cyklo od Třeboně

05.09.2021 11:28

Dvoudenní cykloputování

Už jsem měl po týdnu absťák bez kola. Dokončoval jsem špalety nových dveří, maňhal koťata a poflakoval se.

Odpoledne začal plánovat trasu, pak mi volal kamarád, že přijel na kole s partou a jsou u stánku na pivku. Večer jsem ještě hledal druhé triko z .... a nenašel.

Ráno budík jak do práce, už bylo načase si začít zvykat vstávat. Kafe, přes aplikaci koupit lístek, nakrmit zvěř, dobalit a vyrazit do Mnichovice na vlak. Kupodivu jsem byl o 5 minut dříve, většinou jezdím pozdě a závodím s časem. Vlak jel na čas, přestup vpoho, v Třeboni před desátou. V kupé jeli dva důchodci na cyklovýlet, pokecali jsme. Na nástupišti mě sprdnul výpravčí, že se tam nejezdí, byl jsem sám. No jo, holt předpisy je nutno rigidně dodržovat. Na náměstí v kavárně presso a něco dobré k tomu. Obsluhovala Sněhurka, tedy aspoň dle kostýmu. V 11 h otevřeli v Regentu, no co jsem mohl dělat jiného, než dát si žejdlík. Pak už konečně ta cyklistika. Pár km za městem jsme se potkali s těmi důchodci z vlaku, popřáli si dobrou jízdu a jeli každý svoji cestou. V Chlumu u Třeboně je ostrůvek v rybníku s úzkou lávkou – to byl mezicíl. Přejel jsem s mírným strachem. Pak rovinatě pokračoval do Jindřichova Hradce. Tam kouknout na Křižíkovu elektrárnu s expozicí jak se stavěly rybníky. Pěkné. Elektrika se vyrábí furt. Za náměstím výjimečně gáblík. Panenka s rýží a houbovou omáčkou dobrá. Trochu proudu do navigace se taky hodilo. Do Kamenice nad Lipou to bylo co by kamenem a zbytek na kole… Pivovar natřískaný, na dvoře také dost lidí. Začal jsem ochutnávat po malých pivech sortiment. Dal ještě něco jako pizzu a v deset vyrazil 6,5 km do lesa nocovat. Přístřešek u Brčálníku jsem si pochopitelně vyhlédl na mapě.

K ránu 8°C, ze spacáku se mi nechtělo, ale v půl osmé jsem tedy vylezl, sbalil a vyrazil. Po půl hodině musel sundat bundu i šponovky, sluníčko se snažilo. Po 20 km dojel do Pacova (zkratka po červené TC, byla poněkud zdevastovaná) a hledal kavárnu - bez úspěchu. Tak ve vietnamském bistru posnídal kachnu s rýží a pivem. Víceméně po asfaltu dojel do Louňovic pod Blaníkem, dal místní pivko, PET s sebou a pokračoval přes druhý Struhařov do Čerčan. Tam je vyhlášená hospoda U Škvorů s širší nabídkou různých piv. Jedno na žízeň, k druhému hovězí na shiitake ( japonská houba, hříbky jsou lepší, sorry). Přes Myšlín vklidu dojel domů, dal dojezdové pivko u stánku, doma sprcha, chléb s lučinou a rajče, ještě jedno pivko a šel si lehnout.

Pátek 92km,    mapy.cz/s/pakerecako

sobota 95km.   mapy.cz/s/mejocomedu

Fotky Rajče zde:  renda1969str.rajce.idnes.cz/Od_Trebone

Novinky

Zloději

04.09.2010 22:31
V sobotu v noci mi ukradli z auta (služebního )  doklady a nějaké drobnosti. V pátek už mě zase vykradli - přes den!!!, přijel jsem večer a okno rozbité na verandě, ale někdo je vyplašil, tak měli připravené věci ve sklepě u okýnka a na verandě, jeden obraz venku, madonnu, starý ...

Dovolená na kole č. 2

22.08.2010 08:44
Včera jsem se vrátil z letošní druhé dovolené, opět na kole. Byl jsem opět  ve Francii, tentokrát Bretaň a Normandie. Koukali jsme na staré šutry (menhiry, dolmeny) a na hromady betonu (válečné bunkry).   Vloni jsem měl jen jednu na 3 (slovy tři) dny - pátek až neděle ve Švýcarsku, podél...

Ryby

06.07.2010 08:56
Včera jsem byl u kamaráda pro nějaké ryby. Už jsem měl od podzimku bělice z velkého rybníka, potom jsem dostal od kamaráda pár kapříků a nějakého lína a teď jsem chtěl zase doplnit osazenstvo o další druhy. Chytali jsme do čeřenu kapry. Přestože jsou u něj přemnožené, přeci jen to šlo špatně - měli...

Úraz

03.07.2010 15:00
  V pátek 25.6.  jsem upadl v práci na beton a tak mě odvezla sanitka na František, kde mi narychlo sešili xicht. Pak mě převezli na Karlovo náměstí, kde se specializují na obličej. V neděli mi ránu zase rozřízli, opravili puzzle - kosti byly nad okem promáčknuté dovnitř a rozlámané, dali...

Dovolená na kole

30.05.2010 08:39
Včera jsem se vrátil z Francie - Provance. Jeli jsme s partou kamarádů, projet se přes nějaké ty hory, když už v naší republice máme jen vyšší kopce. Objeli jsme si mimo jiné kaňon Verdon z obou stran.