal - konečně. Potom z kopce zase sjel (výjezd byl od vápenky, kam bych rád někdy na kukačku a také asi na hrad Lichnice, ale to bude třeba naplánovat na nějaký víkend s horákem) přes Ronov nad Doubravou dojel po 15km do Čáslavi, s větrem v zádech to jen letělo, a snažil se dostat na rozhlednu ve věži kostela. Je třeba dojít do info centra 50m, slečně dala na dveře cedulku zavřeno, byla tak laskavá, že jsem tam mohl nechat kolo a šla mi odemknout (za pade). Ve věži jsem byl sám. Věž byla zajímavá a výhled na město pěkný. Za oknem na hnízdě dvě holoubátka. V Malešově v pivovaru jedno čepované a na tabuli nabídka slaninová – četl jsem, ale byla sladinová – zmrzlina, tak jsem ochutnal (za 80Kč trochu drahá). Najednou mne oslovila kámoška z rodných Peček, které jsem si fakt ale nevšiml, jo holt když je v dohledu to pivo… No a kousek za obcí byly konečně ty třetí Košice, hurá, mám všechny.

Za Uhlířskými Janovicemi jsem navštívil kamaráda, dostal od něj sušenou švestku, tekutou hrušku a pivko, pokecali jsme a po 3km ještě omrkl kolegu z práce, který se právě flákal doma se sádrou. Už jsem se ale nemohl moc zdržovat, kvůli času, abych nemusel potmě. Sázavou jsem se prohnal, dokonce ani na Marjáně nedal obvyklé pivo a po lesní asfaltce dorazil už za šera domů skoro ve čtvrt na osm. Uklidit kolo, roztřepat smradlavé hadry, dát sušit spacák, trochu přípravy na ráno. K večeři polévku s topinkou, stáhnout fotky a trasu, a tak nějak pomalu na kutě.

22.9.2019 ne najeto 115km, 1000m

Fotky viz Rajče:  renda1969str.rajce.idnes.cz/Kosice_-_Kosice_Vol.II./

Novinky

Zloději

04.09.2010 22:31
V sobotu v noci mi ukradli z auta (služebního )  doklady a nějaké drobnosti. V pátek už mě zase vykradli - přes den!!!, přijel jsem večer a okno rozbité na verandě, ale někdo je vyplašil, tak měli připravené věci ve sklepě u okýnka a na verandě, jeden obraz venku, madonnu, starý ...

Dovolená na kole č. 2

22.08.2010 08:44
Včera jsem se vrátil z letošní druhé dovolené, opět na kole. Byl jsem opět  ve Francii, tentokrát Bretaň a Normandie. Koukali jsme na staré šutry (menhiry, dolmeny) a na hromady betonu (válečné bunkry).   Vloni jsem měl jen jednu na 3 (slovy tři) dny - pátek až neděle ve Švýcarsku, podél...

Ryby

06.07.2010 08:56
Včera jsem byl u kamaráda pro nějaké ryby. Už jsem měl od podzimku bělice z velkého rybníka, potom jsem dostal od kamaráda pár kapříků a nějakého lína a teď jsem chtěl zase doplnit osazenstvo o další druhy. Chytali jsme do čeřenu kapry. Přestože jsou u něj přemnožené, přeci jen to šlo špatně - měli...

Úraz

03.07.2010 15:00
  V pátek 25.6.  jsem upadl v práci na beton a tak mě odvezla sanitka na František, kde mi narychlo sešili xicht. Pak mě převezli na Karlovo náměstí, kde se specializují na obličej. V neděli mi ránu zase rozřízli, opravili puzzle - kosti byly nad okem promáčknuté dovnitř a rozlámané, dali...

Dovolená na kole

30.05.2010 08:39
Včera jsem se vrátil z Francie - Provance. Jeli jsme s partou kamarádů, projet se přes nějaké ty hory, když už v naší republice máme jen vyšší kopce. Objeli jsme si mimo jiné kaňon Verdon z obou stran.