Cyklovýlety kolem Liberce

25.08.2014 22:38

Byl jsem pozván spolu s dalšími přáteli do Liberce na projížďku Singltreku pod Smrkem. Akci organizovala dobrá duše Věruška, která nás ubytovala, sytila a částečně i napájela.

Vzal jsem si v pátek dovolenou, čímž jsem unikl cvičení požárního poplachu. Ráno připravoval věci a včetně kola nakládal do auta. To mi trvalo nějak dlouho. Doby, kdy jsem na 14denní dovolenou zabalil během půl hodiny, nasedl na kolo a odjel, jsou už asi pryč. V 9 hodin jsem konečně vyrazil. Vzal jsem to vedle Liberce přes Kryštofovo údolí, kde je z bývalé rozvodny elektriky malý orloj. Stihl jsem akorát těsně začátek a tak bylo možné pozorovat apoštoly a další pohyblivé figurky, jak v 11 hodin makají. Mají to tam pěkné.

Do půl hodiny jsem dojel do Vestce, zaparkoval, přivítal se a po vybalení jel na svůj okruh. Koneckonců, Věrka ještě šůrovala a tak jsem nechtěl rušit.

Naplánoval jsem kolem Veseckého rybníka na rozhlednu Císařský kámen po turistické. Posledních 300m fakt vyjet nešlo, ono v zásadě skoro se ani nedalo vytlačit kolo. Rohledna je pěkná, šutr s cedulkou tam také je a tak byl jeden z cílů dosažen. V blízké vsi Milíře byl konečně stánek s občerstvením. Dále jsem pokračoval ke Kamennému stolu a na Javorník k Obřímu sudu. Tam bylo druhé pivo a polévka. Rohlednu Rašovku jsem pouze fotil a jel dál kolem Šámalky na Ještěd. Vlastně ještě na Pláních bylo další pivo. Z Ještědu jsem chtěl jet po modré, nebo červené. Červená bylo pro pěší - prudká a kamenitá, modrá se ztrácela v křoví. Takže jsem po chvíli hledání (obě jsou hůř k nalezení a popojížděl jsem tam kolem) jel kus po asfaltu a teprve po kilometru se napojil na modrou a sjel k lanovce. Tam jsem dal další žejdlík a v poklidu dojel k Věrce.

Po mytí a občerstvení (mexický guláš) se začali trousit ostatní "účastníci zájezdu". Večer jsme strávili v družné debatě. Hráli jsme Macháčka, ale byl problém, vzpomenout si na pravidla. Kolem druhé jsme si šli dřímnout.

Ráno v sobotu bylo hodně pozvolné a tak jsme se začali chystat skoro v 9 h. Nastalo zkoušení, jak dostat 9 lidí s kolama do 3 aut. Nakonec po několika změnách dopadlo vše dobře. Potíž byla s mým velkým bikem, ale vešel se na zadní nosič u auta na tažné kouli. Vyrazili jsme 40km k hoře Smrk, kde jsou trasy singltreku. Z auta jsme se vysoukali kolem 11h, zaplatili 50Kč a vyfasovali pěkné mapky. Možná byly trochu zbytečné, všude na křížení byly obdobné cedule. Protože trasy jsou jednosměrné a jednoznačné, nejde vlastně zabloudit. Akorát jsme potkali nějakou připitomělou ženskou se sportovním kočárkem, která šla v protisměru po jedné trase. Tvářila se docela zarputile. Zrovna jsme stáli a čekali na ostatní, jinak bychom měli co dělat vyhnout se a pak bych na ni křičel neslušné výrazy. Nechápu co tam ta slepice dělala? Na polozávodní jednoúčelové trati?  Trasy byly opravdu pěkné a dalo se jezdit docela svižně, pokud se člověk moc nebál - ostatně ti pomalejší docela disciplinovaně uhýbali. Hospoda Hubertka byla zcela beznadějně trvale s frontou na 20 minut - to jsme vzdali. Jsou to hajzlíci, že nepřidají obsluhu, ale zase ty lidi tam jsou tak jako tak furt a kšeft mají jistý i tak. Jen by měli podstatně vyšší obrat. Dojeli jsme tedy po pauze na lepení duše k Libverdě k Obřímu sudu a tam si dali konečně to pivko. Zase bylo docela chladno a museli jsme být ve větrovkách. Dojeli jsme do výchozího bodu, dali poslední pivo a po naložení jeli dom - resp. k Věrce.

Večer se grilovali, popíjelo a družně debatovalo.  Před půlnocí se zbytek odolných jedinců odebral na kutě, zatímco my slabší se  trousili trochu dřív.

Ráno bylo zataženo, po nočním dešti trochu vlhko a nebylo jisté počasí. Nicméně jsme stejně vyrazili do Bedřichova a odtamtud na Jizerskou 50 - tedy jen na kousek. Ve vodní nádrži Bedřichov, byla tak "teplá" voda, že to dva nevydrželi a i bez sázky šli plavat. Ale neměli ručníky. Nakonec jsme jim půjčili hadr z kola - od šmíru byly zcela nepatrně. Po dřevěné lávce jsme pokračovali kolem vody a pak už vyrazili na vlastní trasu Jizerské padesátky. Zastavili jsme na jedno pivo a pozorovali, jak se na nás hrne černý mrak. Nakonec jsme mu neujeli. Po prohlídce rašeliniště nás dohnal, trochu začalo pršet a pak šly kroupy. Vyčkali jsme pod stromem několik minut a pokračovali dál. Už jsme se ani nestavovali v Knajpě. Dojeli jsme k autům, horko těžko naložili kola jali se kličkovat do Liberce. Po malé objížďce jsme dobře dojeli a po chvíli se vrhli na králíka a plátky vepřového s rýží.

K večeru následoval odjezd domů, zpestřený objížďkou - hasiči nikoho neouštěli. Byli tam krátce přede mnou, teprve rozmisťovali kuželky. Kolem 19h jsem byl v klidu doma a šel se podívat, co udělala ta dvě pometla za  čurbes - mám dvouměsíční koťata asi týden a řáděj. Celkem to šlo. Další den jsem je už vypustil na zahradu a obě byla v pohodě i po delší době. Takové potřebuji. Pak jsem je bral domů.

Novinky

Sekačka - doplněno

16.10.2010 09:05
Letos jsem si po dlouhém naléhání kolegů a kamarádů koupil sekačku. Člověk se ale nezavděčí. Hned mi ji zkritizovali. Že nemá boční výhoz - ani chybí, ale Béda Trávníček ji neměl v nabídce. Na vysokou trávu by to bylo bezva, ale prostě nebyla. Že za ty prachy bych měl traktůrek - jo měl, skoro (21...

Závod s koňmi

12.10.2010 21:04
Včera jsem jel jako obvykle z práce. Za Dubčí mne dojel cyklista, s kterým se občas vídám při jízdě. V družném hovoru, střídajícím se s funěním do kopce jsme jeli podle ladem nechaného pole, kde se čas od času prohánějí jezdci na koních. Zrovna se tam ladně vezly dvě dívky. Po chvíli koníci přešli...

Sumec

10.10.2010 20:05
Popis k fotce sumce ve fotogalerii. Předně musím napsat, že jsem ho neulovil ve svém rybníčku, ale koupil v Praze, kousek za Palmovkou. V tu dobu jsem ještě opravoval rybníček (popis bude v novinkách) a protože jsem měl chuť na neco lepšího, navštívil jsem prodejnu. Ten kousek mi padl do oka (při...

Strom na plotě

09.10.2010 14:21
Tak to vypadá, jako 7 ran egyptských. Já z té smůly letos prostě nevyjdu. Ráno jsem šel pro rohlíky a koukám - někdo nařízl břízu a ta mi spadla na plot a rozbila ho. Volal jsem paní starostce, ale ta to nebrala. Bohužel jsem musel odjet v 8:30 a když jsem se po poledni vrátil, kmen byl pryč,...

Přívod vodovodu

06.10.2010 20:23
Popis k fotce s vrtákem. Obec dlouho bojovala o dotace na kanalizaci a k tomu navíc i vodovod. Ten se měl realizovat za součinosti několika obcí okolo, aby se to vyplatilo. Nakonec se povedlo jako první získat dotaci na vodovod. Protože jsme měli zálohové platby na realizaci přpojek vody i...

Cyklozávod

02.10.2010 19:51
Tak jsem se  po velkém zdráhání zúčastnil závodu "Pohár Posázaví". Odmítal jsem takovéto akce proto, že nejsem závodní typ a jezdím si svým tempem. Sice stále, sice hodně, ale pomalu. Nakonec jsem to tedy pojal jako projížďku, trochu vyšším tempem, ale rozhodně ne závodním. Původně jsme měli...

Auto

30.09.2010 17:00
Tak už mi konečně dali ze servisu auto. Po krádeži jsem byl nucen sundat 2 kola, aby mi s tím neujeli. Neměl jsem totiž druhý klíč. Je to taková blbá móda, když se koupí auto na inzerát, dostanu jen 1 klíč. A protože je drahý (s čipem), tak se mi nechtělo dodělávat druhý. Tak jsem volal do servisů,...

Rybičky

26.09.2010 22:04
Dnes se mi krásně doplnil rybník, až začal přetékat přes prkénka. Jak u stavidla tak i u přepadu. Tam jsem musel dát malé prkénko, na volno, protože mi utíkaly malé rybičky. Zřejmě budu muset doplnit ještě mřížku na stavidlo. Sice je ryb dost, ale proč plýtvat. Potom jsem trochu krmil a dokonce...

Deštivý víkend

26.09.2010 12:23
Je to taková schválnost od počasí, že když je nějaké volno, tak je hnusně. V úterý je svátek, spousta lidí si vzala na pondělí dovolenou a od soboty večer prší. Řečeno s klasikem: "Chčije a chčije a chčije". V sobotu jsem natrhal švestky - sklidil jsem všechny - na zahradě měl pouze jeden strom...

Pracovní sobota

18.09.2010 21:24
Dnes jsem jako obvykle trochu pracoval na zahrádce. Tráva roste jako vzteklá, tak jsem nastartoval sekačku a trochu sekal.Po dovolené jsem zjistil, že tráva je poněkud přerostlá a mokrá a tak se to sekalo velice blbě. Nastavil jsem větší výšku a tak jsem to teď dosekával. Šlo to pěkně a...