Ašsko

31.10.2019 19:38

Cheb

25.10. – 28.10.2019

Plánoval jsem pokořit další krajní bod ČR. Sever a Jih jsem již zdolal, východ je daleko, takže logicky byl na řadě západ.

Docela jsem laboroval s termínem počasí. Nakonec i přes předpověď nedělních odpoledních přeháněk padla volba na prodloužený víkend do 28.10. Sice mne lákal švára na oslavu narozenin, ale to bych se zase opil, a i když bych bral kolo, Stradonice znám.

Poněkud jsem se obával pátečního provozu z Prahy na K. Vary. Kupodivu jižní spojka docela jela (no skoro), nějaké ploužení byla za Prahou a pak zásek kvůli rozkopané silnici, asi na 15min popojíždění. Takže na tu bídu dobré a dojezd v půl šesté do Chebu vpoho. Tedy za Prahou jsem málem usnul a musel se profackovat, pustit chladný vzduch a málem jsem i zpíval. Nakonec mne u vědomí držel plnej měchejř a to vydrželo 100km. Pak už to šlo. V cíli parkování u obchodního centra, s malou objížďkou - všude se kope. Pěšky na náměstí. Foto kupodivu poznal soused a správně identifikoval Cheb. Pavel je dobrej.

Skončil jsem U krále Jiřího. Tanková plzeň dobrá, pak mne vyhazovali od stolu, že prý rezervace (ale cedulka nebyla) no tak jsem si holt přesedl. Čekal bych omluvu, ale to se tady nenosí. No, a protože jsem v půl třetí vstával, ládoval trasy do navigace - jo zapomněl jsem na to, pak ještě drobné přípravy a místo polední pauzy četl, byl jsem večer docela prásklej a horko těžko držel prapor vztyčen. Pozdě večer dojezd do lesa k pomníku železné opony na bivak kus do lesa.

Ráno byla mlha, nechtělo se mi z vlhkého spacáku, a tak jsem se vykopal skoro v deset. Už kolem courali houbaři.

Náměstí je pěkné, starobylé domy opravené, je tam i Špalíček budov. Ranní fotka konečně se sluníčkem, foto otočné brány času, kryté lávky a hradu.

Trasa vedla čtvrtí Pelhřimov, kolem zbořeného kostela na Bismarckovu rozhlednu, pak dolů k přehradě, kde byla hospoda. Plzeň bohužel do 4dcl, víc Němců než Čechů. Obsluha plynule oba jazyky. Udělalo se krásně slunečno, takže triko s krátkým optimální.

Další cesta vedla lesy, byly tam stojky, ale krátké, po dvou pivech to jelo pomalu. Vždy krátce nahoru, prudce dolů a zas a znovu. Před Novým Žďárem doleva, podívat se na historický hraniční mezník z roku 1718, ten druhý jsem neviděl. Německem jsem projel po turistické cestě, aniž bych věděl, zda se to smí. A po 4km se vrátil do ČR. No jo, ale bylo moc brzy a tak místo do Krásné do poslední hospůdky toho dne, jsem to vzal do Aše. Prohlédl zámek (jen zvenčí, zavřený), komín bývalé barvírny, ta už je zbouraná, je tam teď Billa. Jedna restaurace zavřená, do druhé se mi nechtělo, omrknout Goethův pomník – sochu a kamenný most z roku 1724, který už ovšem neplní svůj účel. A drobet se drolí. Po 10 minutách už jsem byl v restauraci na pivo a večeři. Trochu brzo v 17h. Do cíle – nejzápadnější bod ČR je 6km a tak to chtělo delší trasu, nebo nějaké prohlídky a zajímavosti cestou.

V restauraci Sokolovna je prý nová obsluha, lidé si pochvalovali jak to tam prokouklo. Večer měli místní akci – lampionový průvod přivítání zimy. U pivka jsem sledoval cvrkot, v sále bylo vyhlašování výsledků, občas se tam snažili vmísit cyklisté, ale museli být venku na terase. Před devátou jsem zaplatil a sedl na kolo, abych dojel na konec republiky. Konec cesty po náspu u potůčku přes kořeny, to už jsem radši tlačil. V cíli je turistický přístřešek, dokonce s patrem na spaní. Po nezbytné fotce (docela pakárna s ukotvením mobilu na patník (pomohl šutr) bivak a koukání na hvězdy.

Sobota 51km, 920m

Ráno 5°C, odjezd před osmou, po 500m je obnovená lávka do DE. Kolem stád bejků dojezd do Hranice a u benzínky kafe a miňonky. Projel jsem kus Německem, podíval se na Trojmezí a zase dojel do Hranice. U Číňana koupil pro jistotu plech pivo (měli i ruské 0,9l), bo jsem se nedovolal do hospody u Plesné. Dojel dalších 5km do Doubravy, omrkl zámeček a dal smažený květák. Restaurace nacpána Němci, většinou důchodci. Popojel jsem k větrníkům, jsou všude, vylezl na skoro rozhlednu (bývalá špačkárna armády, poněkud shnilá), přes DE, kde začalo pršet, dojel do Plesné a za ní k hospodě. Uvnitř seděli štamgasti, debužírovali a vysvětlili, že je to zrušené. Chvilku jsme pokecali a pak jsem v dešti (doparoma, nemohlo to počkat ještě hodinu?) dojel zpět do městečka do hospody. Uvažoval jsem o jídle, ale po té náloži v poledne, už nebyl hlad, a tak jen pivko, pivko, jo a čaj s rumem – byla zima. Na závěr Chivas Regal za 60 vočí, (dobrá cena). Dostal jsem to v hořčičáku, ale na sklenici nezáleží! V kamnech se topilo, skoro jsem uschl, jen ty časopisy zvenčí na báglu, poněkud doznaly úhony. No taky skoro uschly. Po půl sedmé jsem odrazil do blízkého lesa na bivak do altánu, což byly necelé tři kiláky. Dal jsem ještě Guinesse a vlezl do spacáku. Hodně se ochladilo a s deštěm to bylo ještě horší. Navíc, když se nehýbám, klepu kosu.

Neděle 65km, 990m

K ránu se probudil, možná chladem, kolem sedmé proběhla kolem houbařska a tak za půl hodiny jsem radši vstal. Byly 3stupně, ale docela hezky, chvílemi i prosvítalo slunce. Ve Skalné reliéf Panny Marie a vedle ní kamenná lavice. O kus dál úzkorozchodná dráha. Sice zavřená, ale dali jsme řeč s pánem a on mi odemkl dílny a depo. Jen pětiminutovka na pokec. Dojel jsem do Františkových Lázní, vyfotil ses Františkem, prohlédl meteo sloup, chtěl si dát kachnu, ale ještě ji neměli, jen napsanou, ve vedlejší restauraci paní sama, těžce nestíhala, mezitím přišlo asi 12 lidí a tak jsem zvedl kotvy. Evidentně to nemělo cenu. Majitel ví, že je svátek, počasí slušné, mraky turistů a stejně tam nedá posilu. Je třeba takové podniky hromadně opustit. Na konci města měli také kachnu na jídelníčku v hotovkách, ale prý jen na objednávku. No tak tedy králík. Bylo půl jedné, a tak nebyl čas ztrácet čas. Popojel jsem na minirozhlednu, ze které nebylo nic vidět kvůli stromům, ale byla hezká kamenná, a tak mám zářez na pažbě. Od ní na Komorní Hůrku, což je druhá nejmladší sopka u nás. Prý před 10 tisíci lety ještě chrlila, poblíž už mlátil pračlověk Janeček mamuta po palici, tak to lidi pamatují a jsou asi pověsti o dracích, lezoucích z ďury. Jinak to je nevýrazný kopeček v krajině, kde se těžilo něco, asi čedič? Od tamtud do Chebu, co by šutrem dohodil. Počasí velmi slušné.

Pondělí 30km, 280m

V autě se převlékl a odfrčel 200km domů, kolem 2,5h, příjezd už za šera. Vše vyházet, nechat uschnout, jedno pivko u stánku, malou večeři a přípravu na další den a rovnou jsem si šel lehnout. Stihl jsem aspoň při jídle stáhnout fotky a nepovedené promazat.

No tak teď budu vyhlížet vhodné počasí na poslední krajní bod republiky.

Fotky na Rajče:

38km Neuberg zříc hrad a zám vp
41,5km rozhl Háj
43km Aš, vp kamen most, socha Goethe, zámek, 44km 2x rest
48km Vernéřov rest do 19:30 za ní 600m odb vl cyklo 2062 přístřešek u kaple, za ní vp možno k rozhl
49,6km H.Paseky na konci u domu dětský přístřešek
51km rozhl Stráž
53km DE  58km CR 500m Plesná, hosp neděle zavř
59km Šneky hosp 11-20
61,6km u rybn přítřešek

27,5km  260m
3,8km relief p.Marie vl skála, 100m za ní kamenná lavice
4,5km Skalná vp u rybn hosp Na chaloupce 8-23,  kava u hradu,  roub. chalupy, hrad
9,7km uzkorozch dráha Hájek
11km Nový Drahov hrázd budovy
16km Fr.Lázně,  prameny, u nám sochy chlapec František, meteo sloup, kolonáda
17,5km kolonáda, automoto muzeum
18km rozhl Salingburg od ní lávka do ulice
21km Komorní hůrka sopka, štola vp za ní
23,5km odb vp červ, možno po silnici, kruh rovně slepá, na hl vp, most, kruh rovně, semaf vl

Novinky

Sekačka - doplněno

16.10.2010 09:05
Letos jsem si po dlouhém naléhání kolegů a kamarádů koupil sekačku. Člověk se ale nezavděčí. Hned mi ji zkritizovali. Že nemá boční výhoz - ani chybí, ale Béda Trávníček ji neměl v nabídce. Na vysokou trávu by to bylo bezva, ale prostě nebyla. Že za ty prachy bych měl traktůrek - jo měl, skoro (21...

Závod s koňmi

12.10.2010 21:04
Včera jsem jel jako obvykle z práce. Za Dubčí mne dojel cyklista, s kterým se občas vídám při jízdě. V družném hovoru, střídajícím se s funěním do kopce jsme jeli podle ladem nechaného pole, kde se čas od času prohánějí jezdci na koních. Zrovna se tam ladně vezly dvě dívky. Po chvíli koníci přešli...

Sumec

10.10.2010 20:05
Popis k fotce sumce ve fotogalerii. Předně musím napsat, že jsem ho neulovil ve svém rybníčku, ale koupil v Praze, kousek za Palmovkou. V tu dobu jsem ještě opravoval rybníček (popis bude v novinkách) a protože jsem měl chuť na neco lepšího, navštívil jsem prodejnu. Ten kousek mi padl do oka (při...

Strom na plotě

09.10.2010 14:21
Tak to vypadá, jako 7 ran egyptských. Já z té smůly letos prostě nevyjdu. Ráno jsem šel pro rohlíky a koukám - někdo nařízl břízu a ta mi spadla na plot a rozbila ho. Volal jsem paní starostce, ale ta to nebrala. Bohužel jsem musel odjet v 8:30 a když jsem se po poledni vrátil, kmen byl pryč,...

Přívod vodovodu

06.10.2010 20:23
Popis k fotce s vrtákem. Obec dlouho bojovala o dotace na kanalizaci a k tomu navíc i vodovod. Ten se měl realizovat za součinosti několika obcí okolo, aby se to vyplatilo. Nakonec se povedlo jako první získat dotaci na vodovod. Protože jsme měli zálohové platby na realizaci přpojek vody i...

Cyklozávod

02.10.2010 19:51
Tak jsem se  po velkém zdráhání zúčastnil závodu "Pohár Posázaví". Odmítal jsem takovéto akce proto, že nejsem závodní typ a jezdím si svým tempem. Sice stále, sice hodně, ale pomalu. Nakonec jsem to tedy pojal jako projížďku, trochu vyšším tempem, ale rozhodně ne závodním. Původně jsme měli...

Auto

30.09.2010 17:00
Tak už mi konečně dali ze servisu auto. Po krádeži jsem byl nucen sundat 2 kola, aby mi s tím neujeli. Neměl jsem totiž druhý klíč. Je to taková blbá móda, když se koupí auto na inzerát, dostanu jen 1 klíč. A protože je drahý (s čipem), tak se mi nechtělo dodělávat druhý. Tak jsem volal do servisů,...

Rybičky

26.09.2010 22:04
Dnes se mi krásně doplnil rybník, až začal přetékat přes prkénka. Jak u stavidla tak i u přepadu. Tam jsem musel dát malé prkénko, na volno, protože mi utíkaly malé rybičky. Zřejmě budu muset doplnit ještě mřížku na stavidlo. Sice je ryb dost, ale proč plýtvat. Potom jsem trochu krmil a dokonce...

Deštivý víkend

26.09.2010 12:23
Je to taková schválnost od počasí, že když je nějaké volno, tak je hnusně. V úterý je svátek, spousta lidí si vzala na pondělí dovolenou a od soboty večer prší. Řečeno s klasikem: "Chčije a chčije a chčije". V sobotu jsem natrhal švestky - sklidil jsem všechny - na zahradě měl pouze jeden strom...

Pracovní sobota

18.09.2010 21:24
Dnes jsem jako obvykle trochu pracoval na zahrádce. Tráva roste jako vzteklá, tak jsem nastartoval sekačku a trochu sekal.Po dovolené jsem zjistil, že tráva je poněkud přerostlá a mokrá a tak se to sekalo velice blbě. Nastavil jsem větší výšku a tak jsem to teď dosekával. Šlo to pěkně a...